tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: Τέλος οι επικίνδυνες στροφές Μεγαλόπολης (φωτογραφίες)

Τρίτη 30 Μαρτίου 2010

Τέλος οι επικίνδυνες στροφές Μεγαλόπολης (φωτογραφίες)




«Σε αυτήν τη δύσκολη συγκυρία τα αναπτυξιακά έργα αποτελούν την καλύτερη απάντηση που δίνει η χώρα μας προκειμένου να επιτύχουμε ανάπτυξη, διατήρηση και περιφρούρηση της απασχόλησης και εμπλουτισμό των υποδομών, που ενισχύουν και αναβαθμίζουν την καθημερινότητα των πολιτών». Αυτό τόνισε ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας παραδίδοντας το μεσημέρι σε κυκλοφορία ένα πολύ σημαντικό και δύσκολο τμήμα του αυτοκινητοδρόμου Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και Λεύκτρο - Σπάρτη.
Πρόκειται για το τμήμα από τον Ανισόπεδο Κόμβο Αθήναιου έως το Λεύκτρο μήκους περίπου 16 χλμ, που αποτελεί ουσιαστικά την παράκαμψη των επικινδύνων στροφών της Μεγαλόπολης, συνολικού κόστους κατασκευής 110 εκατομμυρίων ευρώ.
Ο Υπουργός υπογράμμισε ότι «το έργο αυτό, αποτελεί την πιο πειστική απάντηση σε όλους εκείνους, οι οποίοι ρωτούν αν η Ελλάδα μπορεί. Η Ελλάδα μπορεί, είναι το τεκμήριο της λογικής απάντησης που δίνουμε σε όλους εκείνους που διερωτώνται, αν οι Έλληνες ξέρουν, αν οι Έλληνες θέλουν και αν οι Έλληνες μπορούν να αντιμετωπίζουν δύσκολες καταστάσεις. Η Ελλάδα μπορεί και οι Έλληνες μπορούν. Γι’ αυτό ακριβώς θα μου επιτρέψετε να πω, ότι σε μια δύσκολη συγκυρία, που κάνουμε αγώνα, ώστε η χώρα μας να επανακατακτήσει το κύρος, τη διαπραγματευτική δύναμη της, την αξιοπιστία της, τέτοια έργα αποτελούν τα ακαταμάχητα επιχειρήματα μας, για το ότι μπορούμε να έχουμε σύγχρονες υποδομές. Η Ελλάδα μπορεί να προοδεύει και να αναπτύσσεται γιατί έχει τις δυνάμεις εκείνες, οι οποίες εγγυώνται αυτή την ανάπτυξη και την πρόοδο».
Ο κ. Ρέππας, είπε ότι πρόκειται για «έργο πνοής». «Ένα σημαντικό έργο για την Πελοπόννησο, το οποίο πλέον αποτελεί τον βασικό άξονα σύνδεσης της Τρίπολης με τη Μεγαλόπολη και την Καλαμάτα. Βοηθά πλέον οι μετακινήσεις να γίνονται σε σύντομο διάστημα αποφεύγοντας επικίνδυνες στροφές. Το τμήμα αυτό, διαθέτει πλήθος τεχνικών έργων ιδιαίτερα δύσκολων, λόγω και των από γεωλογική και γεωτεχνική άποψη δυσκολιών της περιοχής. Περιλαμβάνει δύο σήραγγες μήκους 1.360 μέτρων έκαστη, μια γέφυρα στον Αλφειό επτά ανοιγμάτων μήκους 244 μέτρων, άλλες γέφυρες, ημιγέφυρες, στέγαστρα, ημιστέγαστρα, ανισόπεδους, άνω και κάτω διαβάσεων τεχνικά έργα. Όλα αυτά δείχνουν ότι ένα πολύ σημαντικό έργο ολοκληρώθηκε παρά τις δυσκολίες που συνάντησε από την αρχή που κάποιοι το συνέλαβαν και το σχεδίασαν, ώστε σήμερα να έχουμε στη διάθεση μας ένα υψηλής ποιότητας οδικό έργο, μια σπουδαία υποδομή, για την πατρίδα μας, αλλά και για την εθνική οικονομία», είπε ο κ. Ρέππας υπενθυμίζοντας ότι το έργο αυτό ξεκίνησε το 1997 επί Κυβερνήσεων Κώστα Σημίτη, από τον Κώστα Λαλιώτη, ο οποίος και παραβρέθηκε στην παράδοση του δρόμου και κάνοντας αναφορά σε όλους τους μετέπειτα Υπουργούς ΠΕΧΩΔΕ.
Τα οφέλη από την παράδοση στην κυκλοφορία του υπόψη τμήματος είναι εξαιρετικά σημαντικά και αναφέρονται τόσο στην αύξηση του επιπέδου οδικής Ασφάλειας (με την αναμενόμενη κατακόρυφη μείωση των τροχαίων ατυχημάτων που είναι εξαιρετικά συχνά στις στροφές της Μεγαλόπολης) όσο και στη μείωση του χρόνου μετακίνησης ο οποίος προσδιορίζεται πλέον σε λιγότερο από 10 λεπτά της ώρας όταν μέχρι σήμερα (και ανάλογα με την κυκλοφορία) ήταν πάνω από μισή ώρα.
Μέχρι το καλοκαίρι θα παραδοθεί στην κυκλοφορία και το τμήμα του Νότιου Ανισόπεδου Κόμβου Παράκαμψης Τρίπολης – Αθήναιο μήκους περίπου 16 χλμ, όπως και το τμήμα από το Λεύκτρο μέχρι Παραδείσια. Αν και η συμβατική προθεσμία ολοκλήρωσης του συνόλου του Αυτοκινητόδρομου είναι έως τα τέλη του 2012, ο κ. Ρέππας εξήγησε ότι η Κοινοπραξία εργάζεται εντατικά και το Υπουργείο παρακολουθεί προκειμένου να μην υπάρξει διακοπή της χρηματοδοτικής ροής ώστε το έργο να προχωρήσει απρόσκοπτα και να δοθεί μέσα στο 2011.
Ο Υπουργός ρωτήθηκε από τους δημοσιογράφους και για την κατολίσθηση στο δρόμο Τρίπολης – Αρχαία Ολυμπίας και εξήγησε: «ΣΕ πολλά σημεία σε ολόκληρη την Ελλάδα αντιμετωπίζουμε προβλήματα κατολισθήσεων. Αυτό είναι συνέπεια ενός οδικού δικτύου που για πολλά χρόνια δεν έχει συντηρηθεί και τώρα καλούμεθα να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που δημιουργεί αυτή η αμέλεια. Το τμήμα του δρόμου που παρουσίασε πρόβλημα στα Λαγκάδια θα το επισκεφθεί ο καθηγητής Τεχνικής Γεωλογίας του Πολυτεχνείου κ. Καββαδάς και ειδικοί εμπειρογνώμονες προκειμένου να επιλεχθεί η ενδεδειγμένη λύση, γιατί τα γεωλογικά φαινόμενα είναι δύσκολο να αντιμετωπιστούν. Χρειάζεται προσεκτική μελέτη γιατί πάντοτε εγκυμονούν κινδύνους όταν δίνεις στην κυκλοφορία δρόμους χωρίς να έχεις λάβει όλα τα απαιτούμενα μέτρα».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

blogger hit counter