ΑΝΑΤΟΛΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ - «ΚΙΒΕΡΙ – ΑΣΤΡΟΣ – ΤΥΡΟΣ –ΛΕΩΝΙΔΙΟ – ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ – ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ»
ΤΑ ΨΕΥΤΙΚΑ, ΤΑ («ΓΑΛΑΖΙΑ») ΛΟΓΙΑ, ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ!
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΥΠΟΣΧΕΣΕΩΝ! ΠΟΙΑ Η ΤΥΧΗ ΤΟΥ; ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ;
Ο οδικός άξονας «Κιβέρι-Άστρος – Τυρός - Λεωνίδιο - Κυπαρίσσι – Μονεμβάσια» είναι το κατεξοχήν έργο, το οποίο -όταν και άμα πραγματοποιηθεί- θα συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική ανάπτυξη και ευημερία των νομών Αργολίδας, Αρκαδίας και Λακωνίας. Ειδικά για την Κυνουρία, είναι το σημαντικότερο έργο προώθησης της ανάπτυξής της.
Δυστυχώς, οι εκάστοτε υποσχέσεις, εκ μέρους των κυβερνήσεων, στερούνται, ως αποδεικνύεται, εκ της απραξίας τους, σοβαρότητας και αξιοπιστίας, προσβάλλουν τη νοημοσύνη των πολιτών, όταν επαναλαμβάνουν, κατά καιρούς, υποσχέσεις ανεκπλήρωτες, ανήμπορες να υπερβούν τη μικροπολιτική τακτική τους- υπόσχεση, ψηφοθηρία – που οδηγεί σε άτολμη και άχρωμη αντιμετώπιση των προβλημάτων, με χαμένες ευκαιρίες και τεράστιες οικονομικοκοινωνικές συνέπειες, όπως η ανεργία, η ερήμωση.
Επειδή, όμως, ο καθημερινός πολιτικός μας λόγος οφείλει να είναι επικεντρωμένος στην κοινωνία, με τα πλείστα προβλήματα της σήμερα εστιάζουμε, για μια ακόμη φορά, στην ανάδειξη του προβλήματος αυτού, που οδηγεί σε μαρασμό μιας ευρύτερης περιοχής.
Ένα πρόβλημα, το οποίο λαμβάνει τραγικές κοινωνικές διαστάσεις, αφού τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι στο δρόμο - καρμανιόλα «Κιβέρι – Λεωνίδιο» έχουν σκοτωθεί πάνω από 30 άνθρωποι. Πρόκειται για δρόμο, ο οποίος κατασκευάστηκε, πριν από περίπου 30 χρόνια από την «ΜΟΜΑ» και ουδεμία ουσιαστική παρέμβαση έγινε μετέπειτα.
Ας επιχειρήσουμε, τώρα, να θυμηθούμε, με μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν, τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα ….(κατά το γνωστό άσμα):
• Από την άνοιξη του 2004, δίδονται υποσχέσεις, περί εκπόνησης της σχετικής μελέτης, για τον οδικό άξονα Κιβέρι-Άστρος – Τυρός - Λεωνίδιο - Κυπαρίσσι - Μονεμβασία, η οποία μάλιστα είχε μοιρασθεί σε τρία τμήματα και είχε ανατεθεί, μετά από διαγωνισμό, σε τρία διαφορετικά τεχνικά γραφεία, με σκοπό τη γρήγορη ολοκλήρωση της τον Μάρτιο 2005. Πρόκειται για στοιχεία τα οποία δόθηκαν στη δημοσιότητα, μέσα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ.
• Μέσα στο 2007, αναμένονταν να ολοκληρωθούν οι μελέτες στα τρία τμήματα του οδικού άξονα «Κιβέρι – Άστρος – Τυρός- Λεωνίδιο – Κυπαρίσσι- Μονεμβάσια», σύμφωνα με επίσημο έγγραφο της Διεύθυνσης Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου
• Επιπρόσθετα, ο Υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος δεσμεύτηκε ότι η Αναγνωριστική μελέτη του οδικού άξονα Νοτιοανατολικής Πελοποννήσου (Άργος – Άστρος – Λεωνίδιο – Σκάλα) θα προκηρυχθεί άμεσα και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2008.
• Στην απάντηση του Υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ, κ. Θ. Ξανθόπουλου, (Μάιος 2008) -μετά από σχετική επερώτηση- αναφέρονται στοιχεία τα οποία είχαν επαναληφθεί και στην περσινή του απάντηση! Ο Υφυπουργός επαναλαμβάνει ότι «στο αμέσως προσεχές διάστημα, έχει ήδη προγραμματιστεί η προκήρυξη της Αναγνωριστικής μελέτης του Οδικού Άξονα Νοτιοανατολικής Πελοποννήσου (Άργος – Άστρος – Λεωνίδιο – Σκάλα), με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση από προγράμματα του Γ’ ΚΠΣ και προϋπολογισμό ύψους 1.300.000 Ευρώ». Και επιπλέον, επισυνάπτει υπηρεσιακό σημείωμα της Περιφέρειας Πελοποννήσου στο οποίο αναφέρεται ότι «η Γενική Γραμματεία Περιφέρειας Πελοποννήσου, προκειμένου να διεκδικήσει πιστώσεις από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα έχει μεταξύ άλλων υπό μελέτη την βελτίωση των οδικών τμημάτων Κιβέρι – Ξηροπήγαδο μήκους 6,7 χλμ, το τμήμα Πηγάδι – Φωκιανός μήκους 10 χλμ, με την παράκαμψη των οικισμών Πηγάδι – Αμυγδαλιά – Τσιτάλια συνολικού μήκους 3,5 χλμ, όπως και το τμήμα ΦΩΚΙΑΝΟΣ – ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ μήκους 20 χλμ. Ήδη έχουν εκταμιευθεί 1.270.000€ και έχει αιτηθεί για την αποπληρωμή τους ποσό 562.000€ από το Υπουργείο Οικονομικών. Ο υπολειπόμενος χρόνος ολοκλήρωσης των ως άνω μελετών είναι από δύο έως πέντε μήνες».
Είναι προφανές, ότι οι κυβερνήσεις εμπαίζουν συνειδητά το λαό της Κυνουρίας, από το 2004 μέχρι και σήμερα. Μοιράζουν αφειδώς υποσχέσεις, με μοναδικό στόχο την υφαρπαγή της ψήφου των πολιτών των Κυνουριέων, καθώς και των πολιτών των άλλων εμπλεκομένων νομών. Η αλήθεια είναι πως η Νέα Δημοκρατία, ενώ υπόσχεται και διαβεβαιώνει ότι θέλει να κατασκευαστεί ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, παρ’ όλες τις υποσχέσεις της, έχει πλήρως «εξαφανίσει» το έργο, από το Χωροταξικό Σχέδιο, που τόσο υπερασπίζεται ως Κυβέρνηση, διαμέσου του ΥΠΕΧΩΔΕ… Αποδεικνύεται, πλέον, από την απουσία του συγκεκριμένου έργου στο Χωροταξικό Σχέδιο, ότι -για πολλοστή φορά- πρόκειται για απατηλές υποσχέσεις οι οποίες δεν θα υλοποιηθούν και είναι καιρός πλέον οι Κυνουριάτες να εκφράσουν έμπρακτα την δυσαρέσκεια τους σε αυτού του είδους τις συμπεριφορές, τις τακτικές και τις πολιτικές πρακτικές.
ΤΑ ΨΕΥΤΙΚΑ, ΤΑ («ΓΑΛΑΖΙΑ») ΛΟΓΙΑ, ΤΑ ΜΕΓΑΛΑ!
Ο ΔΡΟΜΟΣ ΤΩΝ ΠΟΛΛΩΝ ΥΠΟΣΧΕΣΕΩΝ! ΠΟΙΑ Η ΤΥΧΗ ΤΟΥ; ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ;
Ο οδικός άξονας «Κιβέρι-Άστρος – Τυρός - Λεωνίδιο - Κυπαρίσσι – Μονεμβάσια» είναι το κατεξοχήν έργο, το οποίο -όταν και άμα πραγματοποιηθεί- θα συμβάλλει ουσιαστικά στην οικονομική ανάπτυξη και ευημερία των νομών Αργολίδας, Αρκαδίας και Λακωνίας. Ειδικά για την Κυνουρία, είναι το σημαντικότερο έργο προώθησης της ανάπτυξής της.
Δυστυχώς, οι εκάστοτε υποσχέσεις, εκ μέρους των κυβερνήσεων, στερούνται, ως αποδεικνύεται, εκ της απραξίας τους, σοβαρότητας και αξιοπιστίας, προσβάλλουν τη νοημοσύνη των πολιτών, όταν επαναλαμβάνουν, κατά καιρούς, υποσχέσεις ανεκπλήρωτες, ανήμπορες να υπερβούν τη μικροπολιτική τακτική τους- υπόσχεση, ψηφοθηρία – που οδηγεί σε άτολμη και άχρωμη αντιμετώπιση των προβλημάτων, με χαμένες ευκαιρίες και τεράστιες οικονομικοκοινωνικές συνέπειες, όπως η ανεργία, η ερήμωση.
Επειδή, όμως, ο καθημερινός πολιτικός μας λόγος οφείλει να είναι επικεντρωμένος στην κοινωνία, με τα πλείστα προβλήματα της σήμερα εστιάζουμε, για μια ακόμη φορά, στην ανάδειξη του προβλήματος αυτού, που οδηγεί σε μαρασμό μιας ευρύτερης περιοχής.
Ένα πρόβλημα, το οποίο λαμβάνει τραγικές κοινωνικές διαστάσεις, αφού τα στοιχεία αποδεικνύουν ότι στο δρόμο - καρμανιόλα «Κιβέρι – Λεωνίδιο» έχουν σκοτωθεί πάνω από 30 άνθρωποι. Πρόκειται για δρόμο, ο οποίος κατασκευάστηκε, πριν από περίπου 30 χρόνια από την «ΜΟΜΑ» και ουδεμία ουσιαστική παρέμβαση έγινε μετέπειτα.
Ας επιχειρήσουμε, τώρα, να θυμηθούμε, με μια σύντομη αναδρομή στο παρελθόν, τα ψεύτικα τα λόγια τα μεγάλα ….(κατά το γνωστό άσμα):
• Από την άνοιξη του 2004, δίδονται υποσχέσεις, περί εκπόνησης της σχετικής μελέτης, για τον οδικό άξονα Κιβέρι-Άστρος – Τυρός - Λεωνίδιο - Κυπαρίσσι - Μονεμβασία, η οποία μάλιστα είχε μοιρασθεί σε τρία τμήματα και είχε ανατεθεί, μετά από διαγωνισμό, σε τρία διαφορετικά τεχνικά γραφεία, με σκοπό τη γρήγορη ολοκλήρωση της τον Μάρτιο 2005. Πρόκειται για στοιχεία τα οποία δόθηκαν στη δημοσιότητα, μέσα στο Ελληνικό Κοινοβούλιο, από την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου ΠΕΧΩΔΕ.
• Μέσα στο 2007, αναμένονταν να ολοκληρωθούν οι μελέτες στα τρία τμήματα του οδικού άξονα «Κιβέρι – Άστρος – Τυρός- Λεωνίδιο – Κυπαρίσσι- Μονεμβάσια», σύμφωνα με επίσημο έγγραφο της Διεύθυνσης Δημοσίων Έργων της Περιφέρειας Πελοποννήσου
• Επιπρόσθετα, ο Υφυπουργός ΠΕΧΩΔΕ Θεμιστοκλής Ξανθόπουλος δεσμεύτηκε ότι η Αναγνωριστική μελέτη του οδικού άξονα Νοτιοανατολικής Πελοποννήσου (Άργος – Άστρος – Λεωνίδιο – Σκάλα) θα προκηρυχθεί άμεσα και θα ολοκληρωθεί στο τέλος του 2008.
• Στην απάντηση του Υφυπουργού ΠΕΧΩΔΕ, κ. Θ. Ξανθόπουλου, (Μάιος 2008) -μετά από σχετική επερώτηση- αναφέρονται στοιχεία τα οποία είχαν επαναληφθεί και στην περσινή του απάντηση! Ο Υφυπουργός επαναλαμβάνει ότι «στο αμέσως προσεχές διάστημα, έχει ήδη προγραμματιστεί η προκήρυξη της Αναγνωριστικής μελέτης του Οδικού Άξονα Νοτιοανατολικής Πελοποννήσου (Άργος – Άστρος – Λεωνίδιο – Σκάλα), με εξασφαλισμένη τη χρηματοδότηση από προγράμματα του Γ’ ΚΠΣ και προϋπολογισμό ύψους 1.300.000 Ευρώ». Και επιπλέον, επισυνάπτει υπηρεσιακό σημείωμα της Περιφέρειας Πελοποννήσου στο οποίο αναφέρεται ότι «η Γενική Γραμματεία Περιφέρειας Πελοποννήσου, προκειμένου να διεκδικήσει πιστώσεις από συγχρηματοδοτούμενα προγράμματα έχει μεταξύ άλλων υπό μελέτη την βελτίωση των οδικών τμημάτων Κιβέρι – Ξηροπήγαδο μήκους 6,7 χλμ, το τμήμα Πηγάδι – Φωκιανός μήκους 10 χλμ, με την παράκαμψη των οικισμών Πηγάδι – Αμυγδαλιά – Τσιτάλια συνολικού μήκους 3,5 χλμ, όπως και το τμήμα ΦΩΚΙΑΝΟΣ – ΚΥΠΑΡΙΣΣΙ μήκους 20 χλμ. Ήδη έχουν εκταμιευθεί 1.270.000€ και έχει αιτηθεί για την αποπληρωμή τους ποσό 562.000€ από το Υπουργείο Οικονομικών. Ο υπολειπόμενος χρόνος ολοκλήρωσης των ως άνω μελετών είναι από δύο έως πέντε μήνες».
Είναι προφανές, ότι οι κυβερνήσεις εμπαίζουν συνειδητά το λαό της Κυνουρίας, από το 2004 μέχρι και σήμερα. Μοιράζουν αφειδώς υποσχέσεις, με μοναδικό στόχο την υφαρπαγή της ψήφου των πολιτών των Κυνουριέων, καθώς και των πολιτών των άλλων εμπλεκομένων νομών. Η αλήθεια είναι πως η Νέα Δημοκρατία, ενώ υπόσχεται και διαβεβαιώνει ότι θέλει να κατασκευαστεί ο συγκεκριμένος οδικός άξονας, παρ’ όλες τις υποσχέσεις της, έχει πλήρως «εξαφανίσει» το έργο, από το Χωροταξικό Σχέδιο, που τόσο υπερασπίζεται ως Κυβέρνηση, διαμέσου του ΥΠΕΧΩΔΕ… Αποδεικνύεται, πλέον, από την απουσία του συγκεκριμένου έργου στο Χωροταξικό Σχέδιο, ότι -για πολλοστή φορά- πρόκειται για απατηλές υποσχέσεις οι οποίες δεν θα υλοποιηθούν και είναι καιρός πλέον οι Κυνουριάτες να εκφράσουν έμπρακτα την δυσαρέσκεια τους σε αυτού του είδους τις συμπεριφορές, τις τακτικές και τις πολιτικές πρακτικές.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου