tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: Η ΤΡΙΠΟΛΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ

Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2008

Η ΤΡΙΠΟΛΗ ΕΙΝΑΙ ΥΠΕΡΗΦΑΝΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ



Ο ΔΗΜΟΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ ΝΑ ΞΕΚΙΝΗΣΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΤΗΣ ΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΣΗΣ ΤΗΣ ΠΟΛΗΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΤΟΥΡΚΟΥΣ

Εδώ και χρόνια, κάθε Μάρτιο, γίνεται στην Καλαμάτα η αναπαράσταση της κατάληψης της πόλης από τους Έλληνες οπλαρχηγούς Κολοκοτρώνη, Παπαφλέσσα, Νικηταρά, Μαυρομιχάλη, Αναγνωσταρά και τα μπουλούκια τους. Μία αναπαράσταση εντυπωσιακή η οποία διδάσκει ιστορία και κρατά «ζωντανά» στη μνήμη όλων τα γεγονότα τα οποία αποτελούν την απαρχή της Ελληνικής Επανάστασης.
Αυτό το τριήμερο, προγραμματιστήκαν στην Τρίπολη, τριήμερες εκδηλώσεις για τον εορτασμό της Απελευθέρωσης (23 Σεπτεμβρίου 1821). Και το πολύ απλό ερώτημα είναι: Για ποιο λόγο δεν έχει ξεκινήσει και δεν έχει καθιερωθεί στην Τρίπολη η αναπαράσταση αυτής της σημαντικής νίκης των Ελλήνων, όπως αντιστοίχως συμβαίνει στην Καλαμάτα;
Ασφαλείς πληροφορίες της στήλης «Καλημέρα Αρκαδία» αναφέρουν ότι προσφάτως είχε ληφθεί μία σημαντική πρωτοβουλία (από την πλευρά του Δήμου) για να ξεκινήσει η προετοιμασία, ώστε να γίνει πραγματικότητα η αναπαράσταση της Απελευθέρωσης της Τρίπολης. Μάλιστα, σε αυτό τον αρχικό σχεδιασμό συμμετείχε ενεργά και η θεατρική Ομάδα της Τρίπολης, η οποία θα μπορούσε να διαδραματίσει σημαντικό ρόλο στην επιτυχία της αναπαράστασης. Εκ του αποτελέσματος, όμως, προκύπτει ότι αυτό το σχέδιο έμεινε στα χαρτιά. Και η δικαιολογία είναι –όπως προκύπτει από το ρεπορτάζ- ότι ο Δήμος της Τρίπολης δεν μπορούσε να διαθέσει τα χρήματα για το κόστος της αναπαράστασης.
Είναι γνωστό ότι τα οικονομικά των Δήμων, δεν είναι ανθηρά. Όμως, όταν ένας Δήμος έχει την βούληση να κάνει μία εκδήλωση, βρίσκει τον τρόπο. Αρκεί να θέλει… Και στην προκειμένη περίπτωση, οφείλουμε να καταλάβουμε ότι είμαστε υποχρεωμένοι να αναβαθμίσουμε τις εορταστικές εκδηλώσεις για την Απελευθέρωση της Τρίπολης. Και δεν πρέπει να «κολλάμε» στην έλλειψη κονδυλίων. Οφείλουμε να προχωρήσουμε στην αναπαράσταση, διότι δεν πρέπει να λησμονούμε ότι μόλις πριν λίγο καιρό –όταν είχε ξεσπάσει η υπόθεση με το βιβλίο Ιστορίας της Στ’ Δημοτικού- κάποιοι προσπάθησαν να εξαφανίσουν το ιστορικό αυτό γεγονός. Θα τους διευκολύνουμε τα σχέδια τους; Όχι, βέβαια. Η Τρίπολη πρέπει να στείλει το μήνυμα ότι είναι υπερήφανοι για την ιστορία της.

Για αυτό το σχέδιο που βρίσκεται σε εξέλιξη και στόχο έχει να «εξαφανίσει» κάθε αναφορά στην Απελευθέρωση της Τρίπολης, σήμερα αναδημοσιεύουμε ένα πολύ σημαντικό άρθρο του Κρίτωνα Σαλπιγκτή, από την εφημερίδα «Μακεδονία», με τίτλο: «Ντρεπόμαστε που πήραμε την Τριπολιτσά;»
Το άρθρο αυτό αναφέρει: «Το βιβλίο (Ιστορία της ΣΤ’ Δημοτικού) εισάγει διά της εξαφανίσεως και άλλα. Άδικα πατήσαμε την Τριπολιτσά το 1821. Δεν υπάρχει λέξη για την στρατηγική και ψυχολογική σημασία της μεγάλης νίκης. Λέξη για την πολύμηνη πολιορκία. Λέξη για το ότι η επιλογή του στραγγαλισμού της τροφοδοσίας της, αντί της πολεμικής πολιορκίας, ανέδειξε τη στρατηγική ευφυΐα του Κολοκοτρώνη.
Προηγήθηκαν, της διανομής του βιβλίου, δημοσιεύματα στον ελληνικό τύπο. Ότι δέκα χιλιάδες Τούρκοι κάτοικοι σφάχτηκαν σκληρά και η Τριπολιτσά λεηλατήθηκε άγρια. Ήταν η προετοιμασία για να αρχίσουμε να ντρεπόμαστε. Για να ανακουφιστούμε εάν δεν είναι γραμμένο στα βιβλία των παιδιών μας. Να νομίζουμε ότι προτιμούσαμε να το κρύβουμε. Είναι ψέμα. Την έκταση της σφαγής αναγνώρισε πρώτος ο Κολοκοτρώνης, γράφοντας ότι το άλογο του, από το κονάκι του ως την εκκλησιά δεν πάτησε σε χώμα, παρά σε κουφάρια σκοτωμένων. Την γράφουν και βιβλία μας, που κυκλοφορούν ελεύθερα. (βλ. και την υποσημείωση 7, στο τέλος του κειμένου)
Αυτοί που έφεραν στην επιφάνεια κάτι τάχατες κρυφό, μια «ελληνική ντροπή», προετοίμασαν την εξαφάνιση της κατάληψης της Τριπολιτσάς από το βιβλίο. Ο Κολοκοτρώνης ψυχανεμιζόταν τι θα γίνει αν η Τριπολιτσά καταληφθεί με έφοδο. Κι είχε προσπαθήσει να πείσει τους πολιορκημένους να παραδοθούν. Απόδειξη οι 1500 Αλβανοί μισθοφόροι, που πρόλαβαν να συμφωνήσουν πριν από την πτώση. Γλίτωσαν όλοι απείραχτοι. Οι κάτοικοι, με την αντοχή τους εξαντλημένη, δεν τα βρήκαν με τον Γέρο του Μωριά σε συνεχείς διαπραγματεύσεις. Που σημαίνει ότι αγαπούσαν πιο πολύ τον παρά τους από τη ζωή τους. Το πλήρωσαν ακριβά όταν η Τριπολιτσά καταλήφθηκε με αμιγώς πολεμικό τρόπο. Εξ εφόδου. Όταν κατάφερε να σκαρφαλώσει από ανεπαρκώς φυλασσόμενα τείχη ο Δούνιας, από την Κυνουρία με μια ομάδα πολιορκητών και να ανοίξει από μέσα την λεγόμενη «πόρτα τ’ Αναπλιού». Και βγήκε η Τουρκία και ψευδέστατα διέδωσε διεθνώς ότι προϋπήρξε συνθήκη παραδόσεως. Τότε οι Έλληνες αντέκρουσαν στην Ευρώπη το ψέμα. Σήμερα το κάνουμε γαργάρα. Και δεν λέμε λέξη για το ότι, μετά την άγρια σφαγή, πλείστοι όσοι Έλληνες συγκέντρωσαν σε εράνους σημαντικά ποσά για να συνδράμουν τις χήρες και τα ορφανά των Τούρκων και να απαλύνουν τις δυσκολίες του βίου τους.
Να σε κάψω, Γιάννη, να σ’ αλείψω λάδι; Ναι μεν, αλλά. Ναι, διότι αναμφισβήτητα υπήρξε μέγα το μαρτύριο των Τούρκων από ελληνικά χέρια στην Τριπολιτσά. Πρέπει όμως να ντρεπόμαστε τόσο πολύ «εμείς οι αμαρτωλοί», γι’ αυτό το συμβάν κατά την διάρκεια του Εθνικοαπελευθερωτικού Αγώνα; Ή μήπως μπορεί να είναι υπερήφανη από την πλευρά της η βουλιμική του Αιγαίου γείτων της σήμερον για όσες σφαγές Ελλήνων έγιναν τότε με φιρμάνι του Σουλτάνου, μόλις κηρύχθηκε η Επανάσταση του 1821; Όταν πέρασε αδίστακτα από λεπίδι τους προγόνους μας. Στην Πόλη, στη Σμύρνη, στις Κυδωνίες (Αϊβαλί), στην Κρήτη, στην Ρόδο. Μέχρι στην Κύπρο έφτασαν οι σφαγές των Τούρκων. Μήπως δεν κρέμασε αμέσως ο Σουλτάνος στη μεσαία Πύλη τον (ενενήντα ετών!) Πατριάρχη Γρηγόριο τον Ε’; Ή μήπως δεν διέταξε να θανατωθούν οι ιερωμένοι και οι πρόκριτοι, οι κρατούμενοι στην Τριπολιτσά; Μήπως δεν ακολούθησαν σκληρότατα τουρκικά αντίποινα τον αποτυχημένο ξεσηκωμό του Εμμανουήλ Παπά στην Κασσάνδρα της Χαλκιδικής, με σωρεία από βάναυσες εκτελέσεις αμάχων και γυναικόπαιδων; Τα κουφάρια τους, κρεμασμένα από δέντρα, έγιναν στόχος εξάσκησης των Τούρκων στην σκοποβολή τις επόμενες μέρες. Ή μήπως τα τετρακόσια χρόνια σκλαβιάς και καταπίεσης, δεν ήταν ικανά να θολώσουν το μυαλό των Ελλήνων κατά την κατάληψη της Τριπολιττσάς; Οι αθώοι Τούρκοι άμαχοι που σφαγιάσθηκαν εκεί, με τον πλούτο και όσα κατείχαν, δυστυχώς για την τύχη τους, εκπροσωπούσαν με τον πιο εύγλωττο τρόπο την κυριαρχία και το δικαίωμα ζωής και θανάτου των κατακτητών επί σειράς γενεών των Ελλήνων.
Στο βιβλίο της Στ’ Δημοτικού όλα αυτά περιορίζονται σε μία (1) λέξη!!! Σε έναν χάρτη (σελ. 44) «σημαντικών επιχειρήσεων του Αγώνα (1821-1824)» με… δυσδιάκριτα σε μέγεθος γράμματα αναγράφεται: «Τριπολιτσά 1821». Και τέλος με το προς την ιστορία χρέος. Ώστε ακόμα κι αν ποτέ από την τουρκική προπαγάνδα (γεμάτο το διαδίκτυο) πληροφορηθούν αποσπασματικά τα Ελληνόπουλα για τι έγινε στην Τριπολιτσά, να ντραπούνε. Να νιώσουν ενοχικά. Να μην ξέρουν τι να αντιτάξουν. Να δεχθούν ότι μας κατέβηκε ξαφνικά και σφάξαμε, επειδή είμαστε αιμοδιψείς. Αγνοώντας ότι η στέρηση της ελευθερίας προξενεί ασφυξία και πόσο βιος ελληνικό γλέντησε Τουρκόπουλα. Για να ψάχνουν απαντήσεις για τα της ζωής σκληρά και να μην είναι εφοδιασμένα με απαντήσεις.
Το Υπουργείο Παιδείας υπάκουσε απλώς στα υπερατλαντικά κελεύσματα. Τα παιδιά μας θα διδαχθούν αποκλειστικά και μόνο από τον Μπάτμαν, όταν κατατροπώνει τον Τζόκερ ή από τον Σούπερμαν, όταν σαρώνει τον Λεξ Λούθορ ή από τα βιντεοπαιχνίδια, όπου η βία πάει κι έρχεται σε υπέρτατο, πλην απολιτικό βαθμό, ότι η βία είναι μαμή των διασκεδαστικών κόμικς και όχι της σκληρής ιστορίας των ανθρώπων. Τέλεια. Ώστε εάν στο μέλλον χρειαστεί τα Ελληνόπουλα η πατρίδα να είναι απροετοίμαστα. Να γνωρίζουν μόνο για οθόνες με λάιτ «κακούς», που πάντοτε χάνουν από τους «καλούς». Στις ειδήσεις της TV, στο σινεμά, στο Πλέι Στέισον. Όσο για την αληθινή πρότερη ζωή μας, θα πλανηθούν, διαβάζοντας μια ασούβλιστη, δίχως σφαγές, ιστορία. Είναι ο τρόπος με τον οποίο τα Νεοταξόπουλα σκεπάζουν με ροδοπέταλα την δική τους κόλαση».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

blogger hit counter