tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΜΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ;

Τετάρτη 24 Σεπτεμβρίου 2008

ΣΧΕΔΙΑΖΟΥΝ ΠΙΣΩ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΛΑΤΗ ΜΑΣ ΝΑ ΜΗΝ ΕΠΑΝΑΛΕΙΤΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΤΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΓΡΑΜΜΗ ΤΗΣ ΤΡΙΠΟΛΗΣ;



Σήμερα, θα επανέλθουμε στην υπόθεση με την σιδηροδρομική γραμμή «Κόρινθος – Ναύπλιο – Άργος - Τρίπολη – Καλαμάτα», η οποία παρά το γεγονός ότι «έπεσαν» πολλά λεφτά για την ανακαίνιση της και παρά το ότι η ανακαίνιση αυτή έχει ολοκληρωθεί –έως ένα βαθμό- και μάλιστα έχουν γίνει δοκιμαστικά δρομολόγια, ακόμα τρένο δεν έχει σφυρίξει στην Τρίπολη! Τι είπατε; Δεν σας ενδιαφέρει αυτό το θέμα; Δεν χρησιμοποιείται το τρένο; Όταν όμως –όπως μας αποκάλυψε ο τακτικός αναγνώστης της στήλης, οικονομολόγος Χρήστος Χαρβάτης- η Ευρωπαϊκή Ένωση θα επιβαρύνει την οδική μεταφορά με «ειδικό τέλος περιβαλλοντικής ρύπανσης» και θα υπάρξει αντίκτυπο στο κόστος μετακίνησης των ιδιωτών επιβατών και της μεταφοράς εμπορευμάτων, τότε θα καταλάβετε γιατί είναι αναγκαίο το τρένο στην Τρίπολη.

Παρακολουθούμε από κοντά το θέμα. Η τελευταίο εξέλιξη είναι μία απάντηση που έδωσε ο Υπουργός Μεταφορών Κωστής Χατζηδάκης σε μία ερώτηση του Ρέππα. Τι λέει αυτή η απάντηση; Διαβάστε: «Μετά από μελέτη όλων των παραμέτρων και αξιοποίηση της Ευρωπαϊκής τεχνογνωσίας, καταρτίστηκε και παρουσιάστηκε στις 12/8/2008 από το Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών και τον ΟΣΕ το Σχέδιο Ανασυγκρότησης του Ελληνικού Σιδηροδρόμου, το οποίο επικεντρώνεται στους άξονες ασφάλεια – διαφάνεια – εξυγίανση – ανάπτυξη και μπορεί να αναζητηθεί στον ιστοτόπο του Υπουργείου (
www.yme.gr).
Στο πλαίσιο του σχεδίου αυτού και ειδικότερα του τμήματος που αφορά την εξυγίανση, εξετάζεται η στρατηγική αναθεώρηση του συνόλου των δρομολόγίων με πελατοκεντρική λογική και στόχο τη βέλτιστη αξιοποίηση των υλικών και άυλων πόρων του Ομίλου. Με αξιοποίηση της διεθνούς εμπειρίας και εξειδικευμένων συμβούλων, αλλά κυρίως σε συνεννόηση με τις τοπικές κοινωνίες, θα επιχειρηθεί ο επανασχεδιασμός των δρομολογίων από τον Δεκέμβριο του 2008, με στόχο αφενός να μη θιγεί η υποχρέωση καθολικής υπηρεσίας και αφετέρου να μη διαιωνίζονται με πολύ μικρές πληρότητες.
Οι επενδύσεις και τα δρομολόγια στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Κεντρικής και Ανατολικής Πελοποννήσου θα εξεταστούν υπό το πρίσμα των παραπάνω δεδομένων».
Σχόλιο: Η απάντηση του Υπουργού είναι … αόριστη. Για να μην γράψουμε τίποτα χειρότερο και παρεξηγηθεί.. Το μόνο που θα σας πω είναι ότι αυτό το … περιβόητο Σχέδιο Ανασυγκρότησης του Ελληνικού Σιδηροδρόμου, δεν αναφέρει ούτε μία λέξη για το δρομολόγιο «Κόρινθος – Ναύπλιο – Άργος - Τρίπολη – Καλαμάτα»! Θέλετε και το άλλο; Σε αυτό το Σχέδιο αναφέρεται ότι οι Δήμοι πρέπει να ενισχύσουν οικονομικά τα «προβληματικά» δρομολόγια, όταν οι περισσότεροι Δήμοι κινδυνεύουν με χρεοκοπία! Μα, είναι σοβαρά πράγματα αυτά;

Όσο για την γκρίνια του Ρέππα για την μη επαναλειτουργία του σιδηρόδρομου, προκαλεί απορίες και εύλογα ερωτηματικά. Μα, η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ δεν ήταν αυτή η οποία «έβαλε λουκέτο» εσπευσμένα στη γραμμή, λίγο πριν από τις εκλογές του 2004. Και την έκλεισε τότε, για να μην έχουν πολιτικές επιπτώσεις και εκλογικές απώλειες, από τα επαναλαμβανόμενα σιδηροδρομικά ατυχήματα. Το ξέχασαν; Το πιθανότερο είναι ότι θέλουν να το ξεχάσουν…

Πάμε τώρα στις τελευταίες πληροφορίες: Αποκαλύπτουμε σήμερα ότι φημολογείται εντόνως εντός του ΟΣΕ, ότι η γραμμή της Τρίπολης οδεύει προς ολοκληρωτικό κλείσιμο, προτού καν επαναλειτουργήσει. Αυτός ο φόβος είναι αλήθεια ότι υπάρχει εδώ και πολύ καιρό…
Λέγεται ότι στο Υπουργείο Μεταφορών προεξοφλείται εκ των προτέρων ότι η γραμμή θα έχει χαμηλές πληρότητες, ενώ θεωρείται ότι η επένδυση ανακατασκευής δεν θα έπρεπε καν να έχει γίνει. Ισχύει ή δεν ισχύει αυτό; Το Υπουργείο Μεταφορών οφείλει να δώσει μία ξεκάθαρη απάντηση και να αναλάβει τις ευθύνες των επιλογών του. έως πότε θα κρύβεται;

Πάντως ο τακτικός αναγνώστης της στήλης, οικονομολόγος Χρήστος Χαρβάτης, που ξέρει πολύ καλά πρόσωπα και πράγματα, μας λέει ότι «η μόνη μας ελπίδα είναι το γεγονός ότι ένα τμήμα του έργου έχει χρηματοδοτηθεί από την Ε.Ε αλλά και πάλι το δεδομένο αυτό διασφαλίζει μόνο την επαναλειτουργία ουσιαστικά μέχρι Αργος. Αυτή τη στιγμή ο ΟΣΕ όμως διαθέτει πλεονάζων τροχαίο υλικό στην Πελοπόννησο, ενώ δεν έχει δοθεί (με ευθύνη ποιών άραγε) η άδεια για την αύξηση της ταχύτητας χάραξης με βάση τα νέα τεχνικά δεδομένα της γραμμής, μια αύξηση που επιβεβαιώθηκε κατά τη διάρκεια των σχετικών δοκιμών. Ακόμα δηλαδή και αν επαναλειτουργήσει η γραμμή το τρένο θα κυκλοφορεί με χαμηλές ταχύτητες. Αυτά μόνο σε τριτοκοσμικές χώρες συμβαίνουν...Είμαστε το μόνο κράτος της Ε.Ε όπου ο σιδηρόδρομος δεν επιχορηγείται για την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών, τη στιγμή που αφειδώς επιχορηγούνται οδικοί και ναυτιλιακοί ιδιώτες μεταφορείς, με αποτέλεσμα να επιβαρύνεται ο ΟΣΕ με χρέη που ουσιαστικά αποτελούν υποχρεώσεις του κράτους».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

blogger hit counter