Δεν έχει περάσει μεγάλο χρονικό διάστημα από τότε που η στήλη «Καλημέρα Αρκαδία» έθετε δημοσίως ερώτημα για το αν έχει προβλεφθεί πίστωση στον κρατικό προϋπολογισμό του 2009 σχετικά με τη δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη. Απάντηση δεν δόθηκε ποτέ.
Όμως, την προηγούμενη εβδομάδα πήγε στην γειτονική Καλαμάτα ο νέος Υπουργός Μεταφορών Ευριπίδης Στυλιανίδης ο οποίος μιλώντας για τα έργα τα οποία θα γίνουν στο αεροδρόμιο της Πρωτεύουσας του Νομού Μεσσηνίας, ουσιαστικά απάντησε και στο ερώτημα της στήλης.
Τι είπε ο Στυλιανίδης; Διαβάστε: «Να πω ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι πολύ σημαντικό έργο. Το αεροδρόμιο αυτό δέχεται περίπου 80.000 τουρίστες ετησίως και φαίνεται ότι το νούμερο αυτό θα ανεβαίνει τα επόμενα χρόνια γιατί γίνεται τουριστικός προορισμός η νότιος και δυτική Πελοπόννησος, χάρη στη δουλειά που έχει γίνει εδώ και από τους τοπικούς παράγοντες όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Φέτος, έχουμε ήδη εγκρίνει ένα ποσό για την ανακαίνιση του κτηρίου, την ανάπλαση που έχει ήδη ξεκινήσει. Εντός του προϋπολογισμού του 2009 και του 2010 προβλέπεται η δαπάνη 1.500.000 ευρώ για την επέκταση της αναδιαρρύθμισης του κτηρίου, ενώ στο Μaster Ρlan της Υπηρεσίας της Πολιτικής Αεροπορίας έχουν ενταχθεί η επέκταση του κτιρίου με 8,8 εκατ. Ευρώ τα επόμενα χρόνια, η επέκταση του δαπέδου αεροσκαφών και των συνδετηρίων τροχόδρομων με 4,5 εκατ. Ευρώ. Εκτός από αυτή την παρέμβαση που θα εκδηλωθεί τα επόμενα χρόνια παράλληλα με την εισροή του αντίστοιχου ποσού στα Ταμεία της ΥΠΑ για να ολοκληρώνει το έργο σιγά-σιγά, είναι σε εξέλιξη η προμήθεια καινούργιων μηχανών ελέγχου αποσκευών. Μέχρι τέλος Μαΐου θα εγκατασταθούν και οι νέες οπτικές οθόνες αναγγελιών για να μπορέσει πια να λειτουργεί με σύγχρονο τρόπο και ποιοτικό το συγκεκριμένο αεροδρόμιο.
Αντιλαμβανόμαστε ότι είναι πολύ σημαντική η παρέμβασή μας στο αεροδρόμιο για την περιοχή, συνδέεται απόλυτα με την τουριστική ανάπτυξη, με την προσέλευση νέων τουριστών και νέων δρομολογίων και για αυτό θα προσπαθήσουμε να τρέξουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα αυτές τις παρεμβάσεις για να μπορέσουμε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και για την τόνωση της τοπικής οικονομίας.»
ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΠΙΖΕΙ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
Είναι προφανές ότι όσα εξήγγειλε ο Υπουργός Μεταφορών για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, δείχνουν με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει λάβει την οριστική απόφαση να ρίξει όλο το «βάρος» στην ανάπτυξη αυτού του αεροδρομίου για την περιφέρεια Πελοποννήσου.
Κάλλιστα, κάποιος θα μπορούσε να ερμηνεύσει τις εξαγγελίες Στυλιανίδη ως ένα ακόμα μήνυμα προς την Τρίπολη ότι δεν πρέπει να ελπίζει στη δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου. Τα πράγματα γίνονται απλά. Απλά και συνάμα δυσάρεστα για την Αρκαδία (και την Αργολίδα, η οποία κατ΄ επανάληψη έχει προωθήσει το αίτημα λειτουργίας πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη, το οποίο και θεωρεί ως απαραίτητο). Όταν σε απόσταση περίπου δύο ωρών από την Τρίπολη υπάρχει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας («Βενιζέλος») και όταν –με την ολοκλήρωση των έργων στον αυτοκινητόδρομο (λένε για το 2011)- το αεροδρόμιο της Καλαμάτας δεν πρόκειται να απέχει από εδώ πάνω από 40 – 45 λεπτά, πιστεύει πραγματικά κανείς ότι υπάρχει περίπτωση να προχωρήσει η λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη; Υπό αυτά τα δεδομένα, κανείς δεν μπορεί να είναι αισιόδοξος..
Βέβαια, στην Τρίπολη το πολιτικό αεροδρόμιο, δεν θα γινόταν για να ανταγωνιστεί το αεροδρόμιο των Αθηνών και της Καλαμάτας. Προς Θεού… Θα γινόταν για να λειτουργήσει ως ένας αερολιμένας – κόμβος (hub) χαμηλού κόστους εξυπηρέτησης ναυλωμένων επιβατικών αεροσκαφών (charters) ή / και ως εξειδικευμένος εμπορευματικός αερολιμένας (hub για courier service). Αυτά άλλωστε προβλέπονται στο Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ και στο κεφάλαιο «Αερολιμενική υποδομή & Αεροπορικές Υπηρεσίες».
Προσέξτε: Αυτό το Σχέδιο συντάθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ, επί Κυβερνήσεως της ΝΔ. Φαίνεται όμως ότι ουσιαστικά πρόκειται για μία … έκθεση ιδεών και για ένα σχέδιο επί χάρτου, αφού –προς το παρόν- δεν υπάρχει καμία βούληση και διάθεση από την πλευρά της Κυβέρνησης και του ΥΠΕΧΩΔΕ να υλοποιήσουν αυτή την προοπτική.
Όμως, την προηγούμενη εβδομάδα πήγε στην γειτονική Καλαμάτα ο νέος Υπουργός Μεταφορών Ευριπίδης Στυλιανίδης ο οποίος μιλώντας για τα έργα τα οποία θα γίνουν στο αεροδρόμιο της Πρωτεύουσας του Νομού Μεσσηνίας, ουσιαστικά απάντησε και στο ερώτημα της στήλης.
Τι είπε ο Στυλιανίδης; Διαβάστε: «Να πω ότι το αεροδρόμιο της Καλαμάτας είναι πολύ σημαντικό έργο. Το αεροδρόμιο αυτό δέχεται περίπου 80.000 τουρίστες ετησίως και φαίνεται ότι το νούμερο αυτό θα ανεβαίνει τα επόμενα χρόνια γιατί γίνεται τουριστικός προορισμός η νότιος και δυτική Πελοπόννησος, χάρη στη δουλειά που έχει γίνει εδώ και από τους τοπικούς παράγοντες όλα τα προηγούμενα χρόνια.
Φέτος, έχουμε ήδη εγκρίνει ένα ποσό για την ανακαίνιση του κτηρίου, την ανάπλαση που έχει ήδη ξεκινήσει. Εντός του προϋπολογισμού του 2009 και του 2010 προβλέπεται η δαπάνη 1.500.000 ευρώ για την επέκταση της αναδιαρρύθμισης του κτηρίου, ενώ στο Μaster Ρlan της Υπηρεσίας της Πολιτικής Αεροπορίας έχουν ενταχθεί η επέκταση του κτιρίου με 8,8 εκατ. Ευρώ τα επόμενα χρόνια, η επέκταση του δαπέδου αεροσκαφών και των συνδετηρίων τροχόδρομων με 4,5 εκατ. Ευρώ. Εκτός από αυτή την παρέμβαση που θα εκδηλωθεί τα επόμενα χρόνια παράλληλα με την εισροή του αντίστοιχου ποσού στα Ταμεία της ΥΠΑ για να ολοκληρώνει το έργο σιγά-σιγά, είναι σε εξέλιξη η προμήθεια καινούργιων μηχανών ελέγχου αποσκευών. Μέχρι τέλος Μαΐου θα εγκατασταθούν και οι νέες οπτικές οθόνες αναγγελιών για να μπορέσει πια να λειτουργεί με σύγχρονο τρόπο και ποιοτικό το συγκεκριμένο αεροδρόμιο.
Αντιλαμβανόμαστε ότι είναι πολύ σημαντική η παρέμβασή μας στο αεροδρόμιο για την περιοχή, συνδέεται απόλυτα με την τουριστική ανάπτυξη, με την προσέλευση νέων τουριστών και νέων δρομολογίων και για αυτό θα προσπαθήσουμε να τρέξουμε όσο το δυνατόν γρηγορότερα αυτές τις παρεμβάσεις για να μπορέσουμε να έχουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα και για την τόνωση της τοπικής οικονομίας.»
ΑΚΟΜΑ ΕΝΑ ΜΗΝΥΜΑ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΤΡΙΠΟΛΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΛΠΙΖΕΙ ΣΤΗ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥ ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟΥ
Είναι προφανές ότι όσα εξήγγειλε ο Υπουργός Μεταφορών για το αεροδρόμιο της Καλαμάτας, δείχνουν με τον πλέον ξεκάθαρο τρόπο ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας έχει λάβει την οριστική απόφαση να ρίξει όλο το «βάρος» στην ανάπτυξη αυτού του αεροδρομίου για την περιφέρεια Πελοποννήσου.
Κάλλιστα, κάποιος θα μπορούσε να ερμηνεύσει τις εξαγγελίες Στυλιανίδη ως ένα ακόμα μήνυμα προς την Τρίπολη ότι δεν πρέπει να ελπίζει στη δημιουργία πολιτικού αεροδρομίου. Τα πράγματα γίνονται απλά. Απλά και συνάμα δυσάρεστα για την Αρκαδία (και την Αργολίδα, η οποία κατ΄ επανάληψη έχει προωθήσει το αίτημα λειτουργίας πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη, το οποίο και θεωρεί ως απαραίτητο). Όταν σε απόσταση περίπου δύο ωρών από την Τρίπολη υπάρχει το μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας («Βενιζέλος») και όταν –με την ολοκλήρωση των έργων στον αυτοκινητόδρομο (λένε για το 2011)- το αεροδρόμιο της Καλαμάτας δεν πρόκειται να απέχει από εδώ πάνω από 40 – 45 λεπτά, πιστεύει πραγματικά κανείς ότι υπάρχει περίπτωση να προχωρήσει η λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη; Υπό αυτά τα δεδομένα, κανείς δεν μπορεί να είναι αισιόδοξος..
Βέβαια, στην Τρίπολη το πολιτικό αεροδρόμιο, δεν θα γινόταν για να ανταγωνιστεί το αεροδρόμιο των Αθηνών και της Καλαμάτας. Προς Θεού… Θα γινόταν για να λειτουργήσει ως ένας αερολιμένας – κόμβος (hub) χαμηλού κόστους εξυπηρέτησης ναυλωμένων επιβατικών αεροσκαφών (charters) ή / και ως εξειδικευμένος εμπορευματικός αερολιμένας (hub για courier service). Αυτά άλλωστε προβλέπονται στο Εθνικό Χωροταξικό Σχέδιο του ΥΠΕΧΩΔΕ και στο κεφάλαιο «Αερολιμενική υποδομή & Αεροπορικές Υπηρεσίες».
Προσέξτε: Αυτό το Σχέδιο συντάθηκε από το ΥΠΕΧΩΔΕ, επί Κυβερνήσεως της ΝΔ. Φαίνεται όμως ότι ουσιαστικά πρόκειται για μία … έκθεση ιδεών και για ένα σχέδιο επί χάρτου, αφού –προς το παρόν- δεν υπάρχει καμία βούληση και διάθεση από την πλευρά της Κυβέρνησης και του ΥΠΕΧΩΔΕ να υλοποιήσουν αυτή την προοπτική.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου