tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: «Εξπρές» καθυστερήσεις - Το θέμα της επαναλειτουργίας του σιδηρόδρομου στην Αν. Πελοπόννησο.

Δευτέρα 4 Μαΐου 2009

«Εξπρές» καθυστερήσεις - Το θέμα της επαναλειτουργίας του σιδηρόδρομου στην Αν. Πελοπόννησο.

Της Χαρας Τζαναβάρα από την ΚΥΡΙΑΚΑΤΙΚΗ ΕΛΕΥΘΕΡΟΤΥΠΙΑ 3/5/09

Από μήνα σε μήνα μετατίθεται η επαναλειτουργία της σιδηροδρομικής γραμμής Κορίνθου - Τρίπολης - Καλαμάτας, παρά το γεγονός ότι τα έργα ώς την πρωτεύουσα της Αρκαδίας είναι έτοιμα εδώ και ένα χρόνο. Εχουν γίνει, μάλιστα, και τα δοκιμαστικά δρομολόγια, που έδειξαν μείωση του χρόνου στο μισό σε σχέση με το προηγούμενο καθεστώς που ήταν της εποχής του Χαρίλαου Τρικούπη!
*Η καθυστέρηση έχει προκαλέσει την αντίδραση ακόμη και της περιφέρειας Πελοποννήσου. Τα δρομολόγια στη συγκεκριμένη διαδρομή, που έφθαναν τα οκτώ την ημέρα, είχαν διακοπεί τον Ιανουάριο του 2004 με τη σύμφωνη γνώμη των εργαζομένων στον ΟΣΕ, ώστε να ανακαινιστεί η γραμμή και να επαναλειτουργήσει σε 18 μήνες. Πέντε χρόνια μετά, παραμένει κλειστή, χωρίς εμφανή λόγο.
*Οι σημαντικότερες καθυστερήσεις στα χρονοδιαγράμματα οφείλονται σε οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισαν οι κατασκευάστριες εταιρείες. Οι περιπέτειες ξεπεράστηκαν, φέρνοντας όμως καθυστερήσεις στο χρόνο παράδοσης και αύξηση του προϋπολογισμού που έφθασε στα 31 εκατ. ευρώ, έξι περισσότερα από τον αρχικώς προβλεπόμενο. Αντικαταστάθηκαν οι γραμμές και η υποδομή τους σε μήκος περίπου 80 χλμ. ώς την Τρίπολη, κατασκευάστηκαν νέα τμήματα στις δύσκολες διαδρομές και εξασφαλίστηκαν σύγχρονες αμαξοστοιχίες, ώστε να εκτελούνται καθημερινά 10 δρομολόγια και μάλιστα με διακλάδωση από το Αργος προς το Ναύπλιο.
*Η γραμμή επρόκειτο να λειτουργήσει τον περασμένο Δεκέμβριο, όπως είχε διαβεβαιώσει ο προηγούνενος υπουργός Μεταφορών Κ. Χατζηδάκης απαντώντας σε ερώτηση του βουλευτή του ΠΑΣΟΚ Γ. Μανιάτη. Ως τώρα δεν υπάρχουν ούτε «θα». Μάλιστα, στα τέλη Μαρτίου ο περιφερειάρχης Ν. Αγγελόπουλος έστειλε επιστολή διαμαρτυρίας προς τον νέο υπουργό Ευρ. Στυλιανίδη, στο οποίο διαμαρτύρεται για τις καθυστερήσεις, επισημαίνοντας ότι «οι εργασίες κατασκευής του έργου ολοκληρώθηκαν στις 15/2/2008»! Να σημειωθεί ότι η ανακαίνιση της γραμμής, με κοινοτική συμμετοχή που καλύπτει το 80% του κόστους, έχει ενταχθεί στο πρόγραμμα της περιφέρειας Πελοποννήσου που είναι και υπόλογη έναντι της Κομισιόν.*«Δεν έχουμε πειστεί ότι υπάρχει ενδιαφέρον για το σιδηρόδρομο, παρά το γεγονός ότι αποτελεί ασφαλές και οικολογικό μέσο μεταφοράς, που μπορεί να γίνει και γρήγορο αν προωθηθούν τα προγραμματισμένα έργα», δήλωσε στην «Κ.Ε.» ο Αν. Βασιλόπουλος, μέλος της διοίκησης της ομοσπονδίας εργαζομένων στον ΟΣΕ. Αποκάλυψε ότι στο Γ’ ΚΠΣ είχαν προβλεφθεί 5,5 δισ. ευρώ για τον εκσυγχρονισμό του σιδηροδρόμου, αλλά δεν ολοκληρώθηκαν τα έργα.
*«Χάσαμε οριστικά ένα δισ. ευρώ, όσο και το κονδύλι που έχει προβλεφθεί στο ΕΣΠΑ στο οποίο δεν υπάρχει ούτε ένα νέο έργο», υπογράμμισε ο συνδικαλιστής και τόνισε ότι οι πολίτες εμπιστεύονται το σιδηρόδρομο. Επικαλέστηκε την περίπτωση της διαδρομής Πλατύ Κατερίνης - Φλώρινα, που μετά την ανακαίνιση καταγράφηκε αύξηση της επιβατικής κίνησης κατά 300%! Το ίδιο αναμένεται να συμβεί και στην περίπτωση της γραμμής προς Τρίπολη και Καλαμάτα, παρά το γεγονός ότι οι επιβάτες πρέπει να κάνουν μετεπιβίβαση στην Κόρινθο, όπου θα φθάνουν μέσω του προαστιακού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

blogger hit counter