Σήμερα, στις «Αρκαδικές Ειδήσεις», μπορείτε να διαβάσετε μία επιστολή των Φίλων του Σιδηροδρόμου της Αρκαδίας προς τον Υπουργό Μεταφορών Ευριπίδη Στυλιανίδη, από τον οποίο ζητούν να ενεργοποιήσει τη γραμμή του ΟΣΕ «Κόρινθος – Άργος – Τρίπολη – Καλαμάτα».
Αν, πότε και τι θα απαντήσει ο Υπουργός, δεν το ξέρουμε. Όμως, τα … μαντάτα που έρχονται για το σιδηρόδρομο στην Αρκαδία, δεν είναι καλά. Ο ίδιος ο Στυλιανίδης πήγε –προ ημερών – στη Βουλή, προκειμένου να απαντήσει σε μία ερώτηση για τον σιδηρόδρομο.
Κάποια στιγμή, αναφέρθηκε και στην κατάσταση που βρίσκεται ο σιδηρόδρομος στην Πελοποννήσου, λέγοντας, επί λέξει:
«…Μιλάτε για την τιμολογιακή πολιτική. Εγώ πρώτος λέω ότι ο σιδηρόδρομος είναι οικολογικό κοινωνικό μέσο, αλλά όταν οι συρμοί παραδείγματος χάρη –λέω τυχαία το παράδειγμα- που εξυπηρετούν την Πελοπόννησο στοιχίζουν από άποψη δαπανών 28 εκατομμύρια μόνο στην ΤΡΕΝΟΣΕ και 32 εκατομμύρια στην υποστηρικτική ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ και φέρνουν πίσω έσοδα 2 εκατομμύρια, μπορείτε να μου απαντήσετε αυτά τα 58 εκατομμύρια ποιος τα πληρώνει; Ο ελληνικός λαός δεν τα πληρώνει αυτά; Είναι κοινωνική πολιτική το να μετακινείται ένα τρένο με πέντε επιβάτες; Όχι. Θα πρέπει επομένως να συμπυκνώσουμε τα δρομολόγια. Εμείς δεν θέλουμε να νεκρώσουμε γραμμές αλλά θέλουμε να εξορθολογίσουμε τα δρομολόγια ώστε να είναι αποδοτικά και κοινωνικά παράλληλα».
Είναι σαφές ότι η αναφορά του Στυλιανίδη στα οικονομικά του ΟΣΕ, μόνο τυχαία δεν ήταν. Ξεκάθαρα, θέλει να προετοιμάσει το έδαφος, για όσα επακολουθήσουν. Σε πρώτη φάση, μπορεί να μην γίνουν καταργήσεις δρομολογίων, σίγουρα όμως θα μειωθούν πολλά δρομολόγια στην Πελοπόννησο. Και ο Στυλιανίδης προσπαθεί να αποδείξει ότι αυτό είναι αναγκαίο και απαραίτητο μέτρο, από τη στιγμή που ο ΟΣΕ στην δική μας περιοχή έχει ελάχιστα έσοδα, σε σύγκριση με τα έξοδα.
Αν, πότε και τι θα απαντήσει ο Υπουργός, δεν το ξέρουμε. Όμως, τα … μαντάτα που έρχονται για το σιδηρόδρομο στην Αρκαδία, δεν είναι καλά. Ο ίδιος ο Στυλιανίδης πήγε –προ ημερών – στη Βουλή, προκειμένου να απαντήσει σε μία ερώτηση για τον σιδηρόδρομο.
Κάποια στιγμή, αναφέρθηκε και στην κατάσταση που βρίσκεται ο σιδηρόδρομος στην Πελοποννήσου, λέγοντας, επί λέξει:
«…Μιλάτε για την τιμολογιακή πολιτική. Εγώ πρώτος λέω ότι ο σιδηρόδρομος είναι οικολογικό κοινωνικό μέσο, αλλά όταν οι συρμοί παραδείγματος χάρη –λέω τυχαία το παράδειγμα- που εξυπηρετούν την Πελοπόννησο στοιχίζουν από άποψη δαπανών 28 εκατομμύρια μόνο στην ΤΡΕΝΟΣΕ και 32 εκατομμύρια στην υποστηρικτική ΕΡΓΟΣΕ και ΟΣΕ και φέρνουν πίσω έσοδα 2 εκατομμύρια, μπορείτε να μου απαντήσετε αυτά τα 58 εκατομμύρια ποιος τα πληρώνει; Ο ελληνικός λαός δεν τα πληρώνει αυτά; Είναι κοινωνική πολιτική το να μετακινείται ένα τρένο με πέντε επιβάτες; Όχι. Θα πρέπει επομένως να συμπυκνώσουμε τα δρομολόγια. Εμείς δεν θέλουμε να νεκρώσουμε γραμμές αλλά θέλουμε να εξορθολογίσουμε τα δρομολόγια ώστε να είναι αποδοτικά και κοινωνικά παράλληλα».
Είναι σαφές ότι η αναφορά του Στυλιανίδη στα οικονομικά του ΟΣΕ, μόνο τυχαία δεν ήταν. Ξεκάθαρα, θέλει να προετοιμάσει το έδαφος, για όσα επακολουθήσουν. Σε πρώτη φάση, μπορεί να μην γίνουν καταργήσεις δρομολογίων, σίγουρα όμως θα μειωθούν πολλά δρομολόγια στην Πελοπόννησο. Και ο Στυλιανίδης προσπαθεί να αποδείξει ότι αυτό είναι αναγκαίο και απαραίτητο μέτρο, από τη στιγμή που ο ΟΣΕ στην δική μας περιοχή έχει ελάχιστα έσοδα, σε σύγκριση με τα έξοδα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου