tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: ΔΕΝ ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ «ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΠΑΤΡΑ – ΠΥΡΓΟΣ» ΜΕ ΤΗ ΒΥΤΙΝΑ

Σάββατο 21 Νοεμβρίου 2009

ΔΕΝ ΔΙΑΨΕΥΔΕΙ Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΤΟΥ ΔΡΟΜΟΥ «ΚΟΡΙΝΘΟΣ – ΠΑΤΡΑ – ΠΥΡΓΟΣ» ΜΕ ΤΗ ΒΥΤΙΝΑ

Ότι ένα πάγιο αίτημα της Αρκαδίας είναι η κατασκευή του άξονα «Βυτίνα –Αρχαία Ολυμπία», αυτό είναι γνωστό. Στόχος αυτού του έργου είναι να βγει από την απομόνωση η ορεινή Γορτυνία και να δημιουργηθούν νέα δεδομένα ανάπτυξης. Αυτό το έργο το έχει υποσχεθεί ο ίδιος ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ και νυν Πρωθυπουργός, Γιώργος Παπανδρέου. Ένα σενάριο το οποίο εξετάζεται στο κυβερνητικό επιτελείο είναι να γίνει αυτή η υποδομή, εντασσόμενη στη λεγόμενη «Ολυμπία οδό». Τον δρόμο δηλαδή που ξεκινά από την Κόρινθο και συνεχίζει προς την Πάτρα και τον Πύργο. Αρχικά, αυτός ο άξονας σχεδιάστηκε να προχωρήσει μετά τον Πύργο, προς την Τσακώνα. Όμως, μία παρέμβαση της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναγκάζει την Κυβέρνηση να αλλάξει σχεδιασμό και ο δρόμος να μην περάσει από τα καμένα της Ηλείας, προκειμένου να μην επιβαρυνθεί περαιτέρω το περιβάλλον. Έτσι, λοιπόν, προέκυψε η λύση της Βυτίνας. Για την υπόθεση αυτή, έγινε μία μεγάλη συζήτηση στη Βουλή, ύστερα από μία επίκαιρη ερώτηση του Βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας Ιωάννη Λαμπρόπουλου. Ο βουλευτής της ΝΔ ρώτησε επίμονα να μάθει αν ισχύει αυτό το σενάριο περί Βυτίνας, αλλά απάντηση από τον παριστάμενο του Υφυπουργού Υποδομών, Γιάννη Μαγκριώτη, δεν έλαβε. Ήταν προφανές ότι ο Μαγκριώτης δεν ήθελε να δώσει ξεκάθαρη απάντηση περί Βυτίνας. Έχει όμως σημασία ότι δεν διέψευσε αυτό το ενδεχόμενο… «ΕΙΜΑΣΤΕ ΥΠΟΧΡΕΩΜΕΝΟΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΣΧΕΔΙΑΣΟΥΜΕ ΤΟ ΕΡΓΟ» Πάντως, στην απάντησή του, ο Υφυπουργός Υποδομών ουσιαστικά επιβεβαιώνει ότι θα γίνει νέα χάραξη του δρόμου και μάλιστα τονίζει ότι αυτό είναι υποχωρητικό από τις Βρυξέλλες. Πιο συγκεκριμένα, είπε ο Γιάννης Μαγκριώτης: «… ήρθε μία προειδοποιητική επιστολή από την Ευρωπαϊκή Ένωση η οποία λέει πως εάν δεν επανασχεδιαστεί και δεν ληφθούν υπόψη οι περιβαλλοντικές ευαισθησίες και οι ιδιαιτερότητες της περιοχής, τότε θα παραπέμψει τη χώρα μας στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο, θα διακόψει τη χρηματοδότηση συνολικά του οδικού άξονα Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα και θα ζητήσει και επιστροφή των χρημάτων που έχουν επενδυθεί από κοινοτικούς πόρους. Εμείς, λοιπόν, ήμασταν υποχρεωμένοι, όχι απλώς για να είμαστε συμβατοί με τις διακηρύξεις μας από το 2007 και τις θέσεις, είτε με τις ενστάσεις της τοπικής κοινωνίας, είτε με τις ευαισθησίες μας για το περιβάλλον, αλλά για να διασώσουμε το έργο -γιατί το έργο πρέπει να κατασκευαστεί και να ολοκληρωθεί μάλιστα στις συγκεκριμένες ημερομηνίες και με το συμβατικό του κόστος και όχι με υπερβάσεις αυτού- να δώσουμε λύση. Θα δώσουμε λύση και για τον οδικό άξονα και για την Αχαΐα και για την Ηλεία και για τη Μεσσηνία, για την οποία είμαι βέβαιος πως έχετε και την ιδιαίτερη ευαισθησία, γι’ αυτό και καταθέσατε αυτή την ερώτηση». «ΠΡΑΣΙΝΗ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ «ΠΡΑΣΙΝΑ ΑΛΟΓΑ» ΑΚΟΥΜΕ ΠΟΛΛΕΣ ΦΟΡΕΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ» Ιδιαίτερα επικριτικός απέναντι στην Κυβέρνηση ήταν ο βουλευτής της ΝΔ Γιάννης Λαμπρόπουλος. Στην τοποθέτησή του, μέσα στη Βουλή, είπε: «Η πράσινη ανάπτυξη που ακούμε πολλές φορές και πολλά «πράσινα άλογα» τελευταία, δεν θα πρέπει να γίνουν αίτια όπως σε προηγούμενες δεσμεύσεις σας. Γιατί όποιο έργο πήγαινε να γίνει σε αυτόν τον τόπο –θυμόμαστε τον Υμηττό παλαιότερα, πόσες καθυστερήσεις υπήρξαν- το κολλάγαμε εκεί. ..Εμείς θέλουμε μία διαβεβαίωση. Θα περάσει ο δρόμος από τη Μεσσηνία, θα συνεχιστεί όπως είχαν προβλέψει οι μελέτες; Πείτε μας ακριβώς για να ξέρει και ο Μεσσηνιακός λαός, αλλά και ένα τμήμα της Ηλείας που ενδιαφέρεται και καίγεται, τι θα γίνει με αυτόν τον δρόμο. Θα υπάρξουν χρονικές επιβαρύνσεις; Θα υπάρξουν αλλαγές; Θα πάει από τη Βυτίνα, όπως ειπώθηκε και γράφτηκε; Και οι όποιες διαδικασίες είτε για αλλαγή μελέτης είτε η οικονομική καθυστέρηση, γιατί θα υπάρξει οικονομική επιβάρυνση, τί καθυστέρηση θα σημαίνει αυτό; Θα σημαίνει ότι θα πάμε πολύ πίσω, το 2013; Ξεκαθαρίστε μας ακριβώς γιατί αύριο, όπως θα γνωρίζετε, έχουν συνάντηση και οι νομάρχες, έχουν συνάντηση οι δήμαρχοι, έχουν ζητήσει συναντήσεις από το Υπουργείο σας και δεν έχουν μέχρι τώρα υλοποιηθεί. Να ξεκαθαρίσετε τη θέση σας για να πάρουμε και εμείς τις αποφάσεις μας.» «Ο ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΘΑ ΓΙΝΕΙ ΟΧΙ ΜΕ ΜΕΓΑΛΕΣ ΥΠΕΡΒΑΣΕΙΣ. ΔΕΝ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΕΙ Ο ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΛΑΟΣ ΤΑ ΛΑΘΗ ΤΗΣ ΝΔ» Στην δευτερολογία του, ο Υφυπουργός Υποδομών τόνισε: «…Ζητάτε να υλοποιηθεί η υπάρχουσα χάραξη. Σας διευκρίνισα προηγουμένως. Έχετε κάνει κυβερνητικό στέλεχος και καταλαβαίνετε. Πριν από μερικές μέρες ήρθε από την Ευρωπαϊκή Ένωση –και δεν είναι πράσινα άλογα η Ευρωπαϊκή Ένωση εκτός αν γίνατε αντιστασιακοί και εσείς- επιστολή προειδοποιητική, η τελευταία πριν την παραπομπή στο Ευρωπαϊκό Δικαστήριο ότι η σύμβασή σας δεν έπρεπε να υλοποιηθεί στο σημείο του Καϊάφα. Είτε το αντιλαμβάνεστε είτε όχι. …Είμαστε σε επικοινωνία με τις τοπικές κοινωνίες και τους φορείς γιατί πιστεύουμε στη διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες και τις δικές τους προτάσεις και πολύ γρήγορα σε συνεργασία με τους φορείς της περιοχής, με τον παραχωρησιούχο και την Ευρωπαϊκή Ένωση θα δώσουμε λύση. Σε κάθε περίπτωση ο οδικός άξονας θα έρθει στη Μεσσηνία -είναι βασική και απόλυτη δέσμευσή μας- στα χρονοδιαγράμματα που πρέπει, στην ποιότητα και το σεβασμό του περιβάλλοντος και βεβαίως όχι με μεγάλες υπερβάσεις. Δεν θα πληρώνει ο ελληνικός λαός τα λάθη τα δικά σας.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

blogger hit counter