Υπάρχει περίπτωση να καταργηθούν ποτέ τα διόδια στις εθνικές οδούς; Είναι αλήθεια ότι αυτό το ενδεχόμενο, στη δεδομένη χρονική στιγμή φαντάζει δύσκολο έως .. ακατόρθωτο. Παρά ταύτα όμως το αίτημα για να καταργηθούν τα διόδια φαίνεται ότι βρίσκει ολοένα και περισσότερους υποστηρικτές, στην κοινωνία. Ο κόσμος αντιμετωπίζει θετικά αυτή την προοπτική, μη αντέχοντας άλλο να πληρώνει τόσα χρήματα κάθε φορά που θέλει να πάει ένα ταξίδι. Οφείλουμε να σημειώσουμε ότι αυτή την υπόθεση «άνοιξαν» τα δύο κόμματα της Αριστεράς, κυρίως το ΚΚΕ, αλλά και ο ΣΥΡΙΖΑ. Είναι τα μόνα κόμματα τα οποία έχουν ξεκάθαρη στάση και ζητούν κατάργηση των διοδίων. Και είναι και τα μόνα κόμματα της Βουλής, τα οποία, όταν ψηφίστηκε η σύμβαση παραχώρησης του έργου «Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας» ψήφισαν αρνητικά, σε αντίθεση με το ΠΑΣΟΚ και τη ΝΔ που είχαν … κοινή στάση και ψήφισαν θετικά.


Πρέπει να γνωρίζετε ότι αυτή η σύμβαση προβλέπει όλες τις αυξήσεις στους σταθμούς διοδίων που θα γίνουν για τα επόμενα χρόνια στον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο. Αυτή η σύμβαση προβλέπει ότι, ενώ βρίσκονται σε εξέλιξη τα έργα και ο δρόμος έχει μόνο μια λωρίδα κυκλοφορίας, σε κάποια σημεία του, εμείς πληρώνουμε αυξημένα διόδια (2.90 σε σχέση με 2.00 €) , συγκριτικά με όσα πληρώναμε, πριν ξεκινήσουν τα έργα)!
Τα αναφέρουμε όλα αυτά για να ξέρετε ποια κόμματα είναι υπεύθυνα για αυτές τις αυξήσεις (και έρχονται κι άλλες μέσα στο 2010) και ποια κόμματα αντιστάθηκαν. (Δεν αναφερόμαστε στο ΛΑΟΣ, διότι όταν κυρώθηκε η σύμβαση, ήταν εκτός Βουλής).
Προ ημερών, θα διαβάσατε στο πρωτοσέλιδο των «Αρκαδικών Ειδήσεων» ένα θέμα το οποίο αφορούσε μία ερώτηση βουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος έστειλε το ζήτημα της κατάργησης των διοδίων, ειδικά στον αυτοκινητόδρομο Κορίνθου Τρίπολης – Καλαμάτας, στη Βουλή. Απάντηση σε αυτή την ερώτηση, δεν έχει ακόμα δοθεί. Όταν θα δοθεί όμως θα διαπιστωθεί αν στην κυβέρνηση έχουν την βούληση να ασχοληθούν με αυτή την προοπτική. Διότι μέχρι σήμερα, το μόνο που έχει διαφανεί είναι η πρόθεση του Υπουργείου υποδομών να προχωρήσει σε επαναδιαπραγμάτευση με τις κοινοπραξίες των έργων αυτών, ώστε να υπάρξει μία μείωση στο αντίτιμο των διοδίων. Τίποτα περισσότερο. Πιο δυναμικά, ασχολείται με αυτή την υπόθεση το ΚΚΕ, το οποίο πολλές φορές στο παρελθόν έχει κλείσει απροειδοποίητα, σταθμούς διοδίων σε όλη την χώρα. Τελευταία κινητοποίηση ήταν αυτή η οποία έγινε την περασμένη Παρασκευή το απόγευμα, όταν στελέχη του ΚΚΕ αλλά και της ΚΝΕ προχώρησαν στο μπλοκάρισμα 13 σταθμών διοδίων που βρίσκονται κατά μήκος του εθνικού οδικού δικτύου (φωτογραφίες από την ιστοσελίδα του «Ριζοσπάστη»). Δυνάμεις του κόμματος και από την Αρκαδία «απελευθέρωσαν» για περίπου τρεις ώρες τα διόδια σε έξι σημεία των Εθνικών Οδών Κορίνθου - Τρίπολης, Τρίπολης - Κορίνθου, Κορίνθου - Αθήνας, Κορίνθου - Πατρών και Πατρών - Ιωαννίνων. Πιο συγκεκριμένα, «άνοιξαν» τα διόδια στον Ισθμό, στο Κιάτο, στο Σπαθοβούνι, στη Νεστάνη, στο Ρίο και στη γέφυρα του Ρίου - Αντιρρίου. Για όσο χρονικό διάστημα κράτησε αυτή η κινητοποίηση, ο διερχόμενοι οδηγοί δεν πλήρωναν διόδια!
ΤΟ ΣΚΕΠΤΙΚΟ ΤΩΝ ΚΙΝΗΤΟΠΟΙΗΣΕΩΝ ΤΟΥ ΚΚΕ ΓΙΑ ΤΑ ΔΙΟΔΙΑ
Το ΚΚΕ υποστηρίζει ότι «οι συνεχείς προκλητικές αυξήσεις στα διόδια με την χιλιομετροχρέωση, η πρόσθεση νέων και η δημιουργία των παράπλευρων διοδίων έχουν ως αποτέλεσμα να μετατρέπουν και το πιο μικρό ταξίδι μέσα στη χώρα σε είδος πολυτελείας για τις λαϊκές οικογένειες».
«Γι' αυτό ευθύνονται και η ΝΔ και το ΠΑΣΟΚ, γιατί ψήφισαν μαζί την παράδοση των οδικών αξόνων στους μεγάλους επιχειρηματικούς ομίλους. Οι διαρκείς αυξήσεις στα διόδια και η δημιουργία των παράπλευρων προβλέπονται στην αρχική σύμβαση που συμφώνησαν» λέει το Κομμουνιστικό κόμμα και προσθέτει επί λέξει ότι «είναι προκλητικές οι επιδοτήσεις που δίνουν στους μεγαλοεργολάβους. Στην ουσία το δημόσιο χρηματοδοτεί τα έργα και αυτοί συμμετέχουν μόλις με 10%, ενώ τους παραχωρείται το δικαίωμα να τα εκμεταλλεύονται για δεκαετίες (30 - 35 έτη)!».
Το ΚΚΕ λέει ακόμα ότι ο λαός δεν πρέπει να περιοριστεί στο αίτημα για μείωση των τιμών ή κατάργηση μερικών διοδίων, αλλά να απαιτήσει την πλήρη κατάργηση τους.
«Έχεις δικαίωμα σε δωρεάν σύγχρονους και ασφαλείς αυτοκινητοδρόμους, γιατί τους έχεις πληρώσει και συνεχίζεις να τους πληρώνεις με τα υπέρογκα τέλη κυκλοφορίας, με τους μεγάλους φόρους στα καύσιμα.
Τα έργα και τις υποδομές πρέπει να αναλαμβάνει το κράτος χωρίς να επιβαρύνεται ο λαός και το περιβάλλον. Για δημόσιες, σύγχρονες, φθηνές συγκοινωνίες.» καταλήγει η ανακοίνωση οποία μοιράστηκε –μεταξύ άλλων- και στα διόδια της Νεστάνης.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου