«ΤΕΛΟΣ» ΣΤΗ ΔΙΠΛΟΜΙΣΘΙΑ ΓΙΑ ΔΗΜΑΡΧΟΥΣ, ΑΝΤΙΔΗΜΑΡΧΟΥΣ ΚΑΙ ΝΟΜΑΡΧΕΣ;«Να οδηγηθούμε σε μία οικονομική αποζημίωση και να σταματήσει το σημερινό καθεστώς, όπου παράλληλα υπάρχει ο μισθός και τα έξοδα παράστασης» λέει ο Υφυπουργός Εσωτερικών
Φ. Πιπιλή: «Γινόμαστε «ρόμπα» στην Ευρώπη γιατί δεν περιστέλλουμε αυτού του είδους τις σπατάλες του δημοσίου»!!
Αυτή η υπόθεση συζητήθηκε στη Βουλή, πριν από λίγες ημέρες, αλλά πέρασε στα … ψιλά. Όμως, πρόκειται για ένα ζήτημα το οποίο απασχολεί πολλούς και στην Αρκαδία. Αυτούς που θέλουν να γίνου Δήμαρχοι ή Νομάρχες και αυτούς που θα οριστούν μελλοντικά σε θέσεις Αντιδημάρχων και Αντινομαρχών.
Η συζήτηση «άνοιξε» μετά από μία επίκαιρη ερώτηση της Βουλευτού της Νέας Δημοκρατίας Φωτεινής Πιπιλή προς τους, σχετικά με τη διπλομισθία των αιρετών της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης.
Η ερώτηση της κυρίας Πιπιλή ανέφερε:
«Την τελευταία δεκαετία παρατηρείται το απαράδεκτο φαινόμενο να μετατίθεται από χρόνο σε χρόνο η ισχύς ενός νόμου που ψηφίστηκε από τη Βουλή.
Με το ν.2738/1999 ορίζεται πως οι δήμαρχοι, οι αντιδήμαρχοι και οι πρόεδροι των κοινοτήτων, που έχουν και την υπαλληλική ιδιότητα σε δημόσιο φορέα και θα εκλεγούν στις επόμενες δημοτικές και κοινοτικές εκλογές, και εφεξής, υποχρεούνται να επιλέξουν τις αποδοχές της θέσης από την οποία προέρχονται ή τα έξοδα παράστασης της θέσης στην οποία υπηρετούν.
Ο νόμος αυτός ουδέποτε τέθηκε σε ισχύ διότι με άλλους νόμους και συγκεκριμένα με τον ν.3146/2003, τον ν.3242/2004 και τον 3320/2005 μετατίθετο η ισχύς του. Ο ν.3463/2006 της κύρωσης του Κώδικα Δήμων και Κοινοτήτων αναφέρει και πάλι την υποχρέωση της επιλογής των αποδοχών. Τελικά με τον ν.3613/2007, αναστέλλεται η υποχρέωση αυτή μέχρι την έκδοση προεδρικού διατάγματος, το οποίο έως και σήμερα δεν έχει εκδοθεί.
Με δεδομένη την κατάθεση του προϋπολογισμού και τα αυστηρά μέτρα για περιορισμό της σπατάλης στο δημόσιο
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
Θα εκδοθεί άμεσα το σχετικό προεδρικό διάταγμα που θα τερματίσει επιτέλους την προκλητική διπλή μισθοδοσία των αιρετών της Τοπικής και Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, οι οποίοι έχουν την υπαλληλική ιδιότητα σε δημόσιο φορέα;»
«ΌΤΙ ΥΠΑΡΧΕΙ ΖΗΤΗΜΑ, ΔΕΝ ΤΟ ΑΡΝΟΥΜΑΙ» ΛΕΕΙ Ο ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
Εκ μέρους της Κυβέρνησης απάντησε ο Υφυπουργός Εσωτερικών, Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης Ντίνος Ρόβλιάς, ο οποίος είναι αλήθεια ότι μίλησε γενικά και αόριστα: «πράγματι έχουμε να κάνουμε με ένα θέμα το οποίο χρονίζει περίπου μια δεκαετία. Οι αιρετοί της αυτοδιοίκησης που έχουν την ιδιότητα του υπαλλήλου του ευρύτερου δημόσιου τομέα, λαμβάνουν τις αποδοχές της θέσης τους και ταυτόχρονα λαμβάνουν και τα έξοδα παράστασης που προβλέπονται από τη θέση τους στην αυτοδιοίκηση.
Από την άλλη μεριά βέβαια όσοι δεν είναι δημόσιοι υπάλληλοι –και είναι ενδεχομένως ελεύθεροι επαγγελματίες- θεωρητικά τουλάχιστον έχουν τη δυνατότητα να ασκούν το επάγγελμά τους και παράλληλα προς τις απολαβές που προέρχονται από το επάγγελμα, να εισπράττουν και τα έξοδα παράστασης που προβλέπονται από τη θέση τους.
Προσωπικά δεν πιστεύω ότι το ζητούμενο για ένα δήμαρχο, έναν αντιδήμαρχο, ένα νομάρχη είναι το επιμίσθιο των εξόδων παράστασης. Θέλω να πιστεύω ότι διαφορετικά και οπωσδήποτε ανώτερα είναι τα κίνητρα της ενασχόλησης με τα κοινά.
Ότι υπάρχει ζήτημα, κυρία συνάδελφε, δεν το αρνούμαι. Γι’ αυτό άλλωστε και ο Κώδικας Δήμων και Κοινοτήτων προέβλεψε την έκδοση προεδρικού διατάγματος στο άρθρο 135 που υποτίθεται ότι αυτό το προεδρικό διάταγμα θα έλυνε το πρόβλημα, δηλαδή θα καθορίζονταν με αυτό το προεδρικό διάταγμα το ύψος της οικονομικής αποζημίωσης που θα ελάμβαναν οι αιρετοί άρχοντες της αυτοδιοίκησης σε αντικατάσταση των εξόδων παράστασης. Αυτό το προεδρικό διάταγμα, όπως γνωρίζετε, δεν έχει εκδοθεί. Κι αυτό ήταν και αίτημα της ΚΕΔΚΕ. Οπότε η εκκρεμότητα διαιωνίζεται.
Δεν μπορώ να σας πω ότι αυτό το προεδρικό διάταγμα θα εκδοθεί άμεσα. Γιατί δεν μπορώ να σας το πω; Όπως ξέρετε επεξεργαζόμαστε τη νέα αρχιτεκτονική δομή του κράτους. Επεξεργαζόμαστε τη λεγόμενη διοικητική μεταρρύθμιση με την αιρετή περιφέρεια, τα αιρετά όργανα περιφέρειας ως δεύτερο βαθμό αυτοδιοίκησης και τους ισχυρούς δήμους που θα προέλθουν από ένα νέο κύμα συνενώσεων. Στο πλαίσιο αυτών των πρωτοβουλιών θα πρέπει να δούμε και το θέμα το οποίο πολύ καλά κάνετε και το θίγετε, λαμβάνοντας υπόψη τα νέα μεγέθη των δήμων και λαμβάνοντας υπόψη την αναβάθμιση πλέον της θέσης των αιρετών της αυτοδιοίκησης.»
«ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΝΑ ΠΟΥΜΕ STOP ΣΤΗΝ ΔΙΠΛΟΜΙΣΘΙΑ»
Ακολούθησε η τοποθέτηση της Φωτεινής Πιπιλή, η οποία σηεμιώσε: «Υπάρχουν ζητήματα σε αυτήν τη συγκεκριμένη επίκαιρη ερώτηση που με απασχολούσαν πολλά χρόνια ως δημοσιογράφο και τώρα μου δίνεται η ευκαιρία ως Βουλευτής.
Το πρώτο είναι ότι η ίδια η ιερότητα αυτού του χώρου ορισμένες φορές καταλύεται για διάφορους συντεχνιακούς, διακομματικούς, διαχρονικούς λόγους, με την έννοια ότι επί δέκα συναπτά έτη, όπως παραδέχτηκε και ο κύριος Υφυπουργός, ένας νόμος που ψηφίστηκε από την Ολομέλεια της Βουλής βρίσκει από διάφορους παραθυράκια να μην ισχύει. Τοποθετούμαι γενικότερα, ότι αυτό δεν πρέπει να επιτρέπεται. Όπως ο νόμος ισχύει για τον κάθε πολίτη και άγνοια νόμου δεν δικαιολογείται, έτσι και όποιος νόμος βγαίνει στη Βουλή, ψηφίζεται στη Βουλή, πρέπει από όλους να υλοποιείται.
Το δεύτερο θέμα είναι ότι και συνταγματικά ακόμα αν το δούμε –το είπε ο κ. Ρόβλιας- όσοι είναι γενικά στην Ελλάδα στο δημόσιο τομέα, με κάποιο περίεργο τρόπο έχουν πολλά παράθυρα. Όσοι αιρετοί δήμαρχοι, νομάρχες, αντιδήμαρχοι –καλά οι αντιδήμαρχοι, έχουν χρόνο να εργαστούν- δεν είναι του δημόσιου τομέα, αυτομάτως και δεν μπορούν να εργαστούν -γιατί μεταξύ μας τώρα ένας δήμαρχος ή νομάρχης μεγάλου δήμου δεν μπορεί να εργάζεται το απόγευμα με ιδιωτικό ιατρείο- και ενώ υπάρχει η συνταγματική ισονομία, του ιδιωτικού τομέα δηλαδή, κατά έναν περίεργο τρόπο αυτοί εξαιρούνται του κανόνα που πάντα προβλέπει παράθυρα για όσους είναι στο δημόσιο τομέα.
Για να μην θεωρηθώ ότι διώκω κάτι, πρέπει να διευκρινίσουμε κυρίως στην κοινή γνώμη –γιατί εμείς οι Βουλευτές το ξέρουμε- ότι η τοπική αυτοδιοίκηση αμείβεται εξαιρετικά από την αποζημίωση -δεν μιλάω για έναν δήμαρχο στην Ικαρία, στις Ράχες, που επειδή είναι μικρός ο πληθυσμός παίρνει μία μικρή αποζημίωση- όταν μετά από έρευνα μου είδα ότι ο μέσος όρος αμοιβών όλων των νομαρχών είναι έξι περίπου χιλιάδες ευρώ. Κύριε Ρόβλια το γνωρίζετε! Οι δε μεγάλοι δήμοι έχουν επίσης πέντε, έξι, τέσσερις χιλιάδες ευρώ αποζημίωση, συμπεριλαμβανομένων των εξόδων που καλύπτει a priori η νομαρχία, ο δήμος, βενζίνες, γραμματείς, τηλέφωνα, κινητά τηλέφωνα, μετακινήσεις.
Επειδή, λοιπόν, έχουμε σοβαρό οικονομικό πρόβλημα και επειδή γινόμαστε «ρόμπα» στην Ευρώπη γιατί δεν περιστέλλουμε αυτού του είδους τις σπατάλες του δημοσίου, νομίζω ότι θα ήταν μία πολύ καλή κίνηση από την Κυβέρνηση και από όλους εμάς να πούμε, κύριοι stop στην διπλομισθία γιατί ο Καποδίστριας μπορεί να αργήσει!»
«ΝΑ ΚΑΘΟΡΙΣΤΕΙ ΜΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΗ ΚΑΙ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΘΕΜΑ»
Στη δευτερολογία του, ο Υφυπουργός Εσωτερικών είπε: «Θεωρώ ότι είναι μία καίρια ερώτηση για ένα ζήτημα, το οποίο αδικαιολόγητα χρονίζει μία δεκαετία. Αυτό που μπορώ να επαναλάβω είναι ότι πηγαίνουμε στη νομοθετική ρύθμιση της νέας διοικητικής διάρθρωσης της χώρας με δεδομένο ότι θα έχουμε ισχυρότερους, μεγαλύτερους δήμους με αυξημένα καθήκοντα των δημάρχων, με αυξημένες υποχρεώσεις και ευθύνες. Εκεί θα πρέπει να δούμε και το θέμα που θίγετε, έτσι ώστε να οδηγηθούμε σε μία οικονομική αποζημίωση και να σταματήσει το σημερινό καθεστώς, όπου παράλληλα υπάρχει ο μισθός και τα έξοδα παράστασης. Να καθοριστεί μία οικονομική αποζημίωση ανάλογη και αντίστοιχη προς τις ευθύνες και προς τη θέση των αιρετών της Αυτοδιοίκησης και να κλείσει αυτό το θέμα. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη αυτή τη χρονική στιγμή.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου