tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: Κακά μαντάτα...

Πέμπτη 7 Ιανουαρίου 2010

Κακά μαντάτα...

ΚΡΑΤΑΤΕ ΜΙΚΡΟ ΚΑΛΑΘΙ ΓΙΑ ΤΟ ΔΡΟΜΟ «ΤΡΙΠΟΛΗΣ – ΑΣΤΡΟΥΣ», ΤΟΝ «ΠΑΡΑΛΙΑΚΟ ΑΞΟΝΑ ΤΗΣ ΚΥΝΟΥΡΙΑΣ» ΚΑΙ ΤΗΝ «ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΛΑΓΚΑΔΙΩΝ»…

 Δύο μέρες πριν μας … αποχαιρετήσει το 2009 έγινε η καθιερωμένη συνάντηση του Δημήτρη Ρέππα με τους δημοσιογράφους της Αρκαδίας. Παρόντες ήταν και αρκετοί συνάδελφοι και ιδιοκτήτες Μ.Μ.Ε., οι οποίοι είχαν προσκληθεί από γειτονικούς νομούς.
Η συνάντηση αυτή έγινε χωρίς μικρόφωνα και κάμερες. Δεν ήθελε ο Ρέππας. Όμως, κατά τη διάρκεια της ειπώθηκαν πολλά και σημαντικά από το στόμα του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων. Άλλωστε, είναι γνωστό ότι οι περισσότερες και «μεγαλύτερες» ειδήσεις «βγαίνουν», όταν τα μικρόφωνα και οι κάμερες δεν λειτουργούν...
Ο Αρκάς Υπουργός αναφέρθηκε στα μεγάλα έργα υποδομής που περιμένει η Αρκαδία. Κυρίως για οδικούς άξονες που περιμένουμε πολλά χρόνια, αλλά –επί της ουσίας- κανείς δεν έχει προχωρήσει.
Θέλετε ένα πρώτο συμπέρασμα από τα όσα είπε σε αυτή τη συνάντηση ο Δημήτρης Ρέππας; Μάλλον, δεν πρέπει να περιμένουμε πολλά ... Ο πήχης φαίνεται ότι έχει τοποθετηθεί χαμηλά, για πολλούς και διάφορους λόγους. Ο Ρέππας το κατέστησε σαφές. Είπε ότι υπάρχουν μεγάλες δυσκολίες και ότι δύσκολα θα προχωρήσουν τα έργα που περιμέναμε ότι θα γίνουν, ειδικά από τη στιγμή που πληροφορηθήκαμε ότι ανέλαβε το Υπουργείο Υποδομών..
Και παρακάτω γίνομαι πιο συγκεκριμένος…



«ΚΥΒΕΡΙ – ΑΣΤΡΟΣ – ΛΕΩΝΙΔΙΟ – ΜΟΜΕΜΒΑΣΙΑ»: Για τον οδικό αυτό άξονα ουσιαστικά ο Ρέππας είπε ότι δεν υπάρχουν ολοκληρωμένες μελέτες, εκτός από μερικά τμήματα του. Στην ουσία είπε ότι δεν μπορεί να προχωρήσει άμεσα η υλοποίηση αυτού του δρόμου, αφού δεν έχει υπάρξει η κατάλληλη προετοιμασία.
Τα μόνα τμήματα τα οποία έχουν μελετηθεί (και μάλιστα πριν από αρκετά χρόνια, όταν Περιφερειάρχης Πελοποννήσου ήταν ο αείμνηστος Αντώνης Ματσίγκος) είναι η παράκαμψη Ξηροπηγάδου και κάποια τμήματα στο κομμάτι «Πηγάδια – Φωκιανός – Κυπαρίσσι», στη Νότια Κυνουρία. Τα τμήματα για τα οποία υπάρχει μελέτη, μπορούν να προχωρήσουν. Για τα υπόλοιπα, μάλλον πρέπει να κάνουμε πολλή υπομονή…
Υπάρχει όμως και κάτι ακόμα. Όλα αυτά που λέει ο Υπουργός Υποδομών δεν έχουμε λόγο να τα αμφισβητήσουμε. Προκύπτει όμως ένα μεγάλο ερωτηματικό: Όταν τον περασμένο Σεπτέμβριο (προεκλογικά) ήρθε στην Τρίπολη ο Γιώργος Παπανδρέου μίλησε στην Πλατεία Αγίου Βασιλείου και είπε –επί λέξει- ότι «…Για μας, είναι επιλογή ο ανατολικός οδικός άξονας «Κυβέρι - Άστρος - Τυρός - Λεωνίδιο - Κυπαρίσσι - Μονεμβασία», δεν γνώριζε άραγε ότι υπάρχουν τόσα προβλήματα για τον συγκεκριμένο δρόμο; Προφανώς, το ήξερε, διότι το γεγονός ότι δεν υπήρχαν έτοιμες μελέτες για το σύνολο του δρόμου ήταν γνωστό και μάλιστα όλα τα στοιχεία είχαν κοινοποιηθεί στη Βουλή. Τα προβλήματα λοιπόν ήταν γνωστά. Παρά ταύτα όμως δεσμεύτηκε δημοσίως ο νυν Πρωθυπουργός. Και οφείλει να τηρήσει την υπόσχεσή του. Οφείλει επίσης η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ να μας πει αν έχει τη βούληση και τη διάθεση να ασχοληθεί με αυτό τον δρόμο και να τον προχωρήσει, παρά τις δεδομένες δυσκολίες που υπάρχουν…

 «ΤΡΙΠΟΛΗ – ΑΣΤΡΟΣ»: Για τον δρόμο αυτό, τι να πρωτογράψουμε. Αρχικά, να υπενθυμίσουμε ότι στην προεκλογική του ομιλία, στην Τρίπολη, ο Παπανδρέου δεν είχε πει λέξη. Όμως, από τους υπευθύνους της προηγούμενης Κυβέρνησης ακούγαμε συχνά –πυκνά (ακόμα και προεκλογικά) ότι το έργο αυτό έχει δρομολογηθεί και ότι σύντομα θα ολοκληρωθεί. Ο Ρέππας στη συνάντηση του με τους δημοσιογράφους είπε ότι δεν υπάρχει καμία πρόβλεψη για τα δύσκολα κομμάτια του δρόμου, όπως το κομμάτι από το Ελαιοχώρι μέχρι τις στροφές της Κουμπίλας!
Και το ερώτημα είναι: Αν δεν υπάρχει πρόβλεψη για αυτά τα κομμάτια, ποιον δρόμο μας υπόσχονταν τόσα χρόνια; Άκρη δύσκολα θα βρούμε… Όμως, αυτός ο δρόμος είναι ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ. Ειδικά για την Βόρεια Κυνουρία. Τι θα συμβεί όταν ολοκληρωθεί ο δρόμος Τρίπολη – Καλαμάτα και όλοι οι Τριπολίτες θα φεύγουν τα καλοκαίρια για τα παράλια της Μεσσηνίας; Έχει σκεφτεί κανείς ότι χωρίς αυτό το δρόμο δύσκολα θα επιβιώσει τουριστικά η παραλιακή Κυνουρία;
Για το λόγο αυτό λοιπόν –και όχι μόνο – η Κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ πρέπει να μας πει αν θέλει και αν έχει διάθεση να τον προχωρήσει. Απλά πράγματα.

«ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΛΑΓΚΑΔΙΩΝ»: Και για αυτό το έργο, όπως και για τον παραλιακό άξονα της Κυνουρίας, προεκλογικά ο Παπανδρέου, από την Τρίπολη είχε πει ότι πρέπει να προχωρήσει και ότι αποτελεί βασική προτεραιότητα για το κόμμα του.
Όμως, και σε αυτή την περίπτωση, φαίνεται ότι τα πράγματα δεν είναι καθόλου απλά. Ο Ρέππας είπε στους δημοσιογράφους ότι η μελέτη που είχε κάνει η προηγούμενη κυβέρνηση προέβλεπε πολλές σήραγγες, κάτι το οποίο είχε ως αποτέλεσμα να εκτοξευόταν το κόστος του έργου στα 200.000.000 €!!! Τόσα χρήματα δεν πρόκειται να δώσει καμία Κυβέρνηση και για το λόγο αυτό είπε ο Ρέππας ότι δόθηκε εντολή να γίνει άλλη προσέγγιση σε αυτό το έργο, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των σηράγγων και κατά συνέπεια να μειωθεί το κόστος όλου του έργου. Υπογράμμισε όμως ότι οριστική μελέτη πριν από το καλοκαίρι του 2011 δεν μπορεί να υπάρξει!  
Με απλά λόγια, για αυτό το έργο θα γίνει μία νέα μελέτη η οποία θα είναι έτοιμη σε 1,5 χρόνο από σήμερα. Όταν τελειώσει η μελέτη, τότε θα γίνει νέα εκτίμηση για το αν και με ποιον τρόπο θα προχωρήσει αυτή η υποδομή…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

blogger hit counter