Τη λύση της λεγόμενης «ευρείας παράκαμψης Λαγκαδίων» πρόκρινε το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αρκαδίας, απορρίπτοντας παράλληλα τη λύση η οποία προέβλεπε τη διέλευση από τον οικισμό Λαγκαδίων με σήραγγα.
Η λύση της «ευρείας παράκαμψης» θεωρείται πιο οικονομική και επίσης εκτιμάται ότι θα ολοκληρωθεί σε συντομότερο χρονικό διάστημα. Εκφράστηκαν πάντως ενστάσεις για το γεγονός ότι η χάραξη της νέας οδού απομακρύνεται από τα Λαγκάδια και δεν θα υπάρχει καν οπτική επαφή.
Τις τελικές αποφάσεις θα λάβει πάντως το Υπουργείο Υποδομών, αφού το Νομαρχιακό Συμβούλιο απλώς γνωμοδότησε επί των προτεινόμενων εναλλακτικών λύσεων.
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της Ευρείας Παράκαμψης Λαγκαδιών (ΕΠΛ)
Η Ευρεία Παράκαμψη Λαγκαδιών ακολουθεί τις ΟΜΟΕ αναφορικά με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της κατηγορίας οδού στην οποία ανήκει. Επομένως τηρείται η συμβατική απαίτηση των τευχών (βλ. ΦτΕ) περί της κατηγορίας της οδού και της ταχύτητας μελέτης (\/β=70 χλμ/ώρα). Η χάραξη διέρχεται από περιοχές με σαφώς πιο ήπιο ανάγλυφο σε σχέση με την αντίστοιχη ζώνη διέλευσης της εναλλακτικής λύσης Π.Ε.Λ.-Δ.Ε.Λ. και σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο μήκος της χάραξης αποφεύγονται - όσο είναι δυνατό - οι μεγάλες τιμές της κατά μήκος κλίσης και έτσι δεν χρειάζεται η ανάπτυξη λωρίδων βραδυπορίας σε μεγάλο μήκος.
Η χάραξη διέρχεται βορείως του οικισμού των Λαγκαδιών, δηλαδή απομακρύνεται από τον παραδοσιακό οικισμό και γενικά δεν αναμένονται οποιαδήποτε θέματα διατάραξης της αισθητικής του τοπίου. Πρέπει δε να σημειωθεί ότι πλησίον του οικισμό Περδικονέρι προτείνεται σήραγγα ακριβώς για να προστατευτεί η περιοχή από ένα μεγάλο όρυγμα.
Η Ευρεία Παράκαμψη Λαγκαδιών έχει μεγαλύτερο μήκος της χάραξης σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες λύσεις. Συγκεκριμένα είναι 8,3 χλμ. μεγαλύτερη σε σχέση με την ΠΕΛ, 7,6 χλμ. μεγαλύτερη σε σχέση με την ΔΕΛ και 7,0 χλμ. μεγαλύτερη σε σχέση με τον συνδυασμό ΠΕΛ1α -ΠΕΛ - ΔΕΛ. Γι αυτό το λόγο παρουσιάζει μεγαλύτερες ποσότητες χωματουργικών και υλικών οδοστρωσίας - ασφαλτικών.
Παρ' όλα αυτά το κόστος κατασκευής της είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες λύσεις. Πιο αναλυτικά είναι 90,5 εκ. ευρώ οικονομικότερη σε σχέση με τη ΔΕΛ, 94 εκ. ευρώ οικονομικότερη σε σχέση με τον συνδυασμό ΠΕΛ1α - ΠΕΛ -ΔΕΛ και 108 εκ. ευρώ οικονομικότερη σε σχέση με τη ΠΕΛ. Αυτό οφείλεται στο ότι απαιτείται η κατασκευή πολύ λιγότερων τεχνικών έργων με την συγκεκριμένη λύση. Τονίζεται επίσης ότι η εν λόγω λύση μπορεί να θεωρηθεί ασφαλέστερη από τις υπόλοιπες λύσεις.
ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΕΙΣ ΝΟΜΑΡΧΗ ΚΑΙ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΩΝ ΣΥΜΒΟΥΛΩΝ
Νομάρχης Δημήτρης Κωνσταντόπουλος– Ζήτησε στην απόφαση να γίνει ειδική αναφορά ότι πρέπει να κατασκευαστεί ένας κόμβος κοντά στα Λαγκάδια. Επισήμανε δε ότι θα πάει η απόφαση στο Υπουργείο Υποδομών κι ότι αυτό ουσιαστικά από τελεί μία άποψη του Νομαρχιακού Συμβουλίου Αρκαδίας.
Δημήτρης Παπασπηλίου (Πρόεδρος Νομαρχιακού Συμβουλίου – πρώην Δήμαρχος Τροπαίων)– «Κάλλιο αργά, παρά ποτέ» είπε χαρακτηριστικά σε δηλώσεις που έκανε στα ΜΜΕ. Υπογράμμισε ότι το έργο αυτό θα δώσει πνοή στην ορεινή Γορτυνία και στην κεντρική Πελοπόννησο. Επισήμανε ότι αυτή η υπόθεση είναι ο Γολγοθάς των Γορτυνίων, προσθέτοντας ότι συζητιέται επί 20 χρόνια και απόφαση δεν έχει ακόμα παρθεί. Επίσης, εκτίμησε ότι η λύση που ψήφισε το Νομαρχιακό Συμβούλιο εξασφαλίζει ασφάλεια για τους επισκέπτες και τους μόνιμούς κατοίκους της Γορτυνίας και επιπλέον μείωση του χρόνου πρόσβασης στην περιοχή.
Δημήτρης Δούρος - Τόνισε ότι μετά την τελευταία κατολίσθηση, τα Λαγκάδια έχουν καταδικαστεί σε ερήμωση. Ακόμα, είπε ότι η δική του ένσταση για τη λύση που ψηφίστηκε έχει να κάνει με την άποψη ότι έπρεπε να γίνουν δυο σήραγγες που να πλησιάζουν όσο το δυνατόν πιο κοντά στα Λαγκάδια και να υπάρχει τουλάχιστον ορατότητα του οικισμού.
Βασίλης Κωστόπουλος – Χαρακτήρισε δαπανηρές τις σήραγγες, ενώ είπε ότι η πιο ενδεδειγμένη λύση είναι η ευρεία παράκαμψη γιατί είναι μικρότερη σε κόστος (90 εκ ε), είναι πιο ασφαλής χάραξη και πιο γρήγορη. «Αν παράλληλα γίνει ένας ακόμα πολύ μικρός δρόμος, θα βλέπει ο κόσμος τη λίμνη του Λάδωνα και υπάρχει ένας αγροτικός δρόμος προς Μπουλιάρη, μπορεί εύκολα να κατέβει ο δρόμος προς τη λίμνη του Λάδωνα. Είναι ενισχυτική η γνώμη μας για την τελική απόφαση του Υπουργείου Υποδομών» τόνισε χαρακτηριστικά.
Χάρις Τσιώλη– Και ως Πρόεδρος της ΤΕΕ Πελοποννήσου είπε ότι η έναρξη της παράκαμψης να είναι πιο κοντά στον οικισμό των Λαγκαδιών και αν είναι δυνατόν να προβλεφτεί κάποια αξιοποίηση της περιοχής προς το Λάδωνα. «Θεωρώ και ως τεχνικός ότι είναι η καλύτερη, μικρότερη παρέμβαση από περιβαλλοντικής άποψης, ήπια παρέμβαση προς το περιβάλλον, έχει μικρότερο κόστος και επιεπλέον πρέπει να ενισχύσουμε και την αξιοποίηση των τουριστικών μας περιοχών της Γορτυνίας. Να μπούμε στο στάδιο μελετών και οριστικής μελέτης για να προχωρήσει αυτό το έργο» ανέφερε στις δηλώσεις της.
Κώστας Γιαβρούμης – «Όταν έγινε η παράκαμψη της Βυτίνας, έλεγαν ότι θα σβήσει το χωριό. Τώρα, λένε ότι ευτυχώς που έχει γίνει αυτή η παράκαμψη. Το ίδιο θα συμβεί και με τα Λαγκάδια. Ο δρόμος θα φέρει ανάπτυξη στην περιοχή».
Γιαννόπουλος Γιώργος – «Φτάσαμε επιτέλους σε μία πολύ καλή στιγμή. Ψηφίσαμε ρεαλιστικά τη λύση που προτείνει το Υπουργείο λαμβάνοντας υπόψη τους χρόνους, το κόστος και την ανάπτυξη της περιοχής. Από κάθε άποψη, αυτή η μελέτη έχει γίνει σωστά. Νομίζω ότι βρισκόμαστε στη στιγμή να σταματήσουν οι παλιές αντιδικίες και οι άγονες αντιπαραθέσεις».
Μπαλάσης Γιώργος – «Πρόκειται για μία λύση που προσφέρει ένα δρόμο ασφαλή, με την προϋπόθεση να γίνει κόμβος προς τη λίμνη του Λάδωνα. Θα δώσει νέα πνοή στη Γορτυνία και όλη την Αρκαδία».
Γούργαρης Βαγγέλης (εκπρόσωπος Νομαρχιακής Αγωνιστικής Συνεργασίας)– «Ουσιαστικά έχουμε μία ακόμα ακριβή προμελέτη και ακόμα δεν ξέρουμε αν θα προχωρήσει το έργο. Ζητήσαμε να ληφθεί υπόψη η καλύτερη προσέγγιση στα Λαγκάδια και να ληφθεί μέριμνα να υπάρξει κόμβος για να δημιουργηθεί δρόμος πρόσβασης προς τη λίμνη Λάδωνα».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου