tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: ΟΣΟ ΑΚΡΙΒΑΙΝΕΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ Ι.Χ., ΤΟΣΟ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΕΝΟΣ ΓΡΗΓΟΡΟΥ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ

Πέμπτη 24 Ιουνίου 2010

ΟΣΟ ΑΚΡΙΒΑΙΝΕΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ Ι.Χ., ΤΟΣΟ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΕΝΟΣ ΓΡΗΓΟΡΟΥ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ


Κλείνει τον Ιούλιο η γραμμή «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα»;
Απαξίωσαν το τρένο και τώρα ετοιμάζουν να το ιδιωτικοποιήσουν…

Με αφορμή την εύστοχη παρέμβαση των «Οικολόγων Πράσινων», αλλά και τη σημερινή κινητοποίηση φορέων της Αρκαδίας και της Μεσσηνίας που θα γίνει στην Αθήνα για να μην κλείσει ο σιδηρόδρομος στην Πελοπόννησο, είναι μία πρώτης τάξεως ευκαιρία να επισημαίνουμε κάποια στοιχεία για την υπόθεση αυτή.
Να ξεκινήσουμε από το 2003. Τότε, έγιναν κάποια ατυχήματα στο σιδηροδρομικό δίκτυο. Υπό την πίεση της κοινής γνώμης, η Κυβέρνηση Σημίτη έκλεισε άρον – άρον τη γραμμή «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα» και έβαλε μπρος το έργο της ανακαίνισής της. Εξασφαλίστηκαν χρήματα από την Κομισιόν και μαζί με κονδύλια από το Ελληνικό ταμείο, ξεκίνησαν τα έργα.
Εκ του αποτελέσματος, δυστυχώς προκύπτει ότι τα έργα αυτά έγιναν πάνω σε μία εντελώς λανθασμένη βάση. Η «νέα» γραμμή λειτουργεί με απίστευτα χαμηλές ταχύτητες και σοβαρά λειτουργικά προβλήματα που ουσιαστικά καθιστούν το τρένο μη λειτουργικό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν άδεια βαγόνια, αφού ο κόσμος προτιμά άλλα μέσα μεταφοράς και αποφεύγει την ταλαιπωρία ενός ταξιδιού με το τρένο. Αυτό με τη σειρά του κατατάσσει τη γραμμή «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα» στις λεγόμενες «ζημιογόνες» και το επόμενο βήμα είναι να κλείσει οριστικά. Χθες, μάλιστα, έλεγε στη Δημοτική Ραδιοφωνία ο γραμματέας του Συνασπισμού Αρκαδίας Γιάννης Κουνέλης ότι οργιάζουν οι φήμες ότι στη γραμμή θα μπει λουκέτο από την 1η Ιουλίου!

ΕΨΑΞΕ Η ΚΟΜΙΣΙΟΝ ΝΑ ΒΡΕΙ ΠΩΣ ΑΞΙΟΠΟΙΗΘΗΚΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΠΟΥ ΕΔΩΣΕ ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ;

Αυτό είναι ένα μεγάλο ερώτημα. Για άλλες περιπτώσεις, η Ευρωπαϊκή Ένωση κάνει εξονυχιστικούς ελέγχους. Σε αυτή την περίπτωση, δεν δείχνει να ενδιαφέρεται για το αν το έργο έγινε σωστά κι αν με αυτή την παρέμβαση εξασφαλίστηκε η ανταγωνιστικότητα του τρένου. Δείχνει αδιάφορη κι αυτό προκαλεί ερωτηματικά.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο Τρεμόπουλος των «Οικολόγων Πράσινων» μίλησε για «ευρωπαϊκό σκάνδαλο» και σημείωσε ότι «οι ευρωπαϊκοί κανονισμοί απαιτούν τη λειτουργία κάθε συγχρηματοδοτούμενου έργου για μια ελάχιστη χρονική περίοδο, που στην περίπτωση της συγκεκριμένης γραμμής απέχει πολύ από το να έχει συμπληρωθεί».

ΑΠΑΞΙΩΝΟΥΝ ΤΟ ΤΡΕΝΟ ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΙΔΙΩΤΙΚΟΠΟΙΗΣΟΥΝ ΠΙΟ ΕΥΚΟΛΑ;

Χρόνια τώρα, οι Κυβερνήσεις ΠΑΣΟΚ και ΝΔ, κάνουν ό,τι περνά από το χέρι τους για να απαξιωθεί πλήρως ο σιδηρόδρομος ,στα μάτια της Ελληνικής κοινωνίας.
Θέλετε συγκεκριμένα παραδείγματα; Προσφάτως, ο Σύλλογος Φίλων του σιδηροδρόμου Αρκαδίας έστειλε ένα έγγραφο προς τη διοίκηση του ΟΣΕ αλλά και προς το Υπουργείο Υποδομών, όπου επεσήμαινε ότι:
Δεν έχουν αποκατασταθεί τα αυτόματα συστήματα των ισόπεδων διαβάσεων και οι άλλες εκκρεμότητες, με αποτέλεσμα να υπάρχουν εξοντωτικές και εξευτελιστικές βραδυπορίες στους συρμούς!!!
Υπέστη σοβαρό πλήγμα η γραμμή από τις διαρκείς περιπέτειες της τελευταίας δεκαετίας κι όταν διακόπηκε  λόγω έργων (αρχές 2004) και υποκαταστάθηκε για ένα διάστημα από μια υποβαθμισμένη λεωφορειακή σύνδεση (μακριά από εξυπηρετούμενους κυρίως σιδηροδρομικά οικισμούς)  με απαράδεκτα ποιοτικά λεωφορεία, με υπερβολικά μεγάλους χρόνους στάσεων και μετεπιβίβασης στην Κόρινθο!
Δεν υπάρχει στοιχειώδης διαφημιστική προβολή και  στήριξη της επαναλειτουργίας της γραμμής με την παρουσία της επίσημης Πολιτείας!
Ο δρομολογιακός χρόνος είναι πολύ μεγαλύτερος έναντι εκείνου που εξασφάλιζαν στην παλιά γραμμή τραίνα χαμηλότερων αξιώσεων και δυνατοτήτων!
Δεν υπάρχουν W.C.!
Είναι υπερβολικά μεγάλος χρόνος μετεπιβίβασης στην Κόρινθο!
Υπάρχει ανυπαρξία εξυπηρέτησης αποσκευών!

Όλα αυτά τα στοιχεία –και πολλά ακόμα- αποδεικνύουν ότι το τρένο απαξιώθηκε διαχρονικά. Το πιθανότερο είναι η γραμμή να κλείσει ως ζημιογόνα και παράλληλα η Κυβέρνηση να προχωρήσει την ιδιωτικοποίηση του ΟΣΕ. Έτσι, ο σιδηρόδρομος θα περάσει στα χέρια ιδιωτών…

ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ «ΠΡΑΣΙΝΗ» ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΚΑΙ … ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΥΝ ΤΑ ΤΡΕΝΑ!!

Υποτίθεται ότι αυτή η Κυβέρνηση έχει ως «σημαία» της την «πράσινη» ανάπτυξη και θέλει να ακολουθήσει πολιτικές που είναι φιλικές προς το περιβάλλον. Όμως, στην πράξη αποδεικνύεται ότι όλα αυτά είναι λόγια και τίποτα παραπάνω.
Η πολιτική του ΠΑΣΟΚ κινείται ξεκάθαρα προς το συμφέρον των οδικών μεταφορών και εις βάρος του σιδηροδρόμου. Το τρένο το οποίο είναι το πιο φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς εξοστρακίζεται, απαξιώνεται και βέβαια στη «μάχη», κερδισμένο βγαίνει το αυτοκίνητο.

ΠΑΝΑΚΡΙΒΗ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΥ – ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΟΣ Ο ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΣ

Μπορεί μέχρι σήμερα, ο κόσμος να θεωρούσε το τρένο ως ένα ξεπερασμένο μέσο μεταφοράς που άνηκε σε άλλη εποχή. Αυτό συνέβαινε, προφανώς διότι δεν είχε επαρκή ενημέρωση και δεν γνώριζε πως λειτουργούσε το τρένο σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Πλέον, όμως, τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Η χρήση του αυτοκινήτου γίνεται πανάκριβη. Η τρομακτική αύξηση των καυσίμων, τα διόδια, οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα και η συντήρηση ενός Ι.Χ. οδηγεί στην ελάττωση της χρήσης του, αφού πλέον μιλάμε για ένα μέσο μεταφοράς το οποίο είναι ασύμφορο οικονομικά.
Σε μία τέτοια εξέλιξη, ένας σύγχρονος σιδηρόδρομος θα μπορούσε να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο ως ένα εναλλακτικό, φθηνό, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς.
Όμως, κάποιοι επέλεξαν να παρατήσουν το τρένο στο έλεος του και να το απαξιώσουν στα μάτια του κόσμου. Και βέβαια, αφού το κατάφεραν αυτό, τώρα μιλάνε για τον «μονόδρομο» της ιδιωτικοποίησης του…

Δεν υπάρχουν σχόλια:

blogger hit counter