tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: Συνεχίζονται τα "θα" για το δρόμο "Τρίπολη - Βυτίνα - Αρχαία Ολυμπία"

Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010

Συνεχίζονται τα "θα" για το δρόμο "Τρίπολη - Βυτίνα - Αρχαία Ολυμπία"

 Στο στάδιο εκπόνησης των μελετών βρίσκονται τα υπολειπόμενα υποτμήματα του οδικού άξονα Τρίπολη-Βυτίνα-Αρχαία Ολυμπία, σύμφωνα με την απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη στην Ερώτηση που είχε καταθέσει επί του θέματος ο Βουλευτής Ηλείας της ΝΔ Γιώργος Κοντογιάννης.
Συγκεκριμένα, στο στάδιο εκπόνησης των μελετών βρίσκονται τα ακόλουθα υποτμήματα του εν λόγω οδικού άξονα:
1. Λούβρο-Τριποταμιά-Κόμβος Ηραίας (μήκους περίπου 16 χλμ)
2. Παράκαμψη Σταυροδρομίου (μήκους περίπου 1,5 χλμ)
3. Παράκαμψη Λαγκαδίων-Λευκοχωρίου (μήκους περίπου 12 χλμ)
Τα προαναφερθέντα υποτμήματα έχουν ενταχτεί στη «Μελέτη του Οδικού Άξονα Τρίπολη-Βυτίνα-Αρχαία Ολυμπία (κατά τμήματα)» με γενικό προϋπολογισμό 5.963.015,46 ευρώ (συμπεριλαμβανομένων και των γεωτεχνικών εργασιών), συγχρηματοδοτήθηκαν από το Γ’ ΚΠΣ και αναμένεται να ολοκληρωθούν εντός του 2011.
Σημειώνεται, ότι επί Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας με συμβάσεις που είχαν ανατεθεί από το τ. ΥΠΕΧΩΔΕ βελτιώθηκαν τα περισσότερα υποτμήματα του οδικού άξονα «Τρίπολη-Βυτίνα-Αρχαία Ολυμπία».
Ως προς τον οδικό άξονα Αρχαία Ολυμπία-Μεγαλόπολη, σύμφωνα με τον αρμόδιο Υφυπουργό Υποδομών, εντάχθηκε στο ΠΔΕ (ΣΑΜ 071) η εκπόνηση της μελέτης για το συγκεκριμένο οδικό άξονα με πορεία Σέκουλα-Καρύταινα-Μεγαλόπολη, προϋπολογισμού 5 εκατ. ευρώ. Ήδη συντάχθηκε ο σχετικός Φάκελος του Έργου ώστε στην επόμενη φάση να προωθηθεί η εκπόνηση πλήρους μελέτης.
Υπενθυμίζεται ότι ο Γιώργος Κοντογιάννης στην Ερώτηση που είχε καταθέσει ζητούσε από τον Υπουργό Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων να προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες και διαδικασίες προκειμένου να ολοκληρωθεί η κατασκευή των τελευταίων τμημάτων της Ε.Ο Αρχαίας Ολυμπίας-Βυτίνας και παράλληλα να ολοκληρωθεί η μελέτη του έργου Οδικός ‘Αξονας Αρχαία Ολυμπία-Μεγαλόπολη, τονίζοντας την σημασία των δύο αυτών έργων καθώς με την υλοποίηση τους ένα σημαντικό μέρους του πληθυσμού των Νομών Ηλείας και Αρκαδίας θα βγει από την απομόνωση.

ΤΙ ΕΙΧΕ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΕΙ ΤΟ ΝΟΜΑΡΧΙΑΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΓΙΑ ΤΗΝ «ΠΑΡΑΚΑΜΨΗ ΛΑΓΚΑΔΙΩΝ»

Τη λύση της λεγόμενης «ευρείας παράκαμψης Λαγκαδίων» είχε προκρίνει –προ καιρού- το Νομαρχιακό Συμβούλιο Αρκαδίας, απορρίπτοντας παράλληλα τη λύση η οποία προέβλεπε τη διέλευση από τον οικισμό Λαγκαδίων με σήραγγα.
Η λύση της «ευρείας παράκαμψης» θεωρήθηκε πιο οικονομική και επίσης είχε εκτιμηθεί ότι θα ολοκληρωθεί σε συντομότερο χρονικό διάστημα. Εκφράστηκαν τότε πάντως ενστάσεις για το γεγονός ότι η χάραξη της νέας οδού απομακρύνεται από τα Λαγκάδια και δεν θα υπάρχει καν οπτική επαφή.
Τις τελικές αποφάσεις είχε βέβαια τονιστεί ότι ούτως ή άλλως θα λάβει το Υπουργείο Υποδομών, αφού το Νομαρχιακό Συμβούλιο απλώς γνωμοδότησε επί των  προτεινόμενων εναλλακτικών λύσεων.
Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα της Ευρείας Παράκαμψης Λαγκαδιών (ΕΠΛ)

Η Ευρεία Παράκαμψη Λαγκαδιών ακολουθεί τις ΟΜΟΕ αναφορικά με τα γεωμετρικά χαρακτηριστικά της κατηγορίας οδού στην οποία ανήκει. Επομένως τηρείται η συμβατική απαίτηση των τευχών (βλ. ΦτΕ) περί της κατηγορίας της οδού και της ταχύτητας μελέτης (\/β=70 χλμ/ώρα). Η χάραξη διέρχεται από περιοχές με σαφώς πιο ήπιο ανάγλυφο σε σχέση με την αντίστοιχη ζώνη διέλευσης της εναλλακτικής λύσης Π.Ε.Λ.-Δ.Ε.Λ. και σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο μήκος της χάραξης αποφεύγονται - όσο είναι δυνατό - οι μεγάλες τιμές της κατά μήκος κλίσης και έτσι δεν χρειάζεται η ανάπτυξη λωρίδων βραδυπορίας σε μεγάλο μήκος.
Η χάραξη διέρχεται βορείως του οικισμού των Λαγκαδιών, δηλαδή απομακρύνεται από τον παραδοσιακό οικισμό και γενικά δεν αναμένονται οποιαδήποτε θέματα διατάραξης της αισθητικής του τοπίου. Πρέπει δε να σημειωθεί ότι πλησίον του οικισμό Περδικονέρι προτείνεται σήραγγα ακριβώς για να προστατευτεί η περιοχή από ένα μεγάλο όρυγμα.
Η Ευρεία Παράκαμψη Λαγκαδιών έχει μεγαλύτερο μήκος της χάραξης σε σχέση με όλες τις υπόλοιπες λύσεις. Συγκεκριμένα είναι 8,3 χλμ. μεγαλύτερη σε σχέση με την ΠΕΛ, 7,6 χλμ. μεγαλύτερη σε σχέση με την ΔΕΛ και 7,0 χλμ. μεγαλύτερη σε σχέση με τον συνδυασμό ΠΕΛ1α -ΠΕΛ - ΔΕΛ. Γι αυτό το λόγο παρουσιάζει μεγαλύτερες ποσότητες χωματουργικών και υλικών οδοστρωσίας - ασφαλτικών.
Παρ' όλα αυτά το κόστος κατασκευής της είναι πολύ μικρότερο σε σχέση με τις τρεις προηγούμενες λύσεις. Πιο αναλυτικά είναι 90,5 εκ. ευρώ οικονομικότερη σε σχέση με τη ΔΕΛ, 94 εκ. ευρώ οικονομικότερη σε σχέση με τον συνδυασμό ΠΕΛ1α - ΠΕΛ -ΔΕΛ και 108 εκ. ευρώ οικονομικότερη σε σχέση με τη ΠΕΛ. Αυτό οφείλεται στο ότι απαιτείται η κατασκευή πολύ λιγότερων τεχνικών έργων με την συγκεκριμένη λύση. Τονίζεται επίσης ότι η εν λόγω λύση μπορεί να θεωρηθεί ασφαλέστερη από τις υπόλοιπες λύσεις.
blogger hit counter