ανάπτυξης σε όλους τους τομείς. Όπως π.χ η διεκδίκηση της αναβάθμισης της ΒΙ.ΠΕ Τρίπολης από πλευράς αναπτυξιακών κινήτρων, η ανάδειξη και προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, ομοίως αγροτικών προϊόντων ονομασίας προέλευσης νομοθετικά κατοχυρωμένης, η διεκδίκηση με κάθε νόμιμο μέσο των αναλογούντων στον Δήμο μας πόρων από τα αδιάθετα υπόλοιπα του «ΘΗΣΕΑ» και του ΕΤΕΡΠΣ για έργα που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών κλπ.
Ως προάσπιση των τοπικών συμφερόντων εννοείται αυτή που θα αποτρέψει με την ενότητα του Δημοτικού Συμβουλίου και την κινητοποίηση της κοινωνίας των πολιτών, κυβερνητικούς σχεδιασμούς υποβάθμισης της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής της για κατακτήσεις κατόπιν πολύχρονων αγώνων του αρκαδικού λαού καθώς και εν όψει των διαγραφόμενων νέων «Καλλικρατικών» εξελίξεων.
Για τα σχέδια αυτά, έχω την αίσθηση πως το νέο Δημοτικό Συμβούλιο Τρίπολης θα κληθεί να προασπίσει τη διατήρηση:
του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου επειδή επίκειται σύμφωνα με δημοσιεύματα του κυριακάτικου Αθηναϊκού τύπου, η συγχώνευσή του δια της απορρόφησής του από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας
του 11ου ΣΠ δια της συστέγασής του με την 124ΠΒΕ
των εδαφικών εκτάσεων του 11ου ΣΠ για την αποτροπή της οικοπεδοποίησής τους
της έδρας και της αποκεντρωμένης κρατικής περιφερειακής διοίκησης Πελοποννήσου με την τροποποίηση του νόμου 3852/2010 ώστε η Πελοπόννησος ως ενιαία γεωγραφική ενότητα να αποσπασθεί από τη Δυτική Ελλάδα και τα Ιόνια νησιά και να αποτελέσει ξεχωριστή περιφέρεια.
του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου ως αυτόνομης μονάδας χρονίως πασχόντων
του επί συμβάσει προσωπικού των Δήμων που σε περίπτωση απόλυσής του θα αυξήσει το ήδη υψηλό ποσοστό ανεργίας στην Αρκαδία.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ
Η προάσπιση των τοπικών συμφερόντων
του Σάββα Σαββάκη τ. αντιδημάρχου Τρίπολης
Η προεκλογική καμπάνια από κυβερνητικής πλευράς, τελικά επικεντρώθηκε στον αυτοδιοικητικό χαρακτήρα των διεξαχθεισών εκλογών, συνοδεύτηκε όμως με ένα αδόκιμο κατά τη γνώμη μου δίλημμα. Μ’ αυτό πέρασε στο εκλογικό σώμα το παραπλανητικό μήνυμα πως μόνο οι κυβερνητικοί «χρισματούχοι» πιστεύουν στον «Καλλικράτη» άρα έχουν την ικανότητα να τον εφαρμόσουν με επιτυχία στην πράξη σε αντίθεση με τους άλλους υποψήφιους «χρισματούχους» η μη.
Στο δίλημμα αυτό αναφέρθηκα με άρθρα μου δια των οποίων αντέκρουσα το προβληθέν επιχείρημα με το απλό αιτιολογικό ότι όλοι οι υποψήφιοι Δήμαρχοι ανεξαρτήτως πολιτικών πεποιθήσεων που θα εκλεγούν, υποχρεούνται να τηρούν τους νόμους του κράτους πόσο μάλλον τον «Καλλικράτη».
Επομένως το δίλημμα απλά εξυπηρετούσε το κομματικό συμφέρον ανεξάρτητα αν επιτεύχθηκε ή όχι ο στόχος.
Το μοναδικό δίλημμα που έπρεπε να τεθεί ήταν η ικανότητα, η αποτελεσματικότητα και η αποφασιστικότητα των υποψηφίων Δημάρχων στην προαγωγή και προάσπιση των τοπικών συμφερόντων.
Στην περίπτωση του νέου Δήμου Τρίπολης.
Ως προαγωγή των συμφερόντων εννοείται η προώθηση της τοπικής
ανάπτυξης σε όλους τους τομείς. Όπως π.χ η διεκδίκηση της αναβάθμισης της ΒΙ.ΠΕ Τρίπολης από πλευράς αναπτυξιακών κινήτρων, η ανάδειξη και προώθηση εναλλακτικών μορφών τουρισμού, ομοίως αγροτικών προϊόντων ονομασίας προέλευσης νομοθετικά κατοχυρωμένης, η διεκδίκηση με κάθε νόμιμο μέσο των αναλογούντων στον Δήμο μας πόρων από τα αδιάθετα υπόλοιπα του «ΘΗΣΕΑ» και του ΕΤΕΡΠΣ για έργα που αναβαθμίζουν την ποιότητα ζωής των πολιτών κλπ.
Ως προάσπιση των τοπικών συμφερόντων εννοείται αυτή που θα αποτρέψει με την ενότητα του Δημοτικού Συμβουλίου και την κινητοποίηση της κοινωνίας των πολιτών, κυβερνητικούς σχεδιασμούς υποβάθμισης της πόλης μας και της ευρύτερης περιοχής της για κατακτήσεις κατόπιν πολύχρονων αγώνων του αρκαδικού λαού καθώς και εν όψει των διαγραφόμενων νέων «Καλλικρατικών» εξελίξεων.
Για τα σχέδια αυτά, έχω την αίσθηση πως το νέο Δημοτικό Συμβούλιο Τρίπολης θα κληθεί να προασπίσει τη διατήρηση:
του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου επειδή επίκειται σύμφωνα με δημοσιεύματα του κυριακάτικου Αθηναϊκού τύπου, η συγχώνευσή του δια της απορρόφησής του από το Πανεπιστήμιο της Πάτρας
του 11ου ΣΠ δια της συστέγασής του με την 124ΠΒΕ
των εδαφικών εκτάσεων του 11ου ΣΠ για την αποτροπή της οικοπεδοποίησής τους
της έδρας και της αποκεντρωμένης κρατικής περιφερειακής διοίκησης Πελοποννήσου με την τροποποίηση του νόμου 3852/2010 ώστε η Πελοπόννησος ως ενιαία γεωγραφική ενότητα να αποσπασθεί από τη Δυτική Ελλάδα και τα Ιόνια νησιά και να αποτελέσει ξεχωριστή περιφέρεια.
του Ψυχιατρικού Νοσοκομείου ως αυτόνομης μονάδας χρονίως πασχόντων
του επί συμβάσει προσωπικού των Δήμων που σε περίπτωση απόλυσής του θα αυξήσει το ήδη υψηλό ποσοστό ανεργίας στην Αρκαδία.
Βέβαια η προάσπιση των τοπικών συμφερόντων που μάλιστα προβλέπεται και από το άρθρο 58 του «Καλλικράτη» αναπόφευκτα θα οδηγήσει σε σύγκρουση με την παντοδύναμη κυβερνητική εξουσία όταν δεν θα αποδεχθεί τα αιτήματα της τοπικής κοινωνίας για τον σκοπό αυτό.
Εκτός κι’ αν ως τοπικά συμφέροντα που χρήζουν προάσπισης, θεωρούνται κατά την κυβερνητική εκδοχή εκείνα που έχουν να κάνουν με την έγκαιρη βεβαίωση τελών, εισφορών και προστίμων και την είσπραξή τους, με τη διεκδίκηση ή την εξεύρεση πόρων πλην κρατικών, με τη διατήρηση και προστασία της αρχιτεκτονικής και αστικής κληρονομιάς, χώρων πρασίνου κ.α. Ωστόσο η προάσπιση αυτών των συμφερόντων είναι αυτονόητη και δεν χρειάζεται ιδιαίτερη μνεία.
Επομένως στην περίπτωσή μας, υπάρχει μια ουσιαστική διαφορά στη λίστα των θεωρούμενων ως προασπιζόμενων συμφερόντων. Η μόνη λύση που δίνεται είναι ότι τα τοπικά συμφέροντα τα αναδεικνύει και τα προασπίζει η ίδια η κοινωνία των πολιτών εκφραζόμενης από το Δημοτικό συμβούλιο.