tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: Σκέψεις & Προτάσεις για την παιδεία και τη νεολαία.

Τρίτη 2 Νοεμβρίου 2010

Σκέψεις & Προτάσεις για την παιδεία και τη νεολαία.

Του Ιωάννη Δ. Λίζα
Προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Λεωνιδίου

Διανύουμε την προεκλογική περίοδο, στη διάρκεια της οποίας θα πληροφορηθούμε, - μέσω διαφόρων εντύπων, προεκλογικών ομιλιών και συζητήσεων, -τις θέσεις και τα προγράμματα των συνδυασμών που θα διεκδικήσουν το Δημαρχιακό και Περιφερειακό θώκο στις εκλογές της 7ης Νοεμβρίου. Ως πολίτης αυτού του τόπου και με την όποια εμπειρία διαθέτω υπηρετώντας την κοινωνία μας από τη θέση του Προέδρου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του Δημοτικού Σχολείου Λεωνιδίου, θεωρώ υποχρέωσή μου να κοινοποιήσω τις προσωπικές μου απόψεις για θέματα που αφορούν την παιδεία και απασχολούν  τη νεολαία, τους γονείς και μεγάλο μέρος της τοπικής κοινωνίας. 


1. Ανάγκες σε κτηριακές Υποδομές.
Απαιτούνται σημαντικές παρεμβάσεις και έργα υποδομής στα σχολικά κτήρια, προκειμένου να γίνουν λειτουργικότερα, σύγχρονα και κυρίως να καλύπτουν τις σημερινές και μελλοντικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Υπενθυμίζω ορισμένες περιπτώσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν άμεσα, με σωστά έργα και όχι λόγια,  χωρίς να σημαίνει ότι περιγράφονται όλες οι ανάγκες  σ’ αυτήν την επιστολή. Αναφέρω ενδεικτικά:
α) Υπάρχει αδήριτη ανάγκη για την κατασκευή νέων τουαλετών, χώρου εστίασης και αίθουσας δραστηριοτήτων, στο δημοτικό σχολείο Λεωνιδίου.
β) Το ίδιο επιτακτικό είναι και το αίτημα για επέκταση των εγκαταστάσεων του Νηπιαγωγείου, έτσι ώστε να καλύπτει τις ανάγκες των νηπίων, του σήμερα αναγκάζονται να στριμώχνονται σε τρείς μικρές αίθουσες, με τα παιδιά του ολοήμερου να ταλαιπωρούνται αφάνταστα, προσπαθώντας να ολοκληρώσουν το σύνολο των δραστηριοτήτων τους, συμπεριλαμβανομένης και της ανάπαυσής τους, σε μία αίθουσα που δεν καλύπτει τις ανάγκες τους. Τρία τουλάχιστον χρόνια περιμένουμε τις νέες αίθουσες, ενώ τα παιδιά κοιμούνται στο πάτωμα. α
γ) Τη επισκευή και αξιοποίηση του δημοτικού ακινήτου που παλαιότερα στέγαζε το δημ. σχολειό Βασκίνας, για να ωφεληθεί το όμορο Νηπιαγωγείο και να καλυφθούν  άλλες  εκπαιδευτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες. Με αυτή την  ενέργεια θα αρθεί και ο όποιος κίνδυνος (έστω και μικρός), που πιθανόν να υφίσταται κοντά στα παιδιά μας, λόγω της παλαιότητας και των φθορών του κτηρίου και παράλληλα θα αναβαθμιστεί αισθητικά η γύρω περιοχή.

2. Στελέχωση σχολείων και παιδικών σταθμών.

Η ένταξη του Δημοτικού  μας σχολείου στο πιλοτικό πρόγραμμα ολοήμερης λειτουργίας και ο αριθμός των παιδιών προσχολικής ηλικίας που διεκδικούν θέση στον  παιδικό σταθμό, καθιστά επιτακτική την πρόσληψη μόνιμου προσωπικού, όπως μία ακόμα καθαρίστρια για το δημοτικό, βρεφονηπιοκόμων για τον παιδικό, κτλ, για την κάλυψη των αντίστοιχων αναγκών.
 
3.  Αθλητικές εγκαταστάσεις
Πρέπει κατά τη γνώμη μου να γίνουν σημαντικές παρεμβάσεις για τη συμπλήρωση, βελτίωση και δημιουργία νέων χώρων άθλησης, προκειμένου οι νέοι να  αξιοποιούν σωστά τον ελεύθερο χρόνο τους.
            Οι απόψεις μου στο θέμα αυτό είναι οι εξής:
α) Κατασκευή στίβου για κλασικό αθλητισμό.
β) Κατασκευή ανοικτών γηπέδων τένις, βόλεϊ & μπάσκετ και τοποθέτηση τάπητα στο βοηθητικό γήπεδο ποδοσφαίρου. Για τη σωστή και αποτελεσματική λειτουργία των παραπάνω χώρων, απαιτείται μόνιμο εξειδικευμένο προσωπικό, που πρέπει να προσληφθεί για το σκοπό αυτό και να υπηρετεί αποκλειστικά στο αθλητικό κέντρο.
 γ) Θα είναι πολλαπλά χρήσιμη η κατασκευή γηπέδου beach volley.
δ) Υποδομές και κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για τη διευκόλυνση της χρήσης του ποδήλατου.


4.  Παρεμβάσεις Αγωγής, Πολιτισμού,  Καλών Τεχνών. Λειτουργικά Θέματα.   
Και αυτός ο τομέας απαιτεί μόνιμο προσωπικό. Ο  μόνιμος δάσκαλος/λα μουσικής και φιλαρμονικής είναι απολύτως απαραίτητος.
Επίσης προτείνονται:
α) Ουσιαστική και όχι στα χαρτιά, λειτουργία ενός Δημοτικού φορέα, που με την κατάλληλη στελέχωση και υποδομή, θα παρέχει στους νέους ευκαιρίες δημιουργικής ενασχόλησης με τη μουσική (πχ Ωδείο), το θέατρο (πχ Θεατρικό Εργαστήρι), τα εικαστικά, τα αθλήματα γνώσεως όπως σκάκι, κ.τ.λ.  
β) Δημιουργία ανοικτού θεάτρου για την εξυπηρέτηση πολιτιστικών, καλλιτεχνικών και άλλων δραστηριοτήτων.
γ) Κατασκευή πάρκου κυκλοφοριακής αγωγής.
ε) Συγκρότηση Δημοτικής Επιτροπής Παιδείας. Ο Νόμος επιβάλει τη συγκρότηση του συγκεκριμένου οργάνου, το οποίο έχει ουσιαστικές αρμοδιότητες, ενώ με τον  «Καλλικράτη» αναβαθμίζεται ο ρόλος του.
Με την επιστολή αυτή δεν «κομίζω γλαύκας εις τα Αθήνας» απλά υπενθυμίζω αιτήματα και προτάσεις ετών, που δεν έχουν βρει το δρόμο τους, γιατί δεν έχουν αντιμετωπιστεί με τη δέουσα προσοχή. Είναι λοιπόν καιρός, οι αρμόδιοι να στρέψουν την προσοχή τους σε αυτά τα σοβαρά θέματα και να ενεργήσουν, με σοβαρότητα, προγραμματισμό, υπευθυνότητα  και αποτελεσματικότητα, για την γρήγορη επίλυσή τους.
Ο νέος Δήμος, ενισχυμένος με πολλές νέες αρμοδιότητες και διευρυμένη εξουσία, οφείλει να εγκαταλείψει άμεσα την εύκολη μέχρι σήμερα λογική της απόδρασης από τα προβλήματα και της μετατόπισης των ευθυνών και να δώσει λύσεις και έργα για την παιδεία και τη νεολαία. Φυσικά και από τον αιρετό Περιφερειάρχη, που θα είναι ένας τοπικός υπερυπουργός, περιμένουμε πολλά. 
Για αυτόν τον λόγο, η κοινωνία, δηλαδή όλοι εμείς, δεν πρέπει να παραμείνουμε απλοί δέκτες των προεκλογικών μηνυμάτων και θέσεων, αλλά να βάλουμε στο τραπέζι τα δικά μας αιτήματα και να απαιτήσουμε την άμεση επίλυσή τους.
Το μέλλον ανήκει στους νέους. Εμείς οφείλουμε να επενδύσουμε στη νεολαία, γιατί είναι η μόνη επένδυση που έχει αξία και νόημα.

Με εκτίμηση

Ιωάννης Δ. Λίζας 
blogger hit counter