tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: Άδεια αποκατάστασης για σκουπιδότοπους της Αρκαδίας!

Δευτέρα 13 Δεκεμβρίου 2010

Άδεια αποκατάστασης για σκουπιδότοπους της Αρκαδίας!

 Πηγή - Εφημερίδα "Αρκαδικές Ειδήσεις"


Ο Περιφερειάρχης χορήγησε άδεια αποκατάστασης στους χώρους ανεξέλεγκτης διάθεσης στερεών αποβλήτων (ΧΑΔΑ) σε έξι δήμους της Αρκαδίας. Στην απόφαση αυτή προβλέπεται η αποκατάσταση 13 ΧΑΔΑ οι οποίοι είναι ανενεργοί.
Ο κάθε Δήμος είναι υποχρεωμένος να αποκαταστήσει τον ΧΑΔΑ, με ίδια μέσα, εντός δύο (2) μηνών από την έκδοση της άδειας αποκατάστασης.

ΠΟΙΟΙ ΧΑΔΑ ΘΑ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΟΥΝ


  1. Δήμος Δημητσάνας – Δημοτικό Διαμέρισμα Παναγιάς – Τοωνύμιο «Κουτσουπιά»
  2. Δήμος Λεβιδίου – Δημοτικό Διαμέρισμα Βλαχέρνας-Τοπωνύμιο «Ριγανιά»
  3. Δήμος Λεβιδίου – Δημοτικό Διαμέρισμα Κανδήλας – Τοπωνύμιο «Καρυά»
  4. Δήμος Μεγαλόπολης – Δημοτικό Διαμέρισμα Μεγαλόπολης – Τοπωνύμιο «Κατσούλη»
  5. Δήμος Κοντοβάζαινας – Δημοτικό Διαμέρισμα Κοντοβάζαινας – Τοπωνύμιο «Κιμηλιά»
  6. Δήμος Κοντοβάζαινας– Δημοτικό Διαμέρισμα Βελιμαχίου– Τοπωνύμιο «Σταυρός»
  7. Δήμος Κοντοβάζαινας– Δημοτικό Διαμέρισμα Μοναστηρακίου– Τοπωνύμιο «Χωματού»
  8. Δήμος Β. Κυνουρίας – Δημοτικό Διαμέρισμα  Αγ. Ανδρέα - Τοπωνύμιο «Πίσω από το Κοιμητήριο»
  9. Δήμος Β. Κυνουρίας – Δημοτικό Διαμέρισμα  Κ. Δολιανών- Τοπωνύμιο «Κοιμητήριο Βαγιαννάκη»
  10. Δήμος Β. Κυνουρίας – Δημοτικό Διαμέρισμα  Καστρίου- Τοπωνύμιο «Μακρή»
  11. Δήμος Β. Κυνουρίας – Δημοτικό Διαμέρισμα Πραστού - Τοπωνύμιο «Σπαρτιάς»
  12. Δήμος Β. Κυνουρίας – Δημοτικό Διαμέρισμα Χαράδρου - Τοπωνύμιο «Στουλιάκου»
  13. Δήμος Λεωνιδίου Δημοτικό Διαμέρισμα Λεωνιδίου – Τοπωνύμιο «Καμούλι»

Όλοι αυτοί οι ΧΑΔΑ ήταν ανενεργοί. Το μεγαλύτερο βαθμό επικινδυνότητας παρουσιάζει ο σκουπιδότοπος των κάτω Δολιανών, ενώ όλοι εντάσσονται στην κατηγορία «3» (απαιτείται η λήψη μέτρων - γ’ προτεραιότητα) και στην κατηγορία «4» (δεν απαιτείται η λήψη μέτρων).
Η απόφαση του Περιφερειάρχη προβλέπει:
«1. Η αποκατάσταση των ΧΑΔΑ επιβάλλεται για τη διασφάλιση της δημόσιας υγείας και του φυσικού περιβάλλοντος, με την ένταξη των ΧΑΔΑ σε αυτό. Οι εργασίες αποκατάστασης πρέπει να είναι τεχνικά απλές, οικονομικά εφικτές και περιβαλλοντικά αποτελεσματικές, σχεδιασμένες με βάση τις προδιαγραφές της κείμενης νομοθεσίας και χωρίς να αντίκεινται στον ισχύοντα ΓΟΚ.
2. H αποκατάσταση των εν λόγω ΧΑΔΑ θα πραγματοποιηθεί βάσει των προτάσεων των αντίστοιχων ΤΜΠΑ, ακολουθώντας τις κατευθύνσεις του υπ’ αριθ. Οικ/173806/4758/6-11-2007 εγγράφου του Τμήματος Διαχ. Στερ. Αποβλήτων του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. (νυν Υ.Π.Ε.Κ.Α.), με θέμα το συντονισμό των διαδικασιών αποκατάστασης των ΧΑΔΑ με βαθμό επικινδυνότητας μικρότερο από 35
σύμφωνα με την άδεια αποκατάστασης.
Επισημαίνεται ότι το κόστος των εργασιών αποκατάστασης που εκτιμάται στα πλαίσια των ΤΜΠΑ είναι ενδεικτικό και μπορεί να διαφοροποιηθεί στο στάδιο σύνταξης των τεχνικών εκθέσεων έργου περιβαλλοντικής αποκατάστασης (για β.ε.<35).
Παρεμβάσεις σε δασικές εκτάσεις, καθώς επίσης σε όχθες και κοίτες ρεμάτων, χειμάρρων κ.λπ. δεν επιτρέπονται, παρά μόνον ύστερα από έγκριση και σε συνεργασία με τις καθ’ ύλην αρμόδιες
Υπηρεσίες.
3. Δεν επιτρέπεται εφεξής οποιαδήποτε διάθεση ή και καύση κάθε είδους στερεών αποβλήτων στους εν λόγω ΧΑΔΑ. Σε κάθε περίπτωση, η αποκατάσταση των χώρων δεν μπορεί να συνοδεύεται από την επανενεργοποίηση ή τη δημιουργία νέων ανεξέλεγκτων χώρων διάθεσης στερεών αποβλήτων.
4. Με ευθύνη των κατά περίπτωση οικείων Δήμων:
α. θα οριοθετηθούν οι χώροι, θα τοποθετηθούν ενημερωτικές πινακίδες και θα γίνουν οι πλέον πρόσφορες παρεμβάσεις για την παρεμπόδιση της πρόσβασης σε αυτούς,
β. θα εκδοθούν διοικητικές πράξεις με τις οποίες θα καθορίζονται:
i. η απαγόρευση εισόδου και ρίψης αποβλήτων στους χώρους μετά την παύση λειτουργίας τους,
ii. η παρακολούθηση και επιθεώρηση από τις υπηρεσίες του Δήμου της μηχανικής συμπεριφοράς των αναπλασθέντων αναγλύφων, των επιμέρους έργων κι εγκαταστάσεων, της διαδικασίας φυτοκάλυψης και της ασφάλειας των χώρων από ανεπιθύμητες ανθρωπογενείς παρεμβάσεις,
iii. η παρακολούθηση από τις υπηρεσίες του Δήμου για την εμφάνιση περιβαλλοντικών προβλημάτων σε σχέση με την παραγωγή στραγγισμάτων και βιοαερίου και την ασφάλεια των επιφανειακών και υπογείων υδάτων,
iv. η περιοδική αστυνόμευση των χώρων από υπαλλήλους του Δήμου,
v. η διαδικασία επιβολής προστίμων και το σχετικό ύψος τους για τις περιπτώσεις παράνομης διάθεσης στερεών αποβλήτων,
vi. η διαδικασία ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης των πολιτών για την παύση λειτουργίας των ΧΑΔΑ και για τις προσφερόμενες εναλλακτικές λύσεις διαχείρισης των αδρανών υλικών, των ογκωδών αντικειμένων και των ελαστικών, όπως και για τις σχεδιαζόμενες χρήσεις γης των γηπέδων,
vii. σχέδια αντιμετώπισης εκτάκτων περιστατικών.
5. Κατά την έναρξη υλοποίησης των έργων αποκατάστασης, οι κατά περίπτωση οικείοι Δήμοι οφείλουν να καταθέσουν στις συναρμόδιες υπηρεσίες της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησής τους, καθώς και στη ΔΙ.ΠΕ.ΧΩ. Περιφέρειας Πελοποννήσου, στοιχεία σχετικά με την ημερομηνία έναρξης των εργασιών, το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης, τη χρηματοδότηση (εφόσον προβλέπεται) και το συνολικό κόστος.
6. Η παρούσα άδεια:
 χορηγείται ανεξάρτητα από τυχόν άλλες απαιτούμενες εγκρίσεις ή άδειες άλλων αρμόδιων υπηρεσιών, η έκδοση των οποίων αποτελεί υποχρέωση του φορέα διαχείρισης των χώρων,
 δεν αποτελεί νομιμοποίηση τυχόν πολεοδομικών παραβάσεων,
 μπορεί ανά πάσα στιγμή να τροποποιηθεί με την προσθήκη επιπλέον όρων ή την τροποποίηση των τεθέντων, εφόσον διαπιστωθεί ότι από τη διαδικασία αποκατάστασης δημιουργούνται επιπλέον περιβαλλοντικά προβλήματα και επιπτώσεις που δεν είχαν προβλεφθεί στις ΤΜΠΑ ή κριθεί αναγκαία η συμμόρφωση με την εκάστοτε κείμενη νομοθεσία, εφόσον αυτό δεν επιτυγχάνεται με την παρούσα απόφαση,
 είναι δυνατόν να ανακληθεί (προσωρινά ή οριστικά) εφόσον διαπιστωθούν παραβάσεις όρου/όρων της ή διαπιστωθούν περιβαλλοντικές επιπτώσεις από τις εργασίες αποκατάστασης, οι οποίες θέτουν σε κίνδυνο τη δημόσια υγεία ή το φυσικό και ανθρωπογενές περιβάλλον.
7. Αντίγραφο της παρούσης απόφασης θα πρέπει να βρίσκεται στα γραφεία των ενδιαφερομένων Δήμων και να επιδεικνύεται σε κάθε έλεγχο από αρμόδια υπηρεσία, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.
8. Οι ενδιαφερόμενοι Δήμοι είναι υπεύθυνοι για την τήρηση και εφαρμογή των όρων της άδειας αποκατάστασης και οφείλουν να συμμορφωθούν πλήρως με το περιεχόμενο της.
9. Παράβαση των όρων της απόφασης αυτής θα έχει ως αποτέλεσμα την επιβολή κυρώσεων, σύμφωνα πάντοτε με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.
10. Από την έκδοση της παρούσης απόφασης παύουν να ισχύουν προηγούμενες αντίστοιχες αποφάσεις αδειών αποκατάστασης.
11. Η απόφαση αυτή, περί αποκατάστασης ΧΑΔΑ διαφόρων ΟΤΑ της Περιφέρειας Πελοποννήσου, κοινοποιείται στις συναρμόδιες Νομαρχίες για τυχόν περαιτέρω ενέργειες που εμπίπτουν στις αρμοδιότητές τους.
12. Κατά της παρούσης Απόφασης είναι δυνατόν να ασκηθεί προσφυγή ενώπιον της Υπουργού Π.Ε.Κ.Α., σύμφωνα με τη σχετική διάταξη του Ν. 2503/1997 (ΦΕΚ 107Α), ≪Διοίκηση, οργάνωση, στελέχωση της Περιφέρειας…≫.

Σύμφωνα με έγγραφο του Τμήματος Διαχ. Στερεών Αποβλήτων του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.,:
Α. για βαθμό επικινδυνότητας μικρότερο από 35 ο ΟΤΑ
(i) αποκαθιστά τον ΧΑΔΑ με ίδια μέσα εντός δύο (2) μηνών από την έκδοση της άδειας αποκατάστασης
(ii) ενημερώνει την ΤΥΔΚ, κλιμάκιο της οποίας διενεργεί αυτοψία και πιστοποιεί την ολοκλήρωση των εργασιών αποκατάστασης
(iii) το πόρισμα της αυτοψίας της ΤΥΔΚ κοινοποιείται στη Δι.Πε.Χω. και το Τμήμα Διαχ. Στερ. Αποβλήτων του Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε.
(iv) τεκμηριώνει την αποκατάσταση με φωτογραφική κάλυψη πριν και μετά
Ουσιαστικά, αυτή τη διαδικασία θα ακολουθήσουν όλοι οι προαναφερόμενοι δήμοι της Αρκαδίας.
blogger hit counter