Μερικά πράγματα δεν «κολλάνε» μεταξύ τους. Μόλις χθες οι «Αρκαδικές Ειδήσεις» παρουσίασαν –σε πρωτοσέλιδο δημοσίευμά τους- όλη την απόφαση για τα νέα έργα που θα γίνουν στο δρόμο Τρίπολης – Σπάρτης.
Πρόκειται για έναν … χιλιοταλαιπωρημένο δρόμο και τα έργα που θα γίνουν αφορούν το οδικό τμήμα Σελλασία – Γέφυρας Κελεφίνας, μήκους 8,90 χλμ, το οποίο κατασκευάστηκε στα πλαίσια του προγράμματος Πελοποννήσου 2000 – 2006 και αποδόθηκε στην κυκλοφορία το Δεκέμβριο 2009.
Είναι αυτό το τμήμα στο οποίο, το Φεβρουάριο 2010, εκδηλώθηκε ...
βαθιά κατολίσθηση λόγω αστάθειας του υπεδάφους στην περιοχή του έργου με συνέπεια να υποχωρήσει η οδός και να προκληθούν ζημιές σε διάφορες θέσεις κυρίως υψηλών επιχωμάτων. Συγκεκριμένα, στις 12 – 2 -2010 διακόπηκε η κυκλοφορία του νέου οδικού τμήματος και έκτοτε διεξάγεται από την παλαιά Εθνική Οδό, μέσω του οικισμού Βουτιάνων. Όσοι ταξιδεύουν προς τη Σπάρτη, γνωρίζουν καλά…Οι Αρκαδικές Ειδήσεις λοιπόν αποκάλυψαν ότι το προτεινόμενο έργο – γέφυρα ΕΣΠΑ αφορά στην προστασία και αποκατάσταση της οδού από την εκδηλωθείσα βαθιά κατολίσθηση στην περιοχή του έργου, στην ολοκλήρωση κατασκευής και παράδοση σε πλήρη λειτουργία του νέου οδικού τμήματος Σελλασία – Γέφυρας Κελεφίνας.
Η απόφαση της Περιφέρειας για να ενταχθεί το έργο στο ΕΣΠΑ προέβλεπε ότι ο προϋπολογισμός του φτάνει τα 25,9 εκατ. ευρώ και ο προβλεπόμενος χρόνος ολοκλήρωσης του έργου είναι περί τους 57 μήνες.
Κι εδώ συμβαίνει το εξής περίεργο…
Χθες, έφτασε στα χέρια μας μία απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και δικτύων Γιάννη Μαγκριώτη στον βουλευτή Λακωνίας του ΠΑΣΟΚ Λούη Γρηγοράκο. Είναι μία απάντηση η οποία δόθηκε στις 25 Νοεμβρίου του 2010 και αφορά το συγκεκριμένο έργο.
Η απάντηση αναφέρει επι λέξει τα παρακάτω: «Από την αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου (ΔΜΕΟ) αμέσως μετά την ανάδειξη του Αναδόχου, για την εκπόνηση της μελέτης αποκατάστασης της κατολίσθησης στο οδικό τμήμα Σελλασίας-Σπάρτης, εκτελέσθηκαν γεωτεχνικές έρευνες και γεωλογικές μελέτες για την αποκατάσταση του προβλήματος. Οι εργασίες εγκρίθηκαν στις 28.9.2010 και διαβιβάστηκαν στην Υπηρεσία που πρόκειται να δημοπρατήσει το έργο (ΔΔΕ/Περιφ.Πελοποννήσου).
Κατά την παρούσα περίοδο γίνονται οι ενέργειες για το κλείσιμο και τη δήλωση ολοκλήρωσης του αρχικού έργου, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη του νέου έργου στο ΕΣΠΑ.
Αναμένεται ότι μέχρι τέλος του τρέχοντος έτους θα έχουν ολοκληρωθεί οι διαδικασίες ένταξης και μέχρι 31.5.2011 θα έχει δημοπρατηθεί το νέο υποέργο που θα περιλαμβάνει τις εργασίες αποκατάστασης του νέου οδικού τμήματος Σελλασίας-Γέφυρα Κελεφίνας.
Από την ημερομηνία υπογραφής του συμφωνητικού με τον ανάδοχο που θα αναδειχθεί, εκτιμάται ότι θα απαιτηθεί χρονικό διάστημα έξι (6) μηνών για την εκτέλεση των προβλεπόμενων εργασιών και την απόδοση του οδικού τμήματος στην κυκλοφορία.»
Η παορία, λοιπόν, που προκύπτει είναι η εξής: Στην απόφαση του περιφερειάρχη για τη ένταξη του έργου στο ΕΣΠΑ, προβλέπεται ότι οι εργασίες θα ολοκληρωθούν σε 57 μήνες, ενώ στην απάντηση του Υφυπουργού Υποδομών αναφέρεται ότι τα έργα εκτιμάται πως θα τελειώσουν σε έξι μήνες!
Πως είναι δυνατόν το ένα έγγραφο από το άλλο να έχουν τόσο μεγάλη απόκλιση στον εκτιμώμενο χρόνο ολοκλήρωσης αυτών των εργασιών στο δρόμο Τρίπολης- Σπάρτης; Υπάρχει κάποια λογική εξήγηση;