Τις προτάσεις του για την ενίσχυση στην εξωστρέφεια των πελοποννησιακών επιχειρήσεων και την προώθηση των παραδοσιακών μας προϊόντων παρουσιάζει σε επιστολή του προς τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ Πέτρο Τατούλη ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Αρκαδίας κ. Ιωάννης Μπουντρούκας.
ΘΕΜΑ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΝΙΣΧΥΣΗ ΤΩΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΙΑΚΩΝ ΠΡΟΪΟΝΤΩΝ
Αξιότιμε κύριε Περιφερειάρχη,
Γνωρίζοντας ότι στον προγραμματισμό της δράσης της Περιφέρειας βρίσκεται σε πολύ υψηλή θέση προτεραιότητας η στήριξη και προώθηση των παραδοσιακών προϊόντων της Περιφέρειας Πελοποννήσου, το οποίο επιβεβαιώθηκε και στις μεταξύ μας συναντήσεις με τα Επιμελητήρια και τους φορείς της Περιφέρειας, και δεδομένου του άμεσου ενδιαφέροντος των Επιμελητηρίων για το συγκεκριμένου θέμα, παίρνουμε την πρωτοβουλία να σας υποβάλουμε κάποιες προτάσεις σχετικά με το θέμα, ευελπιστόντας στην ανάπτυξη ενός κοινού στρατηγικού σχεδίου Περιφέρειας και φορέων. Συγκεκριμένα οι προτάσεις μας περιλαμβάνουν τις ακόλουθες δράσεις:
1. Διοργάνωση Έκθεσης Πελοποννησιακών (ή Μοραϊτικων) προϊόντων:
Κάθε χρόνο οργανώνονται στην Αθήνα, σε μεγάλους εκθεσιακούς χώρους εκθέσεις με περιφερειακά προϊόντα (όπως για παράδειγμα το «Πανόραμα Κρητικών Προϊόντων, Τουρισμού και Πολιτισμού»), οι οποίες συγκεντρώνουν τεράστιο ενδιαφέρουν από πλευράς επισκεπτών, που προέρχονται είτε από το χώρο των επιχειρήσεων είτε είναι απλοί επισκέπτες που ενδιαφέρονται για ποιοτικά προϊόντα ή για την οργάνωση των διακοπών τους σε μία περιοχή. Μία τέτοια έκθεση Πελοποννησιακών Προϊόντων και όχι μόνο, θα δώσει την ευκαιρία στις πελοποννησιακές επιχειρήσεις να προβάλουν τα υψηλής ποιότητας προϊόντα τους, αλλά και την ευκαιρία να προβληθεί παράλληλα το τουριστικό και πολιτιστικό προϊόν του τόπου μας. Αυτή η ιδέα υπάρχει εδώ και πολύ καιρό στη σκέψη των Επιμελητηρίων, χρειάζεται όμως συντονισμένη προσπάθεια και πόρους που μόνο η Περιφέρεια Πελοποννήσου μπορεί να εξασφαλίσει, πάντα φυσικά και με τη δική μας συμμετοχή.
2. Δημιουργία μόνιμου εκθεσιακού χώρου Πελοποννησιακών προϊόντων στον Ισθμό:
Όπως έχει αναφερθεί πολλές φορές ο Ισθμός αποτελεί την «πύλη» της Πελοποννήσου και είναι πολύ σημαντικό ο επισκέπτης που περνάει αυτήν την πύλη να λαμβάνει αμέσως μία θετική και όμορφη εικόνα της Πελοποννήσου και όσων αυτή έχει να προσφέρει. Αυτό θα μπορούσε να επιτευχθεί με τη δημιουργία ενός μόνιμου εκθεσιακού χώρου Πελοποννησιακών προϊόντων στον Ισθμό, όπου ο επισκέπτης θα μπορεί να κάνει μία στάση και να πάρει μία ιδέα των προϊόντων και των υπηρεσίων που έχει να του προσφέρει ο τόπος που πρόκειται να επισκεφθεί ή ακόμα και να πάρει κάποιες ιδέες, αν δεν έχει σχεδιάσει ακριβώς πού και τι θέλει να κάνει.
3. Συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις:
Τα Επιμελητήρια της Περιφέρειας Πελοποννήσου καταβάλλουν σημαντικές προσπάθειες για την προώθηση της εξωστρέφειας των επιχειρήσεών τους, με τη διοργάνωση επιχειρηματικών αποστολών στο εξωτερικό και τη συμμετοχή σε διεθνείς εκθέσεις. Αυτή η προσπάθεια, όμως, είναι συνήθως μεμονωμένη, δηλαδή οργανώνεται από το Επιμελητήριο κάθε νομού για τις επιχειρήσεις μέλη του, και συνεπώς μικρής εμβέλειας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την περιορισμένη παρουσία των αντίστοιχων επιχειρήσεων και των προϊόντων τους. Η οργάνωση μίας στρατηγικής προώθησης της εξωστρέφειας σε Περιφερειακό επίπεδο θα προσδώσει άλλη δύναμη στην παρουσία των επιχειρήσεων και των προϊόντων τους, δεδομένου ότι θα είναι εμπλουτισμένη με πολυάριθμα ποιοτικά προϊόντα και θα έχουν μία αξιόλογη παρουσία σε διεθνείς εκθέσεις (π.χ. Anuga, Sial κά). Επιπλέον, τις περισσότερες φορές οι επιχειρήσεις μας, δεν μπορούν να ανταποκριθούν στον όγκο των παραγγελιών πελατών από το εξωτερικό, με αποτέλεσμα να χάνεται η ευκαιρία για το ζητούμενο «άνοιγμά» τους προς μεγαλύτερες αγορές. Γι’ αυτό είναι απαραίτητη η δημιουργία clusters μεταξύ των ομοειδών πελοποννησιακών επιχειρήσεων και αυτό μπορεί να επιτευχθεί πολύ καλύτερα μέσω της Περιφέρειας.
Με τους παραπάνω τρόπους μπορεί να δοθεί μία νέα πνοή στην εξωστρέφεια των πελοποννησιακών επιχειρήσεων και στην προώθηση των παραδοσιακών μας προϊόντων, που πραγματικά υπερτερούν ποιοτικά από πολλά άλλα που καταφέρνουν να διεισδύσουν στις αγορές με μεγάλη επιτυχία. Το μυστικό δεν είναι στην ύπαρξη αυτών των προϊόντων, που είναι δεδομένο ότι υπάρχουν, αλλά στο συντονισμό των προσπαθειών μας για την ανάδειξή τους, μία προσπάθεια που από κοινού θα έχει πολύ καλύτερα αποτελέσματα με αντίστοιχο καταμερισμό τους κόστους για όλους τους συμμετέχοντες.
Είμαστε βέβαιοι για τη θετική σας ανταπόκριση στις παραπάνω προτάσεις και είμαστε στη διάθεσή σας για να τις συζητήσουμε αναλυτικά και να ξεκινήσουμε από κοινού τον απαραίτητο σχεδιασμό.
Με εκτίμηση,
ΓΙΑ ΤΟ ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΟ ΑΡΚΑΔΙΑΣ
Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
ΜΠΟΥΝΤΡΟΥΚΑΣ ΙΩΑΝΝΗΣ
Η παραπάνω παρέμβαση κοινοποιήθηκε:
ΕΠΙΜΕΛΗΤΗΡΙΑ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΥ