tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: Ο κ. Ρέππας προσπαθεί να μας πείσει ότι το σύστημα των διοδίων είναι δίκαιο

Δευτέρα 3 Ιανουαρίου 2011

Ο κ. Ρέππας προσπαθεί να μας πείσει ότι το σύστημα των διοδίων είναι δίκαιο

http://epitropesdiodiastop.blogspot.com/
Ο κ. Ρέππας αναφέρθηκε στο ζήτημα των διοδίων σε συνέντευξή του στο ραδιοφωνικό σταθμό REAL FM.
Ο κ. Ρέππας προσπαθεί να μας πείσει ότι το σύστημα των διοδίων είναι δίκαιο γιατί σε όλες τις χώρες υπάρχουν διόδια. Όμως ούτε όλες οι χώρες έχουν διόδια ούτε το σύστημα των διοδίων είναι δίκαιο.
Ο κ. Ρέππας αναγνωρίζει ότι υπάρχει πρόβλημα με τα διόδια και αποδίδει την απόφαση που δημιουργεί το πρόβλημα στη Ν.Δ. που ψήφισε τις συμβάσεις. Ο κ. Ρέππας φαίνεται ξέχασε ότι τις συμβάσεις του 2007 τις υπερψήφισε και το ΠΑΣΟΚ.
Συνεχίζει λέγοντας για την Εγνατία ότι έχουμε φορτηγά, τουρκικά ή βουλγάρικα, που καταπονούν αυτό το δρόμο. Αν το πρόβλημά σας ήταν η καταπόνηση του δρόμου από τα φορτηγά θα είχατε διόδια για τα φορτηγά όπως γνωρίζετε καλά ότι υπάρχουν στη Γερμανία μόνο για τα οχήματα βάρους μεγαλύτερου από 12 τόνους, κι αν θέλατε να στοχεύσετε τα τουρκικά και βουλγάρικα φορτηγά θα μπορούσατε να ζητάτε να καταβάλλουν τέλη κυκλοφορίας κατά την είσοδό τους στην χώρα. Το πρόβλημα όμως ...δεν είναι η συντήρηση της Εγνατίας αλλά το πως θα χαρατσώσετε κι αυτό αποδεικνύεται γιατί το κόστος συντήρησης της Εγνατίας παραμένει άγνωστο αν και έχουν αναφερθεί τρία ποσά που διαφέρουν. Άλλο το κόστος για τον Πρόεδρο της Εγνατίας, άλλο για τον Αντιπρόεδρό της και άλλο για τον υφυπουργό.
"Μα είναι δίκαιο το κόστος για την κατασκευή, τη συντήρηση αυτών των δρόμων να το πληρώνει κάποιος που ζει στην Κρήτη" αναρωτιέται ο κ. Ρέππας. Πέρσι ο κ. Ρέππας ανακοίνωσε ότι ο Βόρειος οδικός άξονας Κρήτης θα κατασκευαστεί με εθνικούς πόρους, με χρήματα από την εφορία δηλαδή. Μα είναι δίκαιο η γιαγιά από τον Μώλο να πληρώνει διόδια για να πάει τις ελιές της στο λιοτρίβι και να πληρώνει και από την εφορία της να κατασκευαστεί ο δρόμος του Κρητικού και ο Κρητικός να πληρώνει από την εφορία μόνο τον δικό του δρόμο; Και αν αναλύσουμε τι αφορά το διόδιο που πληρώνει η γιαγιά στον Μώλο θα δούμε ότι δεν αφορά την συντήρηση της ΠΑΘΕ (που στο συγκεκριμένο τμήμα έχει κατασκευαστεί με εθνικούς και κοινωτικούς πόρους) αλλά αφορά την κατασκευή της Κεντρικής Οδού που θα συνδέει την ΠΑΘΕ με την Εγνατία. Είναι δίκαιο η γιαγιά στον Μώλο να πληρώνει διόδια για να κατασκευαστεί ένας δρόμος που δεν θα χρησιμοποιήσει ποτέ;
Δεν υπάρχει κανένα δίκαιο και καμιά λογική στην επιβολή διοδίων. Δεν πληρώνουμε το χαράτσι τους. Ζητάμε να καταργηθούν όλα τα διόδια.

Ακολουθεί απόσπασμα από την συνέντευξη του κ. Ρέππα όπως δημοσιεύεται στο προσωπικό site του υπουργού.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Υπάρχει ένα ολόκληρο κίνημα για τα διόδια. Τι θα γίνει; Φαντάζομαι ότι δέχεστε ότι τα αιτήματα είναι δίκαια.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ακούστε, σε όλες τις χώρες οι χρήστες ενός αυτοκινητόδρομου πληρώνουν τα λεγόμενα διόδια…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Όχι σε όλες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Σε όλες τις χώρες, και εκεί που είναι δημόσιο έργο πληρώνουν τα διόδια για τη συντήρηση του δρόμου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Διόδια δεν υπάρχουν όπως ξέρετε σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Στις περισσότερες χώρες. Σε ποια χώρα δεν υπάρχουν δηλαδή;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στη Γερμανία κε Υπουργέ, στο Βέλγιο.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Μα τι λέτε τώρα, δεν έχουν διόδια; Ασφαλώς έχουν διόδια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στη Γερμανία υπάρχουν διόδια;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Και στη Γερμανία υπάρχουν διόδια.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Στους αυτοκινητοδρόμους;
Δ. ΡΕΠΠΑΣ: Βεβαίως υπάρχουν διόδια για τα φορτηγά.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Δεν υπάρχουν κε Υπουργέ.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Παντού υπάρχουν. Μα τι λέτε τώρα;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Το αίτημα είναι δίκαιο εν πάση περιπτώσει των πολιτών;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Θα σας πω. Υπάρχουν διόδια με εξαιρετικές ρυθμίσεις για τα φορτηγά, για ειδικές κατηγορίες αυτοκινήτων και, και. Το θέμα στη δική μας περίπτωση είναι ότι, ενώ βεβαίως οι δρόμοι κατασκευάζονται και συντηρούνται σε μεγάλο ποσοστό από τα έσοδα που προέρχονται από τα διόδια, στην Ελλάδα εδώ και κάποια χρόνια, όπως συμβαίνει και σε άλλες χώρες, ακολουθούμε το λεγόμενο τύπο των παραχωρήσεων για την κατασκευή δρόμων. Δηλαδή την εμπλοκή ιδιωτών επενδυτών που διαθέτουν κεφάλαια μέσω και τραπεζικού δανεισμού για την κατασκευή των δρόμων, τα οποία τους επιστρέφονται μέσω των εσόδων που προέρχονται από διόδια.
Άρα λοιπόν έχουμε τα τελευταία χρόνια εγκατάσταση σταθμών διοδίων σε δρόμους που είναι υπό κατασκευή, όχι κατασκευασμένοι και στη διάθεση του χρήστη. Αυτό δημιουργεί κάποιο πρόβλημα, γιατί ο άλλος απορεί πώς είναι δυνατόν να πληρώνει για δρόμο που δεν είναι ακόμη έτοιμος. Και το πρόβλημα μεγαλώνει όταν τα διόδια είναι συχνά, πυκνά δηλαδή τοποθετημένα, σε κοντινές αποστάσεις και είναι σχετικά υψηλά. Όλα αυτά αποφασίστηκαν για τους αυτοκινητόδρομους το 2007 με τις συμβάσεις που ψήφισε τότε η Ν.Δ.
Η Ελλάδα μέσα σε όλα τα άλλα, έχει και αυτήν την αντίφαση. Έχουμε διόδια σε δρόμους που είναι υπό κατασκευή, ενώ έχουμε ένα μεγάλο δημόσιο έργο, αυτοκινητόδρομο, την Εγνατία Οδό, στην οποία τόσα χρόνια που λειτουργεί δεν έχουν τοποθετηθεί διόδια. Και τώρα που λέμε ότι εκεί πρέπει να τοποθετηθούν διόδια, γιατί ο δρόμος είναι έτοιμος, προσφέρεται στους πολίτες, αρνούνται κάποιοι, που χρησιμοποιούν αυτό το δρόμο, να πληρώσουν τα διόδια Έχουμε φορτηγά, τουρκικά ή βουλγαρικά, που καταπονούν αυτό το δρόμο χωρίς να πληρώνουν διόδια, ενώ σε όλες τις άλλες χώρες που περνούν πληρώνουν διόδια.
Είναι δυνατόν; Μα είναι δίκαιο το κόστος για την κατασκευή, τη συντήρηση αυτών των δρόμων να το πληρώνει κάποιος που ζει στην Κρήτη παραδείγματος χάρη και δεν χρησιμοποιεί ποτέ αυτόν το δρόμο και όχι αυτός που τον διατρέχει καθημερινά ή σε εβδομαδιαία ή μηνιαία βάση;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κι αυτοί που πληρώνουν δρόμους που δεν έχουν ακόμα γίνει;
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Σας είπα λοιπόν ότι οι συμβάσεις που ψηφίστηκαν το 2007 προβλέπουν ότι και η κατασκευή…
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Λέτε δεν αλλάζει αυτό.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Ασφαλώς αυτό δημιουργεί ένα πρόβλημα στον πολίτη, γιατί σου λέει ο δρόμος για τον οποίο πληρώνω δεν έχει την ποιότητα η οποία απαιτείται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Μάλιστα, δεν αλλάζει.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Αυτό είναι το πρόβλημα που δημιουργείται.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Υπουργέ, είχατε πει κάποτε ότι όταν κουνάει κάποιος το δάχτυλο στους εργαζόμενους μπορεί να του γυρίσουν τα πέντε δάχτυλα.
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΡΕΠΠΑΣ: Και το επαναλαμβάνω, γιατί είμαι υπέρ αυτής της άποψης.
blogger hit counter