Παρουσίαση θα πραγματοποιηθεί στο αμφιθέατρο του 3ου ΕΠΑ.Λ Τρίπολης την Τρίτη 01 Φεβρουαρίου 2011 και ώρα 12:15 μ.μ με τίτλο «Κατασκευή Διαδραστικού Πίνακα και επίδειξη λειτουργίας του λογισμικού του — Μία έξυπνη λύση χαμηλού κόστους».
Ο Πληροφορικός, καθηγητής 3ου ΕΠΑ.Λ Τρίπολης (εσπερινού) και Πτυχιούχος του Πανεπιστημίου Πειραιώς Γιώργος Μίχας (g_michas@yahoo.com), μας ενημερώνει για το θέμα αυτό, αναφέροντας ότι…
«Τον τελευταίο καιρό στην εκπαίδευση, ακούμε για νέους τρόπους και μέσα διδασκαλίας. Στόχος του Νέου Σχολείου είναι η ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών στη μαθησιακή διαδικασία, αλλά και γενικότερα στη σχολική καθημερινότητα.
Βασικός πυλώνας του Νέου Σχολείου είναι το Ψηφιακό Σχολείο. Η χρήση των νέων τεχνολογιών θα γίνει ο καταλύτης για την αλλαγή της διδασκαλίας και της μάθησης, αλλά και του περιεχομένου των προγραμμάτων σπουδών και της σχολικής γνώσης. Παράλληλα, στοχεύει να αλλάξει τη σχέση εκπαιδευτικών και μαθητών.
Στην εποχή της επικοινωνίας και της εικόνας, οι μαθητές είναι εξοικειωμένοι σε μεγάλο βαθμό με την εικόνα και τα νέα μέσα, αλλά και την επικοινωνία. Ο δάσκαλος – καθηγητής θα πρέπει να προσαρμοστεί στους σύγχρονους τρόπους επικοινωνίας με στόχο να βοηθήσει τη διαδικασία του μαθήματος.
Όλα τα σχολεία πλέον, έχουν ή θα έχουν στο μέλλον «διαδραστικούς πίνακες» των οποίων το κόστος είναι πάνω από 1000 ευρώ. Το μέσο αυτό βοηθάει το δάσκαλο όχι απλά να παρουσιάσει ένα μάθημα γραμμικά, όπως κάνει με τη βοήθεια ενός βιντεοπροβολέα και ενός υπολογιστή, αλλά και να χειριστεί την επιφάνεια προβολής διαδραστικά σαν να έχει μπροστά του έναν πίνακα. Να γράψει και να σβήσει προσφέροντας στους μαθητές του όχι εφέ όπως θα έλεγαν κάποιοι, αλλά ουσία. Πως θα σας φαινόταν, αν στο τέλος της διδασκαλίας ο καθηγητής αποθήκευε το μάθημα με τη μορφή αρχείου και το έστελνε στους μαθητές του με email για επιπλέον μελέτη;
Σε διάφορες χώρες οι ιδέες και τα μέσα βρίσκουν εφαρμογή γρήγορα. Στη χώρα μας τα πράγματα είναι «λίγο» διαφορετικά. Η οικονομική κρίση, έχοντας αγγίξει και την παιδεία, δεν αφήνει περιθώρια για πολλές σπατάλες. ΥΠΑΡΧΟΥΝ έξυπνες λύσεις!!!!
Οι ελλείψεις μετατρέπονται σε κίνητρο και αφορμή για δημιουργικότητα.
Το σχολείο αλλάζει. Το ίδιο και εμείς οι εκπαιδευτικοί».