Ο Σύλλογος Γονέων Δημοτικού Σχολείου Δολιανών έστειλε ένα ψήφισμα γονέων και κατοίκων του Τοπικού Διαμερίσματος Δολιανών, ενάντια στη συγχώνευση – κατάργηση του Δημοτικού Σχολείου του χωριού.
«Οι πιο κάτω υπογράφοντες, γονείς & κάτοικοι του Τ.Δ. Δολιανών και της γύρω περιοχής, συμφωνούμε και αποδεχόμαστε τα πιο κάτω:
Το Μάιο του 2010 με μεγάλη μας λύπη, πληροφορηθήκαμε την υποβάθμιση του Δ.Σ.Δ. από 4/θέσιο σε 3/θέσιο. Όλοι μας έχουμε την πεποίθηση πως ήταν μια πρόχειρη εκτίμηση των αρμόδιων φορέων εκπαίδευσης και αυτό γιατί δεν συνεκτιμήθηκαν θεμελιώδεις παράγοντες, ένας από τους οποίους είναι και η Δυναμική αυτού του Σχολείου.
Πιο συγκεκριμένα τη Σχολική χρονιά 2010–2011 υπάρχουν 35 μαθητές στο Δημοτικό Σχολείο Δολιανών, ενώ τα επόμενα 2 χρόνια οι μαθητές θα φτάσουν τους 42. Αξίζει να σημειωθεί πως στο Νήπιο υπάρχουν 12 μαθητές, ενώ στον Παιδικό σταθμό 17.
Δραματική επίπτωση αυτής της υποβάθμισης είναι η στέρηση των εξής γνωστικών αντικειμένων: Αγγλικά, Μουσική, Γυμναστική, βάση με την οποία άρχισε ένας Τιτάνιος αγώνας επαφών – επισκέψεων και επιστολών προς όλους τους αρμόδιους φορείς εκπαίδευσης, την τοπική αυτοδιοίκηση και τα πολιτικά πρόσωπα.
Ακολούθησε τον Οκτώβριο η επίσκεψη του Σχολικού Συμβούλου, ο οποίος όπως έθεσε τον εξής προβληματισμό. Να σκεφτούμε το πιθανό ενδεχόμενο μετακίνησης των μαθητών σε ένα άλλο σχολείο. Αυτό πρακτικά σημαίνει πως θα πρέπει να εναποθέσουμε τα παιδιά μας στην τύχη του ΚΤΕΛ, αφού παιδιά ηλικίας 6 – 12 ετών θα πρέπει να περιμένουν στη στάση στις 7 το πρωί, όπως ήδη γίνεται με τους μαθητές του Γυμνασίου. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης υπήρξε έντονη αντιπαράθεση με επιχειρήματα από την πλευρά των γονέων, τονίζοντας πως επειδή το πολιτικό κόστος είναι τεράστιο, η Πολιτεία δεν παίρνει μια ξεκάθαρη στάση απέναντι στο πρόβλημα, ενώ διαπιστώθηκε πως με τη μέθοδο της στέρησης κύρια επιδίωξή της, είναι εμείς οι ίδιοι να οδηγηθούμε ηθελημένα σ’ αυτή την προτεινόμενη λύση.
Το Δεκέμβριο λάβαμε μια επιστολή – απάντηση από τον Περιφερειακό Διευθυντή εκπαίδευσης, τονίζοντας πως σύμφωνα με τον Καλλικράτη θα δημιουργηθούν οι νέες Πολυδυναμικές Σχολικές μονάδες στην έδρα του Δήμου από τη μια, γι’ αυτό και ο Δήμος θα παίξει καθοριστικό παράγοντα σ’ αυτό, από την άλλη επισήμανε πως πολλοί φωτισμένοι παιδαγωγοί έχουν χαρακτηρίσει αυτά τα ολιγοθέσια, Σχολεία ανάγκης. Με βάση τα παραπάνω από το Δ.Σ.Δ. αξίζει να τονισθεί πως προέρχονται αριστούχοι μαθητές επιτυχόντες στην 3/θμια Εκπαίδευση, ενώ από την άλλη ο Δήμος θα πρέπει να αναλογιστεί ότι το κόστος μεταφοράς των μαθητών θα είναι δυσβάστακτο.
Ακολούθησε η ανοιχτή διαβούλευση όπου ως Σύλλογος πήραμε θέση απαντώντας στο ερώτημα 1, επισημαίνοντας πως πρώτα ΔΕΝ είναι ο μαθητής, πρώτα είναι το δημόσιο έλλειμμα της χώρας χάρη στο οποίο και ο εξορθολογισμός … ακολουθεί επισύναψη της θέσης μας στην ανοιχτή διαβούλευση.
Στις 11-02-2011 πραγματοποιήθηκε Γενική Συνέλευση του Συλλόγου Γονέων, όπου προσκλήθηκαν και οι γονείς από το Νήπιο και τον Παιδικό σταθμό, ενημερώθηκαν από το Δ.Σ. του Συλλόγου για τις ενέργειες, επαφές, επιστολές και όλοι μαζί ενωμένοι καταθέτουμε τα εξής:
ΨΗΦΙΣΜΑ
Όλοι εμείς οι κάτοικοι και οι γονείς των μαθητών του Δ.Σ.Δ. του νηπίου και του παιδικού Σταθμού, αποφασίζουμε Ο Μ Ο Φ Ω Ν Α να δράσουμε ομαδικά και οργανωμένα ώστε να παραμείνει σε λειτουργία το Σχολείο του χωριού μας.
Ισχυρό κίνητρο αποτελεί το κληροδότημα του Π. Τσιρόπουλου, χάρη στο οποίο, μπορούμε να εξασφαλίσουμε παροχές καλύτερης εκπαίδευσης όπως είναι η αγορά Διαδραστικών πινάκων, αλλά και έξτρα δραστηριότητες Δωρεάν προς τους μαθητές μετά το πέρας των μαθημάτων τους. Ήδη ο Σ.Γ. έχει προτείνει στη Σχολική επιτροπή, Δωρεάν μαθήματα 2ης ξένης γλώσσας προς τους μαθητές της Ε, ΣΤ τάξης, 2 φορές την εβδομάδα, λαμβάνοντας υπόψη πως γύρω στα 41.000 ΕΥΡΩ θα διατεθούν για την εύρυθμη λειτουργία των σχολείων της Α/θμιας και Β/θμιας εκπαίδευσης εξαιτίας του εξορθολογισμού.
Άρα το μόνο που απομένει είναι η μέριμνα της Πολιτείας ώστε να εξασφαλιστούν οι αμοιβές των εκπαιδευτικών.
Έχοντας συναισθανθεί το βάρος της ευθύνης που έχουμε επωμισθεί ως γονείς αλλά και ως κάτοικοι θα αγωνισθούμε ενάντια στο μαρασμό του χωριού μας και κατ’ επέκταση στον αργό θάνατο της ελληνικής περιφέρειας. Το Σχολείο, η Εκκλησία και οι τοπικοί σύλλογοι αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για την ύπαρξη ενός χωριού. Χωρίς σχολείο παύουν να υπάρχουν εθνικές επέτειοι, καταθέσεις στεφάνων, ποιήματα, Δοξολογίες προς τιμή των αγωνιστών, παρελάσεις, παραδοσιακοί χοροί, εκπαιδευτικές εκδρομές – προγράμματα, θεατρικές παραστάσεις, συμμετοχή των μαθητών στην ανάδειξη της πολιτιστικής κληρονομιάς και αναβίωση των παλιών εθίμων.
Επειδή η σιωπή είναι συνενοχή, εμείς θα φωνάξουμε πως η ψυχρή λογική και η λογιστική δε θα δώσουν την παιδεία.
Η παιδεία δεν είναι προνόμιο των ολίγων, είναι αναφαίρετο δικαίωμα όλων μας, αναγκαιότητα και Πολιτισμός, απαραίτητη τόσο στα παιδιά που ζουν στα αστικά κέντρα όσο και στα απομακρυσμένα μέρη.
ΖΗΤΟΥΜΕ
Να παραμείνει το Δημοτικό Σχολείο όπως έχει, δεδομένου ότι είναι μια οργανωμένη σχολική μονάδα, δεν υπάρχουν προβλήματα υποδομών, υπάρχουν μαθητές που είναι ήδη μεταφερόμενοι και ανήκει σε ορεινή και ιστορική περιοχή του Δήμου Βόρειας Κυνουρίας.
Την αμέριστη συμπαράσταση και υποστήριξή σας (απέναντι) σ’ αυτό το πρόβλημα, όχι μόνο άτυπα αλλά και τυπικά.
Να κοινοποιήσετε στο Σ.Γ. τη στάση που τηρείτε απέναντι στο πρόβλημα, ιδιαίτερα αν σας έχει ζητηθεί από αρμόδιες υπηρεσίες.
Την εισαγωγή του θέματος στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.
Τέλος επιφυλασσόμαστε για χρήση και άσκηση κάθε νομίμου δικαιώματός μας, ενημέρωσή μας και ενημέρωση της Σχολικής Επιτροπής Δ.Σ.Δ. και του Προέδρου του Τ.Δ. Δολιανών, αντίδραση και αγωνιστική κινητοποίηση της τοπικής κοινωνίας.
Το ψήφισμα θα σταλεί στην κ. Υπουργό Παιδείας δια βίου μάθησης και Θρησκευμάτων, στον Περιφ. Διευθυντή Πελοποννήσου, στην Τοπική Αυτοδιοίκηση, στους Βουλευτές Ν. Αρκαδίας, στον κ. Περιφερειάρχη, στα ΜΜΕ, στο Σύλλογο Εκπαιδευτικών.»