tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: "Να καταργηθούν τα διόδια. Οι πολίτες έχουν πληρώσει δύο και τρεις φορές το δρόμο "Κορίνθου -Τρίπολης - Καλαμάτας"

Δευτέρα 14 Φεβρουαρίου 2011

"Να καταργηθούν τα διόδια. Οι πολίτες έχουν πληρώσει δύο και τρεις φορές το δρόμο "Κορίνθου -Τρίπολης - Καλαμάτας"

Στην παρέμβασή του, για τα διόδια, στο πλαίσιο της συνεδρίασης του Περιφερειακού Συμβουλίου, ο εκπρόσωπος της «Λαϊκής Συσπείρωσης» Νίκος Γόντικας, επισήμανε: «Οι κυβερνήσεις του ΠAΣOΚ και της NΔ επένδυσαν πολλά για ανάπτυξη της Πελοποννήσου με βάση τον αυτοκινητόδρομο που ...
παρέδωσαν στον Mωρέα A.E. Aυτό παπαγάλιζαν και τα στηρίγματα τους σε Δήμους και Nομαρχίες.
Προβάλλονταν σαν πανάκεια, που θα εξασφαλίσει την έξοδο από την κρίση, θα αναπτυχθεί η Πελοπόννησος,  θα αντιμετωπιστεί η ανεργία, και θα λυθούν συνολικότερα κοινωνικά προβλήματα.
Η ζωή και η πείρα του λαού όμως λέει ότι αυτή η καπιταλιστική ανάπτυξη δεν τον ωφελεί. O λαός χρυσοπληρώνει διπλά και τριπλά για την χρηματοδότηση κατασκευής αυτού του έργου, και ξαναπληρώνει για την χρήση του μέσα από τα υπέρογκα διόδια και την υπερφορολόγηση στα καύσιμα.
          Μας μίλαγαν για ασφαλείς και σύγχρονους δρόμους αλλά ούτε ένα ευρώ δεν πλήρωσαν οι κατασκευαστές για κακοτεχνίες, για μελέτες κ.α. που είχαν σαν αποτέλεσμα τη βύθιση του εθνικού δρόμου σε Τσακώνα, Στέρνα, Σπάρτη....
Ανάπτυξη είχαμε, αλλά αυτή είναι καπιταλιστική, αναπτύχθηκαν τα κέρδη μιας κοινοπραξίας κατασκευαστών. Οι οικοδόμοι, οι εργάτες έφτυσαν αίμα θρήνησαν νεκρούς για να εξασφαλίσουν ένα μεροκάματο, και τώρα πάλι στην ανεργία.
Είναι λοιπόν έργο που διαμορφώνει τις υποδομές για την καπιταλιστική ανάπτυξη στην Πελοπόννησο κύρια στους τομείς των υπηρεσιών του διαμετακομιστικού εμπορίου και του τουρισμού και ας κάνετε εσείς εδώ φιέστες για το καλάθι των αγροτικών προϊόντων στην Πελοπόννησο. Η μικρή και μεσαία αγροτιά θα ξεκληρίζεται.
Αυτό το έργο λοιπόν έπρεπε να είχε φτιαχτεί εδώ και πενήντα χρόνια. Τότε όμως ήταν άλλες οι επιλογές του κεφαλαίου. Τώρα η ανάθεση – η κατασκευή και η διαχείριση αυτού του έργο στο κατασκευαστικό κεφάλαιο στον Μπόμπολα θα έχει αυτές τις συνέπειες και είμαστε ακόμα στην αρχή.
Άρα όταν μιλάμε για ανάπτυξη πρέπει να θέτουμε πάντα το ερώτημα για ποιόν.
Γιατί αυτή η καπιταλιστική ανάπτυξη φέρνει κέρδη και πλούτο στους καπιταλιστές – κατασκευαστές και βάρη και χρέη στα πλατειά λαϊκά στρώματα. Είναι ανάπτυξη για λίγους, που υπονομεύει τα δικαιώματα και τα συμφέροντα των πολλών.
Αυτή η ανάπτυξη, αυτή η σύμβαση παραχώρησης φέρνει την σφραγίδα και την υπογραφή του ΠΑΣΟΚ της ΝΔ και του ΛΑΟΣ. Χαράσσεται στα πλαίσια της ΕΕ την οποία υμνεί και θεωρεί μονόδρομο ο ΣΥΝ/ΣΥΡΙΖΑ.
Τυχόν αναδιαπραγμάτευση της σύμβασης παραχώρησης με επιμήκυνση του χρόνου από 30 σε 35 ή 40 χρόνια είναι επιλογή των κατασκευαστών και εδώ να πάρουμε καθαρή και ενάντια θέση.
Εμείς λέμε ότι ο λαός έχει πληρώσει διπλά και τριπλά για αυτό το δρόμο, για αυτό πρέπει τώρα να καταργηθούν τα διόδια. Απαιτείται πολιτική περιορισμού της χρήσης του ΙΧ, με την προνομιακή μεταχείριση των μέσων μαζικής μεταφοράς, ιδιαίτερα του σιδηρόδρομου, που εσείς εξοστρακίζετε από την Πελοπόννησο, αφού διατέθηκαν τα τελευταία 3 χρόνια 70 εκατομμύρια € για την δήθεν αναβάθμιση και εκσυγχρονισμό του δικτύου.
Αυτή είναι η πολιτική σας. Άναρχη ανάπτυξη με μόνο κριτήριο τα κέρδη των κατασκευαστών των μεγαλοεργολάβων.
Είναι σήμερα υπερώριμο αυτά τα μεγάλης κλίμακας έργα, να κατασκευάζονται από ενιαίο κρατικό φορέα κατασκευών που να κατέχει τα υλικά (τσιμέντο, σίδερο, αδρανή υλικά κ.α.), τα μηχανήματα κατασκευής, να κατανέμει σχεδιασμένα την χρηματοδότηση, το εργατικό δυναμικό στο σύνολο των δραστηριοτήτων μελέτη-κατασκευή-έλεγχος-συντήρηση και λειτουργία των αυτοκινητόδρομων. Ενιαίος φορέας κατασκευών που θα αξιοποιεί τη συμμετοχή των συνεταιρισμένων αυτοαπασχολούμενων επαγγελματιών, που θα χρησιμοποιεί την επιστήμη και την τεχνική με στόχο ποιοτικούς, φθηνούς και ασφαλείς αυτοκινητόδρομους με παράλληλη προστασία του περιβάλλοντος.»
blogger hit counter