Ο Υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Δημήτρης Ρέππας έδωσε συνέντευξη στο Ρωσικό Πρακτορείο Ειδήσεων RIA NOVOSTI στον δημοσιογράφο Alexey Bogdanovsky όταν ρωτήθηκε σχετικά.
Σε ερώτηση για τη στάση του κράτους απέναντι στον ακτιβισμό της κίνησης "δεν πληρώνω" και αν θα υπάρχει διάλογος, υποχωρήσεις, ή κάποια μέτρα για να σταματήσουν τα μπλόκα στις εθνικές οδούς, ο κ. Ρέππας, είπε: "Το πρόβλημα αυτό προκλήθηκε επειδή ακριβώς σε πολλές περιπτώσεις, στους νέους αυτοκινητόδρομους που κατασκευάζονται τώρα οι πολίτες κλήθηκαν να πληρώσουν σε κάποιες περιπτώσεις ακριβά διόδια, για τοπικές μετακινήσεις. Οι συμβάσεις αυτές βάση των οποίων κατασκευάζονται οι πέντε μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι υπογράφτηκαν το 2007 και στις συμβάσεις αυτές προβλέπεται πως θα κλιμακωθεί το ύψος των διοδίων σε διάφορους σταθμούς. Το ύψος αυτό δεν το αποφασίσαμε εμείς.
Διαπιστώνουμε ότι πράγματι σε ορισμένες περιοχές, οι κάτοικοι θα πρέπει να πληρώσουν διόδιο, προκειμένου να μετακινηθούν σε πολύ κοντινή απόσταση επειδή δεν μπορούν να φτάσουν στον προορισμό τους μέσα στην ίδια περιοχή αν δεν χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο, άρα αν δεν περάσουν από το σταθμό διοδίων και δεν πληρώσουν διόδια. Αυτό λοιπόν έκανε κάποιες ομάδες κατοίκων σε τέτοιες περιοχές, να αντιδράσουν. Θα έλεγα ότι προσέτρεξαν σε αυτή την κινητοποίηση διάφορες πολιτικές πια δυνάμεις από κόμματα της αντιπολίτευσης, προσπάθησαν να τις υιοθετήσουν και να τις ενθαρρύνουν και τους έδωσαν άλλο νόημα και άλλο χαρακτήρα δηλώνοντας ότι η στάση αυτή είναι μία πολιτική στάση.
Δεν έχει πλέον σχέση με τη δυνατότητα ή την αδυναμία κάποιου να πληρώσει το σχετικό αντίτιμο του διοδίου, αλλά η στάση αυτή είναι επιλογή λόγω ιδεολογικής τοποθέτησης σε κάποιο κόμμα. Αυτό αντιλαμβάνεστε πως δεν μπορεί να γίνει δεκτό από την πλευρά μας. Αν δεχτούμε πως ο καθένας μπορεί βαφτίζοντας ως πολιτική στάση την παραβατικότητά του να την εξαγνίζει, τότε θα έχουμε κάποιους οι οποίοι θα νοικιάζουν σπίτια και δεν θα πληρώνουν το ενοίκιο λέγοντας πως αυτή είναι πολιτική στάση, κάποιους οι οποίοι θα αγοράζουν προϊόντα και δεν θα πληρώνουν το κατάστημα λέγοντας πως αυτό είναι πολιτική στάση και ούτως καθ' εξής. Αυτό λοιπόν δεν μπορεί να γίνει δεκτό σε μια ευνομούμενη Πολιτεία. Από την άλλη όμως, έχουμε υποχρέωση και το κάνουμε, να εξετάσουμε τη δυνατότητα ως Πολιτεία για τον εξορθολογισμό του ύψους των διοδίων, προκειμένου να διευκολύνεται ο χρήστης των δρόμων αυτών για τις τοπικές μετακινήσεις του και γενικώς η μετακίνηση στους δρόμους να χρεώνεται με τρόπο αναλογικό κάτι που δεν γίνεται τώρα.
Είμαστε αυτή την περίοδο σε διαπραγμάτευση τόσο με τις Τράπεζες οι οποίες συμβασιοποιήθηκαν με τους επενδυτές το 2007, με ένα ύψος επιτοκίου που ανταποκρινόταν στα δεδομένα εκείνης της εποχής και τώρα θεωρούν ότι είναι ασύμφορη η παραμονή τους σε αυτά τα προγράμματα και η συνέχιση της χορήγησης των δανείων από την πλευρά τους, καθώς και με τους παραχωρησιούχους που είναι οι επενδυτές, οι οποίοι αντιμετωπίζουν πρόβλημα ρευστότητας αφού οι Τράπεζες είναι επιφυλακτικές στο να χρηματοδοτήσουν αυτά τα έργα. Νομίζω ότι βρισκόμαστε πολύ κοντά στο να πετύχουμε μία συμφωνία, βάση της οποίας θα υπάρξει εγγύηση ότι οι Τράπεζες δεν θα χάσουν τα κεφάλαιά τους, αλλά ταυτόχρονα σε αυτή τη συμφωνία θα περιλαμβάνεται ένας ανασχεδιασμός του τεχνικού αντικειμένου των έργων, προκειμένου να γίνουν πιο λογικά τα μεγέθη ή να αντιμετωπιστούν προβλήματα τα οποία έχουν προκύψει λόγω αποφάσεων του Συμβουλίου της Επικρατείας. Επίσης, σε αυτή τη συμφωνία δεν μπορεί παρά να περιλαμβάνεται και μια δέσμη μέτρων και για τα διόδια. Τα μέτρα αυτά, από τη δική μας πλευρά θέλουμε να περιλαμβάνουν δραστική μείωση του ύψους των διοδίων για δρόμους που είναι υπό κατασκευή, που θα είναι τουλάχιστον 50% του σημερινού ύψους, διευκόλυνση των κατοίκων για τις τοπικές μετακινήσεις τους, εκπτωτική πολιτική από τις εταιρείες για τους συχνούς χρήστες αυτών των δρόμων και τέλος αναλογική χρέωση στο μέγιστο δυνατό βαθμό".