Ανακοίνωση εξέδωσε το περιφερειακό τμήμα Πελοποννήσου του Οικονομικού Επιμελητρίου, αναφέροντας: «Σημαντικά προβλήματα δημιουργεί ο νέος αναπτυξιακός νόμος 3908/2011, στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις των πυρόπληκτων νομών της Περιφέρειας Πελοποννήσου, δεδομένου ότι περικόπτει ποσοστό ενίσχυσης κατά 10% από τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που είχαν υποβάλλει επενδυτικές προτάσεις στις ...
διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου 3299/2004.Η διάταξη του άρθρου 16 παράγραφος 2α του Ν. 3908/11 είναι σαφής ως προς τις αρνητικές συνέπειες εφαρμογής του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων 2007 – 2013.
Η Περιφέρεια Πελοποννήσου είναι αυτή που θίγεται από την απόφαση αυτή, αφού επλήγη ανεπανόρθωτα από τις πυρκαγιές του 2007 και ως αντιστάθμισμα της κατάστασης αυτής είχε αποφασιστεί με το Ν. 3299/04 οι επενδύσεις που θα πραγματοποιηθούν σε πυρόπληκτες περιοχές να ενισχυθούν με το μεγαλύτερο ποσοστό ενίσχυσης.
Δυόμισι χρόνια μετά, πολλές από τις επιχειρήσεις που υπέβαλαν επενδυτικές προτάσεις στις διατάξεις του Αναπτυξιακού Νόμου, δεν έχουν αξιολογηθεί από τις αρμόδιες γνωμοδοτικές επιτροπές, χωρίς να ευθύνονται οι ίδιες.
1. Αντιμετωπίζονται με άνισα κριτήρια επενδυτικές προτάσεις που υπεβλήθησαν την ίδια χρονική περίοδο και με το ίδιο καθεστώς δημιουργώντας ζητήματα ισονομίας και ισοπολιτείας. Έτσι επενδυτικές προτάσεις βαθμολογήθηκαν και αξιολογήθηκαν σύμφωνα με τα ισχύοντα στο Ν. 3299/04 με ποσοστό χρηματοδότησης 60% και ορισμένες από αυτές με ποσοστό 50% μετά από δυόμισι χρόνια.
1. Αντιμετωπίζονται με άνισα κριτήρια επενδυτικές προτάσεις που υπεβλήθησαν την ίδια χρονική περίοδο και με το ίδιο καθεστώς δημιουργώντας ζητήματα ισονομίας και ισοπολιτείας. Έτσι επενδυτικές προτάσεις βαθμολογήθηκαν και αξιολογήθηκαν σύμφωνα με τα ισχύοντα στο Ν. 3299/04 με ποσοστό χρηματοδότησης 60% και ορισμένες από αυτές με ποσοστό 50% μετά από δυόμισι χρόνια.
Μετά την αναδιαμόρφωση του ποσοστού σε 50% πόσες από αυτές θα είναι βιώσιμες; Και πόσοι από τους ενδιαφερόμενους θα είναι διατεθειμένοι να συνεχίσουν την όποια δραστηριότητα τους έχοντας να αντιμετωπίσουν την κραυγαλέα αναξιοπιστία του κράτους;
2. Το χρηματικό κόστος που καλείται να καταβάλλει το Υπουργείο είναι ασήμαντο συγκρινόμενο με την αφερεγγυότητα και την αναξιοπιστία που εμφανίζει υιοθετώντας τέτοιες πρακτικές.
2. Το χρηματικό κόστος που καλείται να καταβάλλει το Υπουργείο είναι ασήμαντο συγκρινόμενο με την αφερεγγυότητα και την αναξιοπιστία που εμφανίζει υιοθετώντας τέτοιες πρακτικές.
3. Η περικοπή του ποσοστού χρηματοδότησης από 60% σε 50% δυόμισι χρόνια μετά δεν μπορεί να τεκμηριωθεί με κανένα νόμο ή απόφαση όταν ο Αναπτυξιακός Νόμος (Ν. 3299/04) Άρθρο 7 (§7α) προέβλεπε ότι η επιλεξιμότητα θα δινόταν σε δέκα (10) ημέρες και η γνωμοδότηση της υπηρεσίας περί υπαγωγής ή μη θα δινόταν εντός δύο (2) μηνών από την ημερομηνίας υποβολής της επενδυτικής πρότασης.
Τριάντα (30) μήνες μετά, συζητάμε το “κούρεμα” της επιχορήγησης κατά 10 ποσοστιαίες μονάδες με αρνητικές συνέπειες για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις των πυρόπληκτων νομών και με αποκλειστική ευθύνη του Υπουργείου Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και των υπηρεσιών του.
Θεωρούμε υποχρέωση του Υπουργείου να προχωρήσει:
· Σε άμεση τροποποίηση της παραγράφου 2α του άρθρου 16 του Ν 3908/2011 ειδικά για τη περίπτωση των προτάσεων που υποβλήθηκαν στους πυρόπληκτους Νομούς μέχρι την 31η Αυγούστου 2008.
· Άμεσα – και το αργότερο μέχρι τις 30 / 04 / 2011 - οι υπηρεσίες του Υπουργείου (κεντρικά και περιφερειακά) να γνωμοδοτήσουν για τα επενδυτικά σχέδια που δεν έχουν ακόμη εισαχθεί στις αρμόδιες επιτροπές για γνωμοδότηση.
Τέλος καλούμε την αιρετή Περιφέρεια Πελοποννήσου να παρέμβει προς το Υπουργείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας για την ικανοποίηση των παραπάνω αιτημάτων.»