Πριν από μερικά χρόνια, ο τότε Περιφερειάρχης Πελοποννήσου Νίκος Αγγελόπουλος (ο οποίος συχνά παραθέριζε στο Παράλιο), έλεγε δημοσίως ότι με την ολοκλήρωση του νέου δρόμου από την Τρίπολη προς την Καλαμάτα, η τουριστική κίνηση θα μεταφερθεί προς τη Μεσσηνία και υπογράμμιζε ότι για να έχει μέλλον η Κυνουρία, πρέπει να φτιαχτεί ο δρόμος «Τρίπολης – Άστρους».
Φέτος, το καλοκαίρι θα είναι η πρώτη χρονιά που θα φανεί αν ο Αγγελόπουλος είχε δίκιο. Δυστυχώς, όμως, όλες οι εκτιμήσεις που υπάρχουν αναφέρουν ότι αυτή η πρόβλεψη θα δικαιωθεί απόλυτα!
Εκτιμάται ότι ...μεγάλο μέρος των κατοίκων της Τρίπολης θα επιδιώξει –από φέτος το καλοκαίρι- να γνωρίσει τις παραλίες της Μεσσηνίας, με δεδομένο ότι πλέον υπάρχει ένας καινούργιος, ασφαλής δρόμος που οδηγεί στην Καλαμάτα μέσα σε 30 λεπτά!
Πως είναι δυνατόν λοιπόν η Κυνουρία να είναι ανταγωνιστική –σε τουριστικό επίπεδο- όταν ο δρόμος από την Τρίπολη μέχρι την Καλαμάτα είναι καινούργιος και η απόσταση δεν ξεπερνά τη μισή ώρα, ενώ ο δρόμος προς το Άστρος είναι κάκιστος και χρειάζεσαι περίπου 40 λεπτά για να φτάσεις στο Παράλιο και πολύ περισσότερο για τον Τυρό ή το Λεωνίδιο και τα Πούλιθρα;
Και ο πλέον αδαής αντιλαμβάνεται ότι ο τουρισμός της Βόρειας Κυνουρίας εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από την Τρίπολη. Οι κάτοικοι της πρωτεύουσας του νομού είναι εκείνοι που κάθε καλοκαίρι τονώνουν την τοπική οικονομία. Επομένως, πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθεί ο δρόμος «Τρίπολης – Άστρους», προκειμένου να μειωθεί η χρονική απόσταση ανάμεσα στις δυο περιοχές και να δοθεί μεγαλύτερο κίνητρο στον Τριπολίτη να πάει για το μπάνιο του στη Βόρεια Κυνουρία κι όχι στη Μεσσηνία, στην οποία έχει πλέον ευκολότερη και ασφαλέστερη οδική πρόσβαση.
Αυτή τη στιγμή και με τα σημερινά δεδομένα, η Κυνουρία μειονεκτεί ξεκάθαρα απέναντι στη Μεσσηνία, ακόμα και απέναντι στην Αργολίδα. Ο κάτοικος της Τρίπολης έχει πολύ ευκολότερη, γρηγορότερη και πολύ ασφαλέστερη πρόσβαση τόσο προς τις παραλίες της Μεσσηνίας, όσο και προς τις παραλίες της Αργολίδας.
Αυτό το στοιχείο το οποίο θα μπορούσε να ισορροπήσει, έως ένα βαθμό, την κατάσταση και να κάνει ανταγωνιστική την παραλιακή Κυνουρία είναι η άμεση βελτίωση του δρόμου από την Τρίπολη μέχρι το Άστρος. Όχι, ότι οι δρόμοι μετά το Άστρος, προς τον Τυρό και το Λεωνίδιο, είναι σε καλύτερη κατάσταση, αλλά αυτό που προέχει σήμερα είναι η βελτίωση του άξονα «Τρίπολης – Άστρους».
Όσοι διοικούν αυτό τον τόπο, όφειλαν να είχαν προβλέψει το αυτονόητο: Ότι η ολοκλήρωση του οδικού άξονα «Τρίπολη – Καλαμάτα», θα μείωνε σημαντικά την απόσταση ανάμεσα στις δύο πόλεις και αυτό θα είχε συνέπεια ότι η αγορά της Τρίπολης, που παραδοσιακά στήριζε τον τουρισμό της παραλιακής Κυνουρίας, θα μεταφερόταν στα παράλια της Μεσσηνίας.
Όσοι διοικούν αυτό τον τόπο, όφειλαν να είχαν προβλέψει το αυτονόητο: Ότι η ολοκλήρωση του οδικού άξονα «Τρίπολη – Καλαμάτα», θα μείωνε σημαντικά την απόσταση ανάμεσα στις δύο πόλεις και αυτό θα είχε συνέπεια ότι η αγορά της Τρίπολης, που παραδοσιακά στήριζε τον τουρισμό της παραλιακής Κυνουρίας, θα μεταφερόταν στα παράλια της Μεσσηνίας.
Δεν το πρόβλεψαν και πλέον η Κυνουρία έμεινε χωρίς σύγχρονο οδικό δίκτυο , κάτι που δεν της επιτρέπει να είναι ανταγωνιστική και να εξακολουθήσει να είναι ελκυστική τουριστικά, συγκριτικά με άλλες γειτονικές παραλιακές περιοχές της περιφέρειας Πελοποννήσου.
Έστω και καθυστερημένα, όμως οφείλουν όλοι να αντιληφθούν ότι ο δρόμος «Τρίπολης – Άστρους» πρέπει να ολοκληρωθεί, για να γίνει ασφαλέστερος και να μειωθεί η απόσταση από την Πρωτεύουσα της Αρκαδίας προς την Κυνουρία. Οφείλουν άπαντες να το καταλάβουν αυτό και ο καθένας, με τις δυνάμεις που διαθέτει, να πιέσει προς αυτή την κατεύθυνση. Έξω και πέρα από κόμματα και παρατάξεις. Άλλωστε, δεν είναι δυνατόν να υπάρχει έστω κι ένας που να λέει ότι δεν πρέπει να φτιαχτεί ο δρόμος αυτός..
Προς αυτή την κατεύθυνση, πρέπει να κινηθούν –πιο δυναμικά, πιο έντονα- και οι Κυνουριάτες. Είναι σαφές ότι υπάρχει κώδικας συνεννόησης και καλή συνεργασία ανάμεσα στους δύο Δημάρχους της Κυνουρίας. Σκαντζός και Μαρνέρης μπορούν και πρέπει να πιέσουν για να προχωρήσει αυτό το έργο.
Δεν είναι δυνατόν να καθόμαστε με σταυρωμένα τα χέρια και να περιμένουμε το μοιραίο που δεν είναι άλλο από την πτώση του τουρισμού της παραλιακής Κυνουρίας, τα λουκέτα που θα βάλουν επιχειρήσεις της περιοχής και κατά συνέπεια την απώλεια θέσεων εργασίας και αύξησης της ανεργίας.
Υ.Γ. Το κείμενο αυτό γράφτηκε με αφορμή την πολύ εύστοχη, όσο και επίκαιρη παρέμβαση που έκανε και ανέδειξε αυτό το ζήτημα, πριν από λίγες ημέρες, ο βουλευτής Αρκαδίας του ΠΑΣΟΚ, Οδυσσέας Κωνσταντινόπουλος, ο οποίος με επιστολή του προς τον Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης έθετε το θέμα της αποπεράτωσης του δρόμου Τρίπολης – ΄Αστρους, για το οποίο τόνιζε ότι παρουσιάζει καθυστέρηση του και αυτό λειτουργεί εις βάρος του νομού και των αναπτυξιακών προοπτικών του.
«Η άμεση ολοκλήρωση του έργου είναι μείζονος σημασίας καθώς ο συγκεκριμένος οδικός άξονας συνδέει τον υπόλοιπο νομό με την παραλιακή Αρκαδία, τόπο παραθερισμού των Αρκάδων αλλά και λοιπών τουριστών από όλη την Ελλάδα. Είναι φανερό ότι η περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της περιοχής εξαρτάται άμεσα από την προσβασιμότητα του οδικού δικτύου.
Ενδεικτικά σου αναφέρω ότι η απόσταση Τρίπολη-Άστρος ξεπερνά τα σαράντα λεπτά της ώρας ενώ την ίδια στιγμή η απόσταση Τρίπολη – Καλαμάτα, μετά την αποπεράτωση του νέου οδικού άξονα, έχει μειωθεί στα 30 λεπτά της ώρας.» σημείωνε ο Οδυσσέας…
«Η άμεση ολοκλήρωση του έργου είναι μείζονος σημασίας καθώς ο συγκεκριμένος οδικός άξονας συνδέει τον υπόλοιπο νομό με την παραλιακή Αρκαδία, τόπο παραθερισμού των Αρκάδων αλλά και λοιπών τουριστών από όλη την Ελλάδα. Είναι φανερό ότι η περαιτέρω τουριστική ανάπτυξη της περιοχής εξαρτάται άμεσα από την προσβασιμότητα του οδικού δικτύου.
Ενδεικτικά σου αναφέρω ότι η απόσταση Τρίπολη-Άστρος ξεπερνά τα σαράντα λεπτά της ώρας ενώ την ίδια στιγμή η απόσταση Τρίπολη – Καλαμάτα, μετά την αποπεράτωση του νέου οδικού άξονα, έχει μειωθεί στα 30 λεπτά της ώρας.» σημείωνε ο Οδυσσέας…