tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: Φόβοι ότι η Μεγαλόπολη θα παραμείνει χωρίς κύρια σύνδεση με την νέα εθνική οδό Τρίπολης – Καλαμάτας

Δευτέρα 23 Μαΐου 2011

Φόβοι ότι η Μεγαλόπολη θα παραμείνει χωρίς κύρια σύνδεση με την νέα εθνική οδό Τρίπολης – Καλαμάτας


Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Βασίλης Μουλόπουλος κατέθεσε ερώτηση προς τους Υπουργούς Υποδομών, Πολιτισμού και Εσωτερικών, κάνοντας ειδική αναφορά στην αύξηση διοδίων στο δρόμο Κορίνθου – Τρίπολης –Καλαμάτας, επικαλείται διαμαρτυρίες για ενδεχόμενες παράνομες ...
αμμοληψίες της εταιρείας «ΜΟΡΕΑΣ», υπογραμμίζει ότι χωρίς κύρια οδική σύνδεση παραμένει η Μεγαλόπολη με την Νέα Εθνική Οδό Τρίπολης – Καλαμάτας και τέλος ότι δεν έχει σημειωθεί καμία πρόοδος στην ανάδειξη του αρχαιολογικού χώρου των Αιμονιών.
Αναλυτικότερα, η ερώτηση αναφέρει: «Σε κοινή αναφορά για τα ζέοντα προβλήματα που αντιμετωπίζουν σε σχέση με τα διόδια και την κατασκευή της Νέας Εθνικής Οδού Τρίπολης – Καλαμάτας έχουν προχωρήσει το δημοτικό συμβούλιο, φορείς και κάτοικοι της Μεγαλόπολης.
Η αύξηση των διοδίων ξεπερνά για το τμήμα του εθνικού δρόμου που χρησιμοποιούν οι Αρκάδες προς την Αθήνα το 72% του καταβαλλόμενου ποσού σε διάστημα μικρότερο των 12 μηνών ( 1,30 ευρώ πέρυσι στα διόδια Νεστάνης, 2,30 σήμερα, 1,40 ευρώ στα διόδια Σπαθοβουνίου, 2,40 ευρώ σήμερα). Οι κάτοικοι της Μεγαλόπολης προστίθενται στους χιλιάδες πολίτες και χρήστες των εθνικών οδών που ζητούν εξορθολογισμό των διοδίων, ειδικές εκπτώσεις για τους συχνούς χρήστες ακόμη και την κατασκευή παράπλευρων οδικών αρτηριών προκειμένου να μετακινούνται, κυρίως από και προς τα αγροκτήματά τους και τις όμορες περιοχές, χωρίς πρόσθετη οικονομική επιβάρυνση.
Στο ίδιο πλαίσιο, διαμαρτύρονται για τον τρόπο με τον οποίο η ανάδοχος του έργου κατασκευάστρια εταιρία ΜΟΡΕΑΣ προβαίνει σύμφωνα με καταγγελίες τους, σε μεγάλης έκτασης αμμοληψίες επιτείνοντας φαινόμενα διάβρωσης και υποχώρησης σε αγροτικές εκτάσεις και μικρούς οικισμούς της περιοχής.
Παράλληλα, εκφράζονται φόβοι ότι η Μεγαλόπολη θα παραμείνει χωρίς κύρια σύνδεση με την νέα εθνική οδό Τρίπολης – Καλαμάτας.
Η σύνδεση που έχει σχεδιαστεί μέσα από το χωριό Περιβόλια διέρχεται ως ένα βαθμό από τον αρχαιολογικό χώρο των Αιμονιών, περιοχή που έπειτα και από απόφαση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου, επρόκειτο να αναδειχθεί και να προστατευτεί με σχετικές εργασίες που ακόμη δεν έχουν ξεκινήσει.
Η καθυστέρηση που έχει ήδη παρατηρηθεί, προκαλεί εύλογες ανησυχίες στους κατοίκους της Μεγαλόπολης ότι δεν θα προχωρήσει η κατασκευή της συνδετήριας οδού, απομονώνοντας την πόλη από τον νέο και κύριο συγκοινωνιακό κόμβο της Κεντρικής και Νότιας Πελοποννήσου και αναγκάζοντας τους κατοίκους της περιοχής να οδηγούν αρκετά χιλιόμετρα, έως ότου βρουν οδό σύνδεσης με την εθνικό οδό.

Επειδή, το θέμα των υψηλών διοδίων άπτεται της δυνατότητας ελευθερίας μετακινήσεων σε υψηλών προδιαγραφών εθνικές οδούς, αλλά και της δυσχερούς οικονομικής κατάστασης που βιώνουν όλοι οι Έλληνες.
Επειδή πληθαίνουν οι σχετικές αντιδράσεις για τον τρόπο που δρουν και παρεμβαίνουν στον καθορισμό των διοδίων, οι ανάδοχες των δημόσιων έργων εταιρίες.
Επειδή φαινόμενα πιθανών υπερβάσεων και αυθαίρετων ενεργειών των εταιριών αυτών και στα ζητήματα περιβαλλοντικής πολιτικής και ποιότητας της ζωής των κατοίκων πρέπει να αντιμετωπίζονται άμεσα.
Επειδή δεν μπορεί να συνεχιστεί η αβεβαιότητα σχετικά με το πότε θα ξεκινήσουν οι εργασίες, που απορρέουν και από τις συμβατικές υποχρεώσεις της κοινοπραξίας κατασκευής του έργου, ΜΟΡΕΑΣ, σχετικά με την κατασκευή της συνδετήριας οδού.
Επειδή ο αρχαιολογικός χώρος των Αιμονιών με την έγκαιρη ολοκλήρωση ανάδειξής του, θα μπορούσε να αποτελέσει συν τοις άλλοις, και μοχλό τουριστικής ανάπτυξης για ολόκληρη την περιοχή.
Επειδή ούτως ή άλλως το έργο της κατασκευής της Νέας Εθνικής Οδού Τρίπολης – Καλαμάτας και ειδικά το τμήμα από την Μεγαλόπολη έως την πρωτεύουσα της Μεσσηνίας θυμίζει «γεφύρι της Αρτας».
                                    Ερωτώνται οι κ. κ. υπουργοί :
Θα υπάρξει και αν ναι σε ποιο πλαίσιο εξορθολογισμός ή ακόμη και, σε ορισμένες περιπτώσεις καταβολής διοδίων αναντίστοιχης προς την ποιότητα της εθνικής οδού, κατάργηση των διοδίων;
Στο μεσοδιάστημα έως ότου ληφθούν οι ως άνω αποφάσεις, θα δοθεί η δυνατότητα μειωμένης επιβάρυνσης των συχνών χρηστών – κατοίκων της περιοχής;
Θα ελέγξετε τον τρόπο αμμοληψιών από τα ποτάμια και τους χείμαρρους της περιοχής; Από ποιόν πραγματοποιούνται; Σε ποια ποσότητα; Σε ποιόν βαθμό επηρεάζει, διαβρώνοντάς τα, αγροτικά εδάφη;
Πότε θα ολοκληρωθούν οι εργασίες προστασίας και ανάδειξης των Αιμονιών, που αποτελούν εξάλλου προϋπόθεση της κατασκευής της συνδετήριας οδού Μεγαλόπολης – ΝΕΟ Τρίπολης – Καλαμάτας;
Υπάρχει θέμα επανασχεδιασμού της συνδετήριας οδού Μεγαλόπολης – ΝΕΟ Τρίπολης – Καλαμάτας;»
blogger hit counter