
«Είναι καιρός να επιτρέψουμε τη μερική απασχόληση στο δημόσιο σε εθελοντική βάση δίνοντας τη δυνατότητα με μακροχρόνια άδεια να απασχολείται στον ιδιωτικό τομέα»
Τη φιλοσοφία της πολιτικής που θα ακολουθήσει ως υπουργός Διοικητικής Μεταρρύθμισης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, ανέλυσε ο Δημήτρης Ρέππας, στην τοποθέτηση του, από τη Βουλή, στο πλαίσιο της συζήτησης για την ψήφο εμπιστοσύνης στην Κυβέρνηση.
Ήταν μία ομιλία που ...
αναμενόταν με ενδιαφέρον, πρώτον διότι κανείς δεν ήξερε ποιες θα ήταν ακριβώς οι αρμοδιότητες του Ρέππα στο νέο αυτό Υπουργείο και επιπλέον όλοι περίμεναν να ακούσουν ποια είναι τα επόμενα μέτρα που θα λάβει η Κυβέρνηση στο Δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο Τομέα, το επόμενο χρονικό διάστημα.
αναμενόταν με ενδιαφέρον, πρώτον διότι κανείς δεν ήξερε ποιες θα ήταν ακριβώς οι αρμοδιότητες του Ρέππα στο νέο αυτό Υπουργείο και επιπλέον όλοι περίμεναν να ακούσουν ποια είναι τα επόμενα μέτρα που θα λάβει η Κυβέρνηση στο Δημόσιο και ευρύτερο δημόσιο Τομέα, το επόμενο χρονικό διάστημα.
Ο Ρέππας λοιπόν μίλησε και είπε πράγματα τα οποία δεν είναι ευχάριστα και σίγουρα θα προκαλέσουν αντιδράσεις.
Πολλά απ’ αυτά, δεν είναι η πρώτη φορά που ακούγονται για πρώτη φορά, αλλά από τη στιγμή που τα λέει επίσημα ο νέος Υπουργός της κυβέρνησης, σίγουρα αποκτούν άλλη «βαρύτητα» και δείχνουν ξεκάθαρα τις προθέσεις της Κυβέρνησης…
Τι είπε ο Ρέππας στη Βουλή..
Μεταξύ άλλων, μίλησε για την οργάνωση και διάρθρωση των Υπουργείων, θέμα για το οποίο τόνισε ότι «εξετάζονται συνολικά ώστε να οδηγηθούμε σε νέα οργανογράμματα που ανταποκρίνονται στη σύγχρονη λειτουργία της δημόσιας διοίκησης. Με την νέα οργάνωση αποκτούμε ένα πιο αποτελεσματικό και ευέλικτο κράτος πετυχαίνοντας ταυτόχρονα μείωση του μισθολογικού και λειτουργικού κόστους.»
Είναι σαφές λοιπόν ότι τίθεται ευθέως το ζήτημα της (περαιτέρω) μείωσης του μισθολογικού κόστους…
ΤΟ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΟ ΤΗΣ ΟΜΙΛΙΑΣ ΡΕΠΠΑ
«Η χρήση νέων τεχνολογιών με τον αναγκαίο εξορθολογισμό όσον αφορά τον αριθμό υπαλλήλων που τα υπόλοιπα χρόνια θα βαίνει μειούμενος, αναβαθμίζει την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ταυτόχρονα, εισάγουμε μεθόδους για την παροχή ουσιαστικών κινήτρων στους υπαλλήλους που θα αξιολογούνται, αλλά και θα αμείβονται γι’ αυτό που αξίζουν. Θέλουμε στο δημόσιο τομέα να επιλέγονται οι καλύτεροι. Είναι αναγκαίο οι προαγωγές των δημοσίων υπαλλήλων να συνδεθούν με την ουσιαστική αξιολόγηση και η αξιολόγηση αυτή πέραν των τυπικών προσόντων που αναφέρονται συμπεριλαμβάνει προσωπική συνέντευξη και συμμετοχή σε γραπτούς διαγωνισμούς. Είναι αναγκαίο να συνδεθούν οι αποδοχές τους με την αποδοτικότητά τους. Επίσης, έτσι πρέπει να αξιολογούνται και οι οργανωτικές μονάδες της διοίκησης.
Εισάγουμε νέο κώδικα δεοντολογίας των δημοσίων υπαλλήλων και νέο πειθαρχικό δίκαιο. Είναι καιρός να επιτρέψουμε τη μερική απασχόληση στο δημόσιο σε εθελοντική βάση δίνοντας τη δυνατότητα με μακροχρόνια άδεια να απασχολείται στον ιδιωτικό τομέα, αφού βεβαίως θεσπίσουμε κανόνες ελέγχου και ασυμβίβαστα.
Προωθούμε με το Υπουργείο Οικονομικών το ενιαίο μισθολόγιο. Οφείλουμε να άρουμε αδικίες και ανισότητες ώστε η αμοιβή να ανταποκρίνεται στην πραγματικά παρεχόμενη υπηρεσία. Μακριά από σχηματικά κεκτημένα οργανισμών και υπουργείων.»
ΚΡΙΤΙΚΗ ΣΤΗ ΝΔ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΧΕΙΡΙΣΜΟΥΣ ΣΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΠΑΡΑΧΩΡΗΣΗΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΩΝ
Ξεκινώντας την ομιλία του, είπε… «η Κυβέρνηση δείχνει το πρόβλημα της χώρας, η Αντιπολίτευση δείχνει την Κυβέρνηση επιδιώκοντας τη φθορά της. Εμείς κάνουμε έναν αγώνα, για να μην ξαναγυρίσει η χώρα στο 2009. Κάποιοι άλλοι παλεύουν, για να μη φύγει ποτέ από εκεί.»
Ενώ, ολοκληρώνοντας, είπε… «Κυρίες και κύριοι της Αντιπολίτευσης, με τη στάση σας υπηρετείτε το λάθος χρέος. Αντί του χρέους προς την πατρίδα, καλλιεργείτε ρευστότητα και ανησυχία που θάλπει το δημόσιο χρέος. Εμείς από την πλευρά μας λέμε το σωστό «ναι» και το σωστό «όχι». Λέμε «όχι» στο δημόσιο χρέος και λέμε «ναι» εμπράκτως στο χρέος μας προς την πατρίδα.»
Όμως, η κριτική που άσκησε στη ΝΔ ήταν πολύ έντονη για το ζήτημα της παράχρηση των αυτοκινητοδρόμων, που περιλαμβάνει και τον δρόμο Κορίνθου – Τρίπολης – Καλαμάτας».
Για το θέμα αυτό, ο Ρέππας ανέφερε: «Έγινε λόγος για τις παραχωρήσεις των πέντε αυτοκινητοδρόμων. Το ότι το μεγάλο πράγματι αυτό πρόγραμμα των 8,5 δισεκατομμυρίων ευρώ αυτή την ώρα βρίσκεται σε κρίση αποδεικνύει με τον καλύτερο τρόπο το πόσο λανθασμένος ήταν ο σχεδιασμός και πόσο άστοχες οι παραδοχές που έκανε το 2007 η τότε Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Γιατί ένα τέτοιο πρόγραμμα παραχωρήσεων που ουσιαστικά είναι ένα κατ’ αποκοπή έργο που έχει δοθεί σε κάποιους ιδιώτες επιχειρηματίες, δεν θα χρειαζόταν την παρέμβαση της Κυβέρνησης, δηλαδή του δημοσίου. Και, όμως, όλοι ζητούν τώρα πρωτοβουλίες από το δημόσιο και πήραμε τέτοιες πρωτοβουλίες. Το δημόσιο σε αυτό το πρόγραμμα συνεισφέρει ένα ποσό 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ, ενώ έσοδα από διόδια ύψους 2,3 δισεκατομμυρίων ευρώ επίσης, αναμένεται να στηρίξουν την κατασκευή αυτού του προγράμματος.
Ποιες παραδοχές της Νέας Δημοκρατίας είναι αυτές που οδήγησαν σε κρίση; Θα έλεγα παραδοχές –δεν πιστεύω σκοπίμως- οι οποίες όμως υπονόμευσαν και εξέθεσαν το δημόσιο και το δημόσιο συμφέρον. Απαλλοτριώσεις είχαν προβλεφθεί ότι θα γίνουν μέσα σε δώδεκα μήνες. Μα, το πρόγραμμα ξεκίνησε από το 2007 και 2008 και όταν παρέδωσε την Κυβέρνηση η Νέα Δημοκρατία, είχαν περάσει δώδεκα μήνες και οι απαλλοτριώσεις είχαν φτάσει μόλις το 10%. Αρχαιολογικές ανασκαφές. Είχε προβλεφθεί η ολοκλήρωσή τους σε πέντε μήνες και ρυθμοί ανάπτυξης για τα επόμενα είκοσι πέντε με τριάντα χρόνια με υψηλούς θετικούς ρυθμούς. Μα ποια χώρα ήταν η Ελλάδα, ενώ ήξερε την πραγματική οικονομική κατάσταση η Νέα Δημοκρατία, η οποία αναμενόταν να αναπτύσσεται ιλιγγιωδώς τα επόμενα είκοσι πέντε με τριάντα πέντε χρόνια;
Οδηγηθήκαμε, λοιπόν, σε αυτή την κρίση. Πήραμε πρωτοβουλία. Μέσω διαλόγου καταλήξαμε σε ένα σύμφωνο συναντίληψης με τις παραχωρήσεις στους επενδυτές. Οι τράπεζες που συμμετέχουν στον διάλογο απλά έχουν χρονοβόρες διαδικασίες. Αναμένεται να συμφωνήσουν ώστε να επανεκκινήσουν πάλι αυτά τα έργα.»