Τέσσερις διαφορετικές αποφάσεις υπέγραψε ο Υπουργός Πολιτισμού για τη διατήρηση των αρχαίων καταλοίπων, σε σημεία του αυτοκινητόδρομου «Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη», προκειμένου να προστατευτούν.
Είχε προηγηθεί η ομόφωνη γνωμοδότηση του Κεντρικού Αρχαιολογικού Συμβουλίου (ΚΑΣ).
ΑΠΟΦΑΣΗ 1Η
Εγκρίνουμε, από άποψη αρχαιολογικής νομοθεσίας, τη διατήρηση των αρχαίων καταλοίπων που αποκαλύφθηκαν στη Γεωγραφική Ενότητα 33Ν (Χ.Θ. 44+825 έως
44+925) Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, Περιφέρειας Πελοποννήσου στο πλαίσιο
κατασκευής του αυτοκινητόδρομου «Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, κλάδος Λεύκτρο-
Σπάρτη», σε κατάχωση για λόγους προστασίας τους, σύμφωνα με την εγκεκριμένη
μελέτη και τους ακόλουθους όρους :
1. Η κατάχωση των αρχαίων καταλοίπων να γίνει με χαλίκι 3Α, αφού προηγουμένως καλυφθούν με προστατευτικό δίχτυ ή γεωΰφασμα.
2. Οι εργασίες να πραγματοποιηθούν με την την επίβλεψη των αρμόδιων υπαλλήλων της 5ης Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων.
ΑΠΟΦΑΣΗ 2Η
Εγκρίνουμε, από άποψη αρχαιολογικής νομοθεσίας, τη διατήρηση αρχαίων καταλοίπων που αποκαλύφθηκαν στη θέση «Περιβόλια» (Γεωγραφική Ενότητα 23Ν-
Χ.Θ. 0.410 έως 0.430) Περιφερειακής Ενότητας Αρκαδίας, Περιφέρειας Πελοποννήσου, στο πλαίσιο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου «Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα, κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη», για λόγους προστασίας των αρχαίων καταλοίπων με τους ακόλουθους όρους :
1. Η κατάχωση των αρχαιοτήτων να πραγματοποιηθεί με την ακόλουθη διαδικασία :
Να γίνει επιμελής κάλυψη των αρχαιοτήτων με γεωΰφασμα, η επίχωση να προβλέπει διαβαθμισμένο αδρανές (σκύρα διαμέτρου επτά-οκτώ (7-8) εκατοστών έως την πλήρη κάλυψη των αποκαλυφθέντων αρχαιοτήτων και χαλίκι 3Α σε στρώση πάχους τριάντα (30) εκατοστών πάνω από την ανώτατη σωζόμενη στάθμη εμφάνισης των αρχαίων, το στρώμα επίχωσης να καλυφθεί με φύλλο πλαστικής μεμβράνης και τέλος να γίνει επίχωση με χώμα μέχρι το επιθυμητό ύψος.
2. Οι εργασίες να πραγματοποιηθούν με την επίβλεψη αρμοδίου υπαλλήλου της 25ης
Εφορείας Βυζαντινών Αρχαιοτήτων, τον οποίο οι οι ενδιαφερόμενοι οφείλουν να
ειδοποιήσουν τουλάχιστον πέντε (5) εργάσιμες ημέρες πριν από την έναρξη τους.
ΑΠΟΦΑΣΗ 3Η
Εγκρίνουμε, από άποψη αρχαιολογικής νομοθεσίας, τη διατήρηση σε κατάχωση των
αρχαιοτήτων που αποκαλύφθηκαν στη Γεωγραφική Ενότητα 33 Ν (Χ.Θ. 45+073 και
Χ.Θ. 45+098), στο πλαίσιο κατασκευής του αυτοκινητόδρομου «Κόρινθος-Τρίπολη-
Καλαμάτα, κλάδος Λεύκτρο-Σπάρτη», Περιφερειακής Ενότητας Λακωνίας, Περιφέρειας Πελοποννήσου, υπό τους εξής όρους :
1. Η κατάχωση των αρχαίων καταλοίπων να γίνει με χαλίκι 3Α, αφού προηγουμένως καλυφθούν με προστατευτικό δίχτυ ή γεωΰφασμα.
2. Οι εργασίες να πραγματοποιηθούν κατόπιν συνεννόησης με την 5η Εφορεία Βυζαντινών Αρχαιοτήτων και την επίβλεψη των αρμόδιων υπαλλήλων της.
ΑΠΟΦΑΣΗ 4Η
Εγκρίνεται, από πλευράς της κείμενης Αρχαιολογικής Νομοθεσίας, η διατήρηση σε κατάχωση των αρχαίων καταλοίπων, που αποκαλύφθηκαν στη Γεωγραφική Ενότητα 31Ν, στη θέση «Αγία Ειρήνη Λαγκαδάς – Σπαναίικο ρέμα/ Βελονά» (χ.θ. 12+771 ως 12+800), Δήμου Μεγαλόπολης, Περιφερειακής Ενότητας Αρκαδίας, Περιφέρειας Πελοποννήσου, στο πλαίσιο κατασκευής του έργου «Αυτοκινητόδρομος
Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα, κλάδος Λεύκτρο – Σπάρτη», υπό τους ακόλουθους όρους:
1. Να προηγηθεί αεροφωτογράφιση των αρχαίων καταλοίπων, η δαπάνη της οποίας να καλυφτεί σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 37, παρ. 6 του Ν. 3028/2002.
2. Η κατάχωση να γίνει ως ύψος 0,70 μ., επάνω από την ανώτατη σωζόμενη στάθμη των αρχαίων, με εδαφικό υλικό, το οποίο να υποδειχτεί από την αρμόδια ΛΘ Ε.Π.Κ.Α., αφού προηγηθούν όλες οι απαραίτητες στερεωτικές εργασίες και οι αρχαιότητες καλυφτούν με προστατευτικό δίχτυ ή γεωΰφασμα. Οι δαπάνες των εργασιών κατάχωσης να καλυφτούν σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 37, παρ. 6 του Ν. 3028/2002.
3. Όλες οι περαιτέρω εκσκαφικες εργασίες, που κα γίνουν στο πλαίσιο συνέχισης του τεχνικού έργου, να πραγματοποιηθούν υπό την άμεση και συνεχή επίβλεψη της αρμόδιας ΛΘ Ε.Π.Κ.Α., η οποία να ειδοποιηθεί εγκαίρως και εγγράφως για τον σκοπό αυτό. Σε περίπτωση εντοπισμού αρχαιοτήτων, οι εργασίες να διακοπούν και να ακολουθήσει ανασκαφική έρευνα, από τα αποτελέσματα της οποίας να εξαρτηθεί η περαιτέρω πορεία του έργου. Η δαπάνη της ανασκαφής, που τυχόν κα
προκύψει, να βαρύνει τις πιστώσεις του έργου, σύμφωνα με το αρ. 37, παρ. 6 του Ν. 3028/2002.
Από τα αποτελέσματα της ανασκαφικής έρευνας κα εξαρτηθεί η περαιτέρω πορεία του έργου.
4. Κατά τθ διάρκεια της ανασκαφικής έρευνας, που τυχόν κα προκύψει, να ληθφεί μέριμνα από τον κύριο του Έργου και την Ανάδοχο Εταιρεία, για την αντιστήριξη των πρανών και την απορροή των ομβρίων υδάτων, καθώς και για την περίφραξη του ανασκαπτόμενου χώρου και την τοποθέτηση ειδικής σήμανσης για την ασφάλεια των διερχομένων και την προστασία των αρχαιοτήτων.
5. Για οποιαδήποτε άλλη ρύθμιση να προηγηθεί η έγγραφη, έγκαιρη, ενημέρωση της αρμόδιας ΛΘ Ε.Π.Κ.Α. και να ζητηθούν οι απόψεις των αρμοδίων Υπηρεσιών του ΥΠ.ΠΟ.Τ.»