tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: Ο Ιδιωτικός Φορέας λύση στο πρόβλημα Παιδείας και Ανάπτυξης του Τόπου μας

Παρασκευή 9 Σεπτεμβρίου 2011

Ο Ιδιωτικός Φορέας λύση στο πρόβλημα Παιδείας και Ανάπτυξης του Τόπου μας


του Νικόλαου Γ. Γιαννακόπουλου (Γιόβα)
Πολ. Μηχανικός – Μsc.  

Μείζον πρόβλημα για τη Γορτυνία εδώ και πολύ καιρό με τις «νέες» αλλαγές του Υπουργείου Παιδείας, αποτελεί η απόφαση για την κατάργηση των τριών σχολείων και η διατήρηση ενός και μόνο, για έναν τεράστιο δήμο πανελλαδικά, όπως είναι ο νέος δήμος Γορτυνίας.
Έχει χυθεί πολύ μελάνι για το συγκεκριμένο θέμα,  έχουν γίνει αρκετές ενέργειες, διαμαρτυρίες, συναντήσεις…

Το αποτέλεσμα είναι να είμαστε στην αφετηρία της νέας σχολικής χρονιάς και ουσιαστικά όλα να είναι στον αέρα. 
Σαφέστατα και εγώ είμαι σύμφωνος με την απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου Γορτυνίας να παραμείνουν τουλάχιστον δύο σχολεία και ειδικότερα το σχολείο Δημητσάνας.
Τελικά όμως, εκεί που δεν φτάνει το κράτος και οι δημόσιες υπηρεσίες, εκεί που φαίνεται ότι η Αθήνα είναι πολύ μακριά από τον τόπο μας, χωρίς να μπορεί να κατανοήσει τα προβλήματα μας, μήπως πρέπει εμείς να ψάξουμε για ιδιαίτερες λύσεις και ανατρεπτικές πολιτικές…!!!
Εδώ και καιρό σε συνεργασία με τον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου κ. Πέτρο Τατούλη προσπαθώντας να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα της ευρύτερης περιοχής και της Γορτυνίας έχουμε προχωρήσει σε διερευνητικές επαφές με ιδιωτικά σχολεία. Με σκέψη και όραμα την Δημιουργία μιας σχολής – ενός πρότυπου παιδαγωγικού κέντρου , που θα έχει άμεση σχέση και επαφή με την τοπική κοινωνία και την τοπική οικονομία (Κέντρου Παιδείας και Καινοτομίας).
Μιλάμε για ένα εκπαιδευτικό κέντρο που θα αποτελείται από : 
1)      Γενικό Λύκειο (ΓΕ.Λ)
2)      Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ) τομέα τροφίμων, γεωπονίας και περιβάλλοντος.
3)      Επαγγελματική Σχολή  (ΕΠΑ.Σ) με γεωτεχνικές ειδικότητες κυρίως. 
Ισότιμα όλα με τα αντίστοιχα σχολεία της χώρας.

Η σκέψη μας είναι να δημιουργηθεί μια επένδυση υψηλού χαρακτήρα αντίστοιχη των λεγόμενων (campus) που υπάρχουν στο εξωτερικό αλλά και στην Ελλάδα. Σχολή που οι μαθητές – φοιτητές μπορούν να είναι οικότροφοι και υπότροφοι. Σχολή που θα αποτελεί σημείο αναφοράς όλης της Πελοποννήσου, προσελκύοντας μαθητές από όλες τις αγροτικές περιοχές της Πελοποννήσου και όχι μόνο.
Υπάρχουν σχολές που ειδικεύονται ακόμα και σε ιδιαίτερες έρευνες όπως η έρευνα και επεξεργασία του Γάλακτος και έχουν ως ειδικότητα στην ΕΠΑ.Σ. ειδικότητες όπως Γαλακτοκομία και Τυροκομία.
Μην ξεχνάμε τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του τόπου μας και  κυρίως της Γορτυνίας που είναι  καθαρά αγροτική και κτηνοτροφική περιοχή.
Με την δημιουργία μιας τέτοιας επένδυσης στη περιοχή, ουσιαστικά εξασφαλίζουμε ένα ακόμα σχολείο – σχολή για τους νέους και τις νέες που αποζητούν σωστή εκπαίδευση και σύγχρονη στο τόπο τους.
Εξασφαλίζουμε λυκειακή αλλά και μεταλυκειακή εκπαίδευση λαμβάνοντας επαγγελματικές  και καινοτόμες γνώσεις πάνω στα χαρακτηριστικά της περιοχής (κτηνοτροφία-αγροτιά).
Σε αυτήν την κατεύθυνση θεωρώ ότι πρέπει να στραφούμε, βάζοντας στην άκρη τις κρατικιστικές θεωρίες. 
Η Τοπική Κοινωνία είναι αυτή που πρέπει να δημιουργήσει τις λύσεις στα προβλήματά της και η Περιφέρεια Πελοποννήσου να είστε σίγουροι πως κινείται σε αυτή την κατεύθυνση.
blogger hit counter