tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: Εξονυχιστικούς ελέγχους ξεκινά η επιτροπή φορολογικών ελέγχων του Δήμου Τρίπολης!

Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου 2011

Εξονυχιστικούς ελέγχους ξεκινά η επιτροπή φορολογικών ελέγχων του Δήμου Τρίπολης!

Στην τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Τρίπολης, ο Αντιδήμαρχος οικονομικών, Σάββας Σαββάκης, εισηγήθηκε τη σύσταση μίας επιτροπής φορολογικών ελέγχων, η οποία θα αποτελείται από έναν δημοτικό συμβούλιο της πλειοψηφίας (αναπληρωματικός θα είναι δημοτικός σύμβουλος της αντιπολίτευσης) και από δύο υπαλλήλους της Οικονομικής Υπηρεσίας.
Η εισήγηση αυτή εγκρίθηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο και παρακάτω, μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά τι προβλέπει το σχέδιο του Σάββα Σαββάκη, για τη λειτουργία αυτής της επιτροπής.


 ΘΕΜΑ:  ΣΥΣΤΑΣΗ  ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΩΝ ΕΛΕΓΧΩΝ

        Κύρια μέριμνα των ΟΤΑ αποτελεί η προαγωγή των κοινωνικών και οικονομικών τους συμφερόντων. Ιδιαίτερα η προαγωγή των οικονομικών συμφερόντων πέραν της διεκδίκησης για την απόδοση των θεσμοθετημένων υπέρ των ΟΤΑ πόρων στο σύνολό τους, προϋποθέτει κατά την ενάσκηση της φορολογικής τους εξουσίας, την καταβολή κάθε φροντίδας, ενέργειας και λήψη παντός ενδεικνυόμενου μέτρου για την έγκαιρη επιβολή των θεσμοθετημένων φόρων, τελών, δικαιωμάτων και εισφορών καθώς και για την κανονική βεβαίωση και αποτελεσματική είσπραξή τους.
Σε ό,τι αφορά την είσπραξη των βεβαιωμένων οφειλών, η ισχύουσα για τους δήμους νομοθεσία προβλέπει εκτός από την άσκηση ένδικων μέσων, τη λήψη αναγκαστικών μέτρων (κατασχέσεις κινητών εις χείρας τρίτων, κατασχέσεις ακινήτων κλπ) και τη φραγή του ΑΦΜ στην αρμόδια για τη φορολογία εισοδήματος ΔΟΥ για τη μη έκδοση αποδεικτικού φορολογικής ενημερότητας για ποσό όμως οφειλής πάνω από 293 €.όπως αυτό έχει καθορισθεί από το 1997 με κοινή υπουργική απόφαση (100.000 δραχμές τότε)
Στο σημείο αυτό να αναφέρω, ότι οφειλές προς τον δήμο μας που υπερβαίνουν τις                  € 300.000 προέρχονται από παραβάσεις του ΚΟΚ και άλλες φορολογίες το ύψος των οποίων κυμαίνεται από 50 μέχρι 300 €. Συνεπώς είναι αδύνατη η φραγή του ΑΦΜ εκτός βέβαια και αναπροσαρμοσθεί προς τα κάτω το καθορισθέν όριο με τροποποίηση της ΚΥΑ. Ήδη με εξαιρετικά επείγον έγγραφό μας προς τον Υπουργό Εσωτερικών κ. Καστανίδη ζητήσαμε όπως το όριο των 293€ περιορισθεί στα 100€.
Σε ό,τι αφορά την έγκαιρη βεβαίωση των τελών εκδιδομένων λογαριασμών και παρεπιδημούντων, είναι ανάγκη να εντείνουμε τις προσπάθειές μας για τον εντοπισμό της φορολογητέας ύλης επί της οποίας επιβάλλονται τα παραπάνω τέλη τόσο για να μην παρέλθει η πενταετία της βεβαίωσης γιατί διαφορετικά χάνεται το δικαίωμα όσο και για να προστατεύσουμε τους συνεπείς φορολογούμενους συμπολίτες μας.
Από το τμήμα εσόδων μου έγινε πριν λίγες μέρες γνωστό, ότι γνωστές λειτουργούσες επιχειρήσεις στην πόλη μας δεν αποδίδουν τα τέλη που εισέπραξαν και εισπράττουν  για λογαριασμό του Δήμου, με σκοπό να παρέλθει ο χρόνος της πενταετίας που προβλέπεται για τη βεβαίωση, ώστε να αποκομίσουν και να αποκομίζουν παρανόμως (υπεξαίρεση)κέρδη σε βάρος των συμφερόντων του Δήμου.  
Για τις επιχειρήσεις αυτές δεν κατέστη δυνατό να ληφθούν στοιχεία από το αρχείο της ΔΟΥ (Εκκαθαριστικές ΦΠΑ) όπως ορίζουν οι διατάξεις του άρθρου 47 του νόμου 1416/84 επειδή προφανώς αυτές είτε υποβλήθηκαν με ηλεκτρονικό τρόπο είτε άλλαξε η επωνυμία τους.
Επομένως για τις περιπτώσεις αυτές δεν μας απομένει άλλος τρόπος παρά να βρούμε τα «εργαλεία» εκείνα που θα μας βοηθήσουν στον αποτελεσματικό εντοπισμό της φορολογητέας ύλης.
Τα «εργαλεία» υπάρχουν αρκεί βέβαια να τα χρησιμοποιήσουμε με τον κατάλληλο χειρισμό. Βρίσκονται σε νόμους, ΠΔ και υπουργικές αποφάσεις.  Συγκεκριμένα:
Με το άρθρο 52 του Ν 2065/92 σε συνδυασμό με το άρθρο 31 του ΠΔ 186/92 περί ΚΒΣ, την με αριθμό 52/4/24-1-85 κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, την με αριθμό 743/88 γνωμοδότηση της Νομικής Διεύθυνσης του Υπουργείου Οικονομικών (εγκύκλιος Σ 1007506/43/0015/ΠΟΛ 1012/19-1-89) και το με αριθμό 1057071/397/0015/22-6-1999 έγγραφο της Δ/νσης Βιβλίων και Στοιχείων του Υπουργείου Οικονομικών, οι δήμοι για τη διεκδίκηση πόρων ή άλλων έννομων δικαιωμάτων τους, μπορούν να λαμβάνουν απ’ ευθείας γνώση των δεδομένων των βιβλίων και στοιχείων των επιτηδευματιών.       
Με βάση τα παραπάνω εκτεθέντα κρίνεται αναγκαία η σύσταση επιτροπής ελέγχων προκειμένου να ελεγχθούν και να ελέγχονται στο εξής οι υπεξαιρούσες πόρους επιχειρήσεις που προκαλούν το δημόσιο αίσθημα.
Έτσι, με γνώμονα το συμφέρον του Δήμου και αποφασιστικοί στο να μην περάσουν    οι πρακτικές των «διδαξάντων» τη φοροκλοπή και το«φέσι»στους επίδοξους «μαθητές»τους
Εισηγούμαστε
τη σύσταση επιτροπής φορολογικών ελέγχων με την εξής συστατική πράξη και κανονισμό λειτουργίας:
1)      ΣΥΣΤΑΣΗ –ΣΚΟΠΟΣ
Συνίσταται επιτροπή φορολογικών ελέγχων, με αντικείμενο τη λήψη απ’ ευθείας  γνώσης των δεδομένων των βιβλίων και στοιχείων των επιτηδευματιών στα πλαίσια της διεκδίκησης πόρων ή άλλων έννομων δικαιωμάτων του, όπως ορίζεται από τις διατάξεις του άρθρου 31 του ΠΔ 186/92 περί ΚΒΣ σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 52 του Ν 2065/92 και της κοινής απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών  52/4/24-1-85.  
2) ΣΥΝΘΕΣΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
        Η επιτροπή απαρτίζεται από 3 τακτικά μέλη και ισάριθμα αναπληρωματικά.
        Ένα μέλος θα είναι δημοτικός σύμβουλος και τα υπόλοιπα 2 μέλη υπάλληλοι της  
        οικονομικής υπηρεσίας ΠΕ
        Για σπουδαίο λόγο το δημοτικό συμβούλιο με απόφασή του μπορεί να αλλάζει   
        τα μέλη είτε τακτικά είτε αναπληρωματικά.                                                                                            
        Ως επικεφαλής της επιτροπής ορίζεται ο εκ των μελών της υπάλληλος της
        οικονομικής υπηρεσίας με φορολογιστικές γνώσεις.
        (για τακτικό μέλος της επιτροπής προτείνεται δημοτικός σύμβουλος από την 
        πλειοψηφία και αναπληρωματικό από τη μειοψηφία)
3) ΘΗΤΕΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
        Η θητεία της επιτροπής αρχίζει από τη δημοσίευση της απόφασης του   
        Δημοτικού Συμβουλίου και λήγει με τη λήξη της θητείας της διανυόμενης  
        Δημοτικής περιόδου.  
        Οι νέες Δημοτικές αρχές μπορούν να ανανεώνουν τη θητεία της με τον ορισμό  
        νέων μελών.
4) ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
    α) τα μέλη της επιτροπής είναι εφοδιασμένα με ειδική ταυτότητα ή άλλο
        επίσημο έγγραφο του Δήμου υπογεγραμμένα από τον Δήμαρχο και τα οποία θα
        επιδεικνύουν κατά την ενάσκηση των καθηκόντων τους.
    β) οι έξοδοι της επιτροπής για τη διενέργεια ελέγχων θα γίνονται σε εργάσιμες
        ημέρες και ώρες ύστερα από έγγραφη εντολή του αντιδημάρχου επί των
        οικονομικών προς τον επικεφαλής της επιτροπής ο οποίος στη συνέχεια θα
        συγκαλεί.
    γ) ο προϊστάμενος των οικονομικών υπηρεσιών του δήμου θα παραδίδει στον
        επικεφαλής τριπλότυπο αριθμημένο και θεωρημένο από τον αντιδήμαρχο επί
        των οικονομικών, στέλεχος σημειωμάτων ελέγχου.
    δ) την επιτροπή συνδράμει στο έργο της η Δημοτική Αστυνομία.

5) ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ-ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΕΛΕΓΧΟΥ
     α) έλεγχος για την κανονική απόδοση των τελών του άρθρου 20 του Ν 2539/1997
         στην ταμιακή υπηρεσία του Δήμου σε σχέση με τις υποβληθείσες στη ΔΟΥ
         περιοδικές και εκκαθαριστικές δηλώσεις ΦΠΑ αντίγραφα των οποίων θα 
         παραλαμβάνει κατά τον επιτόπιο έλεγχο.
     β) έλεγχος των τηρούμενων στην έδρα της επιχείρησης ή σε διαφορετικό τόπο
         (λογιστικό γραφείο) βιβλίων του ΚΒΣ στα οποία εμφανίζονται τα ακαθάριστα
         έσοδα επί των οποίων υπολογίζονται τα θεσμοθετημένα τέλη.
     γ) η επιτροπή επί του σημειώματος ελέγχου θα αναγράφει το ύψος των  
         ακαθαρίστων εσόδων που εμφανίζονται στα βιβλία, τον αριθμό θεώρησής τους 
         από την αρμόδια ΔΟΥ καθώς και τα παραληφθέντα αντίγραφα των δηλώσεων
         ΦΠΑ με ανάλυση των χρονικών περιόδων που περιλαμβάνουν.  
     δ) το σημείωμα ελέγχου υπογράφεται από όλα τα μέλη της επιτροπής και από τον
         επιχειρηματία ή εκπρόσωπο ή υπάλληλο της επιχείρησης. Το πρώτο 
         αντίτυπο παραδίδεται στην ελεγχόμενη επιχείρηση, το δεύτερο αντίτυπο
         παραδίδεται για τα περαιτέρω στον Διευθυντή των οικονομικών υπηρεσιών και
         το τρίτο παραμένει στο στέλεχος.
         Στην περίπτωση που ο επιχειρηματίας ή ο εκπρόσωπος ή ο υπάλληλος αρνείται
         την παραλαβή θα αναγράφεται επί του σημειώματος «αρνήθηκε την παραλαβή»
         και θα θυροκολλείται.   
     ε) επί άρνησης επίδειξης των Βιβλίων, αντίτυπο του σημειώματος ελέγχου με  
         ευθύνη και φροντίδα του Διευθυντή των οικονομικών υπηρεσιών κοινοποιείται
         χωρίς καθυστέρηση στην αρμόδια ελεγκτική αρχή του Υπουργείου
         Οικονομικών.                
6) ΕΥΘΥΝΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ
          Τα μέλη της επιτροπής ευθύνονται και θα υπέχουν πειθαρχικές ή ποινικές
          κυρώσεις στις περιπτώσεις που γνωστοποιούν σε τρίτους τις πληροφορίες και
          στοιχεία που λαμβάνουν από τα βιβλία του επιτηδευματία ή να τα  
          χρησιμοποιούν για σκοπούς διάφορους από εκείνους για τους οποίους ο νόμος
          επιτρέπει τη λήψη τους. (άρθρα 31 ΠΔ 186/92 και 47β του Ν 1416/84).
7) ΛΟΙΠΕΣ ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ
         Ζητήματα που δεν προβλέφθηκαν στον παρόντα κανονισμό, θα ρυθμίζονται με
         αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου.   


Τρίπολη 13-9-2011
Ο αντιδήμαρχος επί των οικονομικών
Σάββας Σαββάκης
    
blogger hit counter