tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: Επιχειρησιακό πρόγραμμα Τρίπολης, 3 χρόνια μετά: Τίποτα δεν άλλαξε;

Τετάρτη 30 Νοεμβρίου 2011

Επιχειρησιακό πρόγραμμα Τρίπολης, 3 χρόνια μετά: Τίποτα δεν άλλαξε;

Γράφει ο Άκης Χουζούρης

Με ενδιαφέρον διαβάσαμε τις αρχές και τις έννοιες του νέου επιχειρησιακού προγράμματος του Δ. Τρίπολης που θα κατατεθεί στο δημοτικό συμβούλιο προς έγκριση και υλοποίηση. Σας θυμίζω ότι ...
3 χρόνια πριν η προηγούμενη διοίκηση του Δήμου υπό τον κ. Κοτσιάνη, είχε κάνει 3ετή επιχειρησιακό πρόγραμμα, πάνω στο οποίο αρθρογράφησα 2 φορές χωρίς καμία απάντηση. Ελπίζω να γίνει με την σημερινή Διοίκηση.
Το επιχειρησιακό πρόγραμμα ή καλύτερα ένα κομμάτι που διαβάσαμε έχει 7 κατευθυντήριες γραμμές και 19 στοχεύσεις. Μεταξύ των 19 στοχεύσεων έχουμε «να γίνει διοικητικό κέντρο η Τρίπολη» «Νέες επενδύσεις στην ενέργεια» και την «Διεκδίκηση του 11ου Συντάγματος». Πάνω σ’ αυτά συναντούμε το όραμα του Δήμου Τρίπολης και μία πολυθρύλητη SWOT ανάλυση η οποία δεν αναφέρεται πουθενά.
Η δική μου κριτική έγκειται στο ότι «δεν μπορεί το όραμα ενός Δήμου Τρίπολης να μοιάζει ή να γράφεται με ίδια λόγια όπως και σε άλλους Δήμους».
Το όραμα, το οποίο πρέπει να τουλάχιστον για Δήμο 12ετή, δεν είναι συμπέρασμα μιας ανάλυσης αλλά μιας συγκεκριμένης και δηλωμένης έκφρασης από την ηγεσία του Δήμου. Το όραμα του Δήμου Τρίπολης πρέπει να δείχνει το μέλλον, να καθοδηγεί, να εμπνέει. Για παράδειγμα ένα όραμα για την πόλη μας θα μπορούσε να είναι «Το 2021 να γίνει πολιτιστική πρωτεύουσα της Ευρώπης, στα 200 χρόνια από την Άλωσή της». Ή σε «15 χρόνια να γίνει το διοικητικό κέντρο της Νότιας Ελλάδας στα πλαίσια της δεδομένης αποκέντρωσης του Αθηνοκεντρικού Κράτους». Τέτοια οράματα ενεργοποιούν δυνάμεις και αναλύονται σε συγκεκριμένες ενέργειες ανά 3ετία ή 4ετία όπως το επιχειρησιακό πρόγραμμα. Έτσι γίνεται αντιληπτό από τους πολίτες γιατί γίνονται επιχειρησιακά προγράμματα.
Επίσης πριν φτάσουμε στους στόχους ή την στόχευση όπως εκφράζεται στο επιχειρησιακό πρόγραμμα, πρέπει να γίνει εμπεριστατωμένη μελέτη του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος του Δήμου Τρίπολης. Στο εξωτερικό περιβάλλον περιλαμβάνονται παράγοντες όπως το νομικό πλαίσιο, οι πολιτικές αποφάσεις, το πολιτισμικό περιβάλλον κ.λ.π. Στο εσωτερικό περιβάλλον περιλαμβάνονται οι δημοτικοί υπάλληλοι, οι υπηρεσίες του Δήμου, οι επιχειρήσεις στην Τρίπολη, άλλες δράσεις που επηρεάζουν άμεσα όπως ο Αστέρας ακόμα και η ανάλυση ενός δήμου που έχει άμεση σχέση με τον δικό μας όπως η Μεγαλόπολη ή η Καλαμάτα. Η ανάλυση θα δώσει τις ευκαιρίες ή τις απειλές, τα πλεονεκτήματα ή τα μειονεκτήματα που θα δώσουν τους στόχους οι οποίοι θα υλοποιήσουν το πρόγραμμα. Για παράδειγμα οι Δημοτικοί υπάλληλοι γνωρίζουν τις Νέες τεχνολογίες; Γνωρίζουν κάποια ξένη γλώσσα; Θα γίνει επιμόρφωσή τους στις ανάγκες τους; Η στόχευση 19 (υλοποίηση ευρωπαϊκών προγραμμάτων) δε λέει τίποτα για τους πολίτες. Ενώ η στόχευση υλοποίηση προγραμμάτων επιμόρφωσης σε Η/Υ για το 80% των υπαλλήλων του Δήμου είναι κάτι συγκεκριμένο και μετρήσιμο από τους ψηφοφόρους αν υλοποιήθηκαν ό,τι γράφονται σε μελέτες.
Η SWOT ανάλυση πρέπει να είναι όσο γίνεται πιο συγκεκριμένη. Πιο εμπεριστατωμένη και να έχει τέτοια δημοσιότητα που να αγγίζει σχεδόν όλους τους φορείς της πόλης, (παρατάξεις, σωματεία, εταιρίες, σύλλογοι, ΜΚΟ, κ.λ.π). έτσι δεσμεύει στην ενεργό συμμετοχή όλων.
Αυτές είναι οι πρώτες πρόχειρες σκέψεις μου που δυστυχώς τα ίδια περίπου είχα γράψει και πριν 3 χρόνια. Ελπίζω σε απαντήσεις.
blogger hit counter