Παρόλο που ο κλάδος των τροφίμων εξακολουθεί να αντιστέκεται στην κρίση και να εμφανίζει τις λιγότερες απώλειες σε σχέση με άλλους, παράγοντες της αγοράς εκτιμούν ότι η επιθετική τιμολογιακή πολιτική που υιοθετούν οι μεγάλες λιανεμπορικές αλυσίδες, είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία, την εποχή που διανύουμε, για να αναστραφεί η κάμψη της κατανάλωσης ακόμα και σε βασικά είδη ευρείας κατανάλωσης και διατροφής.
Άλλωστε, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων άνω του 70% δηλώνει πως, όταν φτάνει η ώρα να επιλέξει το κατάστημα, που θα κάνει τα ψώνια του νοικοκυριού, επηρεάζεται πολύ από τις εκπτώσεις και τις χαμηλές τιμές, σε συνδυασμό με την ποιότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία παγκόσμιας έρευνας της Nielsen.
Ανταποκρινόμενες, λοιπόν, στις νέες απαιτήσεις των καιρών, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ "τρέχουν" ανά τακτά χρονικά διαστήματα προσφορές, οι οποίες δεν περιορίζονται σε συγκεκριμένα είδη, αλλά σε ολοένα και περισσότερες κατηγορίες προϊόντων και αφορούν είτε μείωση της τιμής είτε δωρεάν διάθεση ενός ακόμη προϊόντος.
Όπως προκύπτει από την έρευνα της Nielsen, ως μέθοδο εξοικονόμησης χρημάτων, έξι στους δέκα Έλληνες δηλώνουν πως αγοράζουν προϊόντα σε προσφορά, ενώ πέντε στους δέκα χρησιμοποιούν κουπόνια και αγοράζουν μεγαλύτερες και πιο συμφέρουσες συσκευασίες. Καθώς το κόστος παραγωγής και διακίνησης των προϊόντων συνεχίζει να ανεβαίνει, οι καταναλωτές τόσο στην Ευρώπη (33%) όσο και στην Ελλάδα (47%) προτιμούν οι εταιρείες να προσφέρουν μεγαλύτερες, οικονομικές συσκευασίες, που θα αντιστοιχούν σε χαμηλότερο κόστος ανά τεμάχιο.
Αποκαλυπτικά είναι και τα στοχεία της τελευταίας έρευνας καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen, που δείχνουν ότι σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (88%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες, εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα αρκετά υψηλό ποσοστό (63%) στρέφεται σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ώστε να ανταπεξέλθει στο δυσοίωνο οικονομικό περιβάλλον.
Παράλληλα, ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών προτιμά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που αποτελούν μία εναλλακτική φθηνή λύση για το πορτοφόλι του καταναλωτή. Προσαρμοζόμενες, λοιπόν, στη νέα καταναλωτική συμπεριφορά και βλέποντας την αυξανόμενη ζήτηση για τα προϊόντα αυτά, τα σούπερ μάρκετ έσπευσαν να εμπλουτίσουν τη γκάμα αυτή των προϊόντων με νέους κωδικούς.
Άλλωστε, η συντριπτική πλειοψηφία των Ελλήνων άνω του 70% δηλώνει πως, όταν φτάνει η ώρα να επιλέξει το κατάστημα, που θα κάνει τα ψώνια του νοικοκυριού, επηρεάζεται πολύ από τις εκπτώσεις και τις χαμηλές τιμές, σε συνδυασμό με την ποιότητα, σύμφωνα με τα στοιχεία παγκόσμιας έρευνας της Nielsen.
Ανταποκρινόμενες, λοιπόν, στις νέες απαιτήσεις των καιρών, οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ "τρέχουν" ανά τακτά χρονικά διαστήματα προσφορές, οι οποίες δεν περιορίζονται σε συγκεκριμένα είδη, αλλά σε ολοένα και περισσότερες κατηγορίες προϊόντων και αφορούν είτε μείωση της τιμής είτε δωρεάν διάθεση ενός ακόμη προϊόντος.
Όπως προκύπτει από την έρευνα της Nielsen, ως μέθοδο εξοικονόμησης χρημάτων, έξι στους δέκα Έλληνες δηλώνουν πως αγοράζουν προϊόντα σε προσφορά, ενώ πέντε στους δέκα χρησιμοποιούν κουπόνια και αγοράζουν μεγαλύτερες και πιο συμφέρουσες συσκευασίες. Καθώς το κόστος παραγωγής και διακίνησης των προϊόντων συνεχίζει να ανεβαίνει, οι καταναλωτές τόσο στην Ευρώπη (33%) όσο και στην Ελλάδα (47%) προτιμούν οι εταιρείες να προσφέρουν μεγαλύτερες, οικονομικές συσκευασίες, που θα αντιστοιχούν σε χαμηλότερο κόστος ανά τεμάχιο.
Αποκαλυπτικά είναι και τα στοχεία της τελευταίας έρευνας καταναλωτικής εμπιστοσύνης της Nielsen, που δείχνουν ότι σχεδόν το σύνολο των Ελλήνων (88%) αναγκάστηκε να αλλάξει τις αγοραστικές του συνήθειες, εξαιτίας της συνεχιζόμενης κρίσης. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα αρκετά υψηλό ποσοστό (63%) στρέφεται σε φθηνότερα καταναλωτικά προϊόντα, ώστε να ανταπεξέλθει στο δυσοίωνο οικονομικό περιβάλλον.
Παράλληλα, ολοένα και μεγαλύτερο ποσοστό καταναλωτών προτιμά τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας, που αποτελούν μία εναλλακτική φθηνή λύση για το πορτοφόλι του καταναλωτή. Προσαρμοζόμενες, λοιπόν, στη νέα καταναλωτική συμπεριφορά και βλέποντας την αυξανόμενη ζήτηση για τα προϊόντα αυτά, τα σούπερ μάρκετ έσπευσαν να εμπλουτίσουν τη γκάμα αυτή των προϊόντων με νέους κωδικούς.