αρδευτικά-Αξιοποίηση Ταμιευτήρα Τάκας», σύμφωνα με τις εισηγήσεις των αρμόδιων Εφορειών και Διευθύνσεων του ΥΠ.ΠΟ.Τ, υπέγραψε ο Υπουργός Πολιτισμού, Παύλος Γερουλάνος, με την προϋπόθεση τήρησης των εξής όρων:
1. Να μην διέλθει η διώρυγα προσαγωγής Βαλτετσορέματος από τον χώρο ανάμεσα στις δύο παλαιοχριστιανικές βασιλικές του Αγίου Χριστοφόρου και του Αγίου Γεωργίου, αλλά αυτή να μετατοπιστεί ανατολικά της παλαιοχριστιανικής βασιλικής του Αγ. Χριστοφόρου, κατά μήκος του σύγχρονου αγροτικού οδοστρώματος, ώστε να απομακρυνθεί ανατολικά και από την αρχαία Αγορά του Παλλαντίου. Ο κύριος του έργου θα πρέπει να υποβάλει σχετική μελέτη στις συναρμόδιες Εφορείες (ΛΘ΄ Ε.Π.Κ.Α και 25η Ε.Β.Α) προς έγκριση από την Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠ.ΠΟ.Τ. Στην ως άνω μελέτη να σημειώνεται η μετατοπισμένη χάραξη του αγωγού, ο οποίος θα πρέπει να είναι υπόγειος, να περιλαμβάνονται τομές, τεχνική περιγραφή και να τεκμηριώνεται η συγκεκριμένη επιλογή χάραξης, ως προς την απόσταση διέλευσης του αγωγού από τις βασιλικές του Αγ. Γεωργίου, του Αγ. Χριστοφόρου και του αρχαιολογικού χώρου του Παλλαντίου.
2. Να πραγματοποιηθεί σωστική ανασκαφική έρευνα, πριν από τις εργασίες διέλευσης του
υπόγειου αγωγού, διότι θα διέρχεται σε μικρή απόσταση από την αρχαία Αγορά του
Παλλαντίου και μόλις 10μ. από την αψίδα της παλαιοχριστιανικής βασιλικής του Αγ.
Χριστοφόρου. Οι δαπάνες για την ως άνω σωστική ανασκαφική έρευνα και ακολούθως η
συντήρηση, μελέτη και δημοσίευση των ευρημάτων θα βαρύνει τον κύριο του έργου, σύμφωνα με το άρθρο 37, παρ. 6, του Ν.3028/2002 «Για την προστασία των Αρχαιοτήτων και εν γένει της Πολιτιστικής Κληρονομιάς». Ο αριθμός του προσωπικού, που θα προσληφθεί, θα εξαρτηθεί από τον αριθμό των εργοταξίων. Κατά τη διάρκεια της ανασκαφικής έρευνας, ο κύριος του έργου οφείλει να λάβει όλα τα απαραίτητα μέτρα (αντιστήριξη πρανών, περίφραξη και ενδεχομένως αποστράγγιση του χώρου, τοποθέτηση ειδικής σήμανσης κ.ά.) για την ασφάλεια των διερχομένων και την προστασία των αρχαιοτήτων.
3. Οι απαιτούμενες εκσκαφικές εργασίες που θα πραγματοποιηθούν στο υπόλοιπο τμήμα του αγωγού, να γίνουν υπό την άμεση και συνεχή επίβλεψη εντεταλμένων υπαλλήλων που θα υποδειχθούν από τις συναρμόδιες ΛΘ΄ Ε.Π.Κ.Α και 25η Ε.ΒΑ.
4. Σε περίπτωση εντοπισμού αρχαιοτήτων, οι εργασίες να διακοπούν άμεσα και να ακολουθήσει ανασκαφική έρευνα. Από τα αποτελέσματά της θα εξαρτηθεί η συνέχιση ή μη των εργασιών, οι δαπάνες των οποίων θα βαρύνουν το έργο. Ανάλογα με τη σημασία τυχόν αποκαλυφθέντων αρχαίων, ενδέχεται να υπάρξει εκ νέου τροποποίηση της προτεινόμενης χάραξης, κατόπιν εισήγησης των συναρμοδίων ΛΘ΄ Ε.Π.Κ.Α. και 25ης Ε.Β.Α., προς τις αρμόδιες Διευθύνσεις του
5. Οι εργασίες να πραγματοποιούνται σε εργάσιμες ημέρες και ώρες, ώστε να είναι δυνατή η εποπτεία τους από το προσωπικό των συναρμοδίων Εφορειών.
6. Για οποιαδήποτε άλλη τροποποίηση της μελέτης του έργου, η νέα μελέτη να υποβληθεί στις συναρμόδιες Εφορείες Αρχαιοτήτων ΛΘ΄ Ε.Π.ΚΑ και 25η Ε.Β.Α., προς έγκριση από την
Κεντρική Υπηρεσία του ΥΠ.ΠΟ.Τ.
7. Μετά το πέρας του έργου, να απομακρυνθούν οι πάσης φύσεως εργοταξιακές εγκαταστάσεις και να ακολουθήσει αποκατάσταση των περιοχών επέμβασης, όπως περιγράφεται στην υποβληθείσα Μ.Π.Ε.