Στην επιστολή αυτή, η ΕΛΜΕ επισημαίνει:
Με αφορμή το πρόσφατο Δελτίο τύπου της ΟΛΜΕ για τις καταργήσεις – συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων και το ξεκίνημα των νέων Καλλικρατικών Δήμων, ελάχιστες μέρες πριν τα Υπηρεσιακά Συμβούλια συζητήσουν τα κενά και τις υπεραριθμίες των σχολικών μονάδων που εισηγούνται οι Διευθυντές, επισημαίνουμε πως δεν έχει ξεκινήσει επίσημα ο διάλογος, δεν έγινε καν η έναρξη μιας ανοικτής, ειλικρινούς και γόνιμης διαδικασίας. Για άλλη μία φορά και για άλλο ένα θέμα εκπαιδευτικής φύσης οι εκπαιδευτικοί βρίσκονται αποκλεισμένοι από τις αποφάσεις που παίρνονται. Δυστυχώς ο διάλογος που έχει εγκαινιαστεί μέσω της διαβούλευσης του opengov είναι ελλιπής διότι αποκλείει άμεσες και αμφίδρομες συζητήσεις μεταξύ αυτών που θα πάρουν την απόφαση και αυτών που θα ζήσουν μ’ αυτή. Η συζήτηση περί καταργήσεων – συγχωνεύσεων σχολικών μονάδων στο Νομό μας έχει ξεκινήσει άτυπα και ανοργάνωτα. Πολλές φήμες και αναλύσεις από πηγές, που δεν μπορούμε να μπούμε στη διαδικασία της αξιολόγησής τους, επιδρούν αρνητικά σε οποιαδήποτε απόφαση ή σκέψη για διάλογο πάνω σ’ αυτό θέμα. Η ΕΛΜΕ Αρκαδίας πάντα ήταν και είναι υπέρ του Διαλόγου μεταξύ της τοπικής κοινωνίας, των συλλόγων διδασκόντων εκπαιδευτικών, των συλλόγων γονέων, των δεκαπενταμελών μαθητικών συμβουλίων, των συνδικαλιστικών ενώσεων, των Δήμων, της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης, της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και των κεντρικών Υπουργείων Παιδείας και Εσωτερικών. Όλοι αυτοί οι εμπλεκόμενοι φορείς έχουν ως επίκεντρο τις εκπαιδευτικές ανάγκες του μαθητή και όλα τα υπό συζήτηση θέματα αφορούν το μαθητή. Το να αγνοεί κανείς την εκπαιδευτική κοινότητα που γνωρίζει καλύτερα από τον διοικητικό μηχανισμό τα προβλήματα θα έχει ως αποτέλεσμα την προχειρότητα των αποφάσεων με κλείσιμο ή συγχωνεύσεις σχολείων και φυσικά την ένταση εντός της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η Περιφερειακή Διεύθυνση Πελοποννήσου παίζει το ρόλο του συνδετικού κρίκου μεταξύ Υπουργείου και σχολικών μονάδων και ενεργοποιεί με τις εισηγήσεις της τη Δημοτική και Περιφερειακή σχολική επιτροπή. Θεωρούμε ότι ο ρόλος σας είναι κρίσιμος όσο και ουσιαστικός.
Γι’ αυτό σας προτείνουμε άμεσα να ξεκινήσετε έναν ανοικτό και ειλικρινή διάλογο με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, που το αποτέλεσμά του θα είναι δεσμευτικό για τις σχετικές ενέργειες στο Νομό Αρκαδίας. Σ’ αυτό το διάλογο:
Να αποσαφηνιστούν τα κριτήρια που μία σχολική μονάδα δεν μπορεί να είναι αυτόνομη (αριθμός μαθητών, απόσταση από άλλο σχολείο, περιοχή που καλύπτει σε εκπαιδευτικές ανάγκες, είδος σχολείου που υπάρχει στο Δήμο κ.λ.π.)
Να διευκρινιστεί για ποιες σχολικές μονάδες υπάρχει θέμα κατάργησης ή συγχώνευσης.
Να δοθεί χρόνος για να εκφραστούν οι νέοι Δήμαρχοι και τα τοπικά συμβούλια των Καλλικρατικών Δήμων. Να ζητηθεί και η γνώμη των Συλλόγων Διδασκόντων των σχολικών μονάδων, όπως επίσης και των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων.
Να αναλυθεί σε βάθος χρόνου το αποτέλεσμα από τη μεταβολή στη σχολική μονάδα για τους μαθητές και την κοινωνία.
Το συμφέρον των μαθητών μας για τα επόμενα χρόνια στο Νομό μας δεν πρέπει να κριθεί από 1 ή 2 πρόσωπα ούτε να στηριχτεί σε μία βιαστική απόφαση 2 σελίδων τον Αύγουστο του 2011.
Για το Δ.Σ. της ΕΛΜΕ
Ο Πρόεδρος Δημήτριος Καντζάβελος
Ο Γ. Γραμματέας Ιωάννης Κρατημένος