tEFa7rqPp-c7UtSlqZ3pgypkFZI kalimera-arkadia.gr: Λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη ζητά το Επιμελητήριο Αρκαδίας

Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

Λειτουργία πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη ζητά το Επιμελητήριο Αρκαδίας

Με εντυπωσιακή προσέλευση φορέων και πολιτών πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 29 Ιανουαρίου 2011 στις 11:00 π.μ στην αίθουσα του Βουλευτικού στο Ναύπλιο, η πρώτη Ανοιχτή Διαβούλευση για τον Τουρισμό στην Πελοπόννησο.
Ενεργή ήταν η παρουσία, στην διάρκεια της διαβούλευσης, των εκπροσώπων του Επιμελητήριου των κ.κ Ιωάννη Μπουντρούκα Αντώνη Μαλλιάρα, Πρόεδρος του Επιμελητηρίου και μέλος του ΔΣ και υπεύθυνος για θέματα τουρισμού στο Επιμελητήριο αντίστοιχα.
Στο πλαίσιο των δεσμεύσεων του Γενικού Γραμματέα της Περιφέρειας Πελοποννήσου, κ. Πέτρου Τατούλη, για συνεχή επικοινωνία με εμπλεκόμενους φορείς και πολίτες, οι εκπρόσωποι του Επιμελητηρίου κατέθεσαν τις θέσεις της Διοίκησης του Επιμελητηρίου για την προώθηση  και την στήριξη ενός επιχειρησιακού σχεδίου για την τουριστική ανάπτυξη της Πελοποννήσου.

ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ CHARTER – ΕΜΠΟΡΕΥΜΑΤΙΚΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ

Η ύπαρξη ενός πολιτικού αεροδρομίου στην Τρίπολη αποτελεί εδώ και χρόνια αίτημα των πολιτών και των φορέων, όχι μόνον της Αρκαδίας, αλλά και ολόκληρης της Περιφέρειας Πελοποννήσου.
Η Πελοπόννησος είναι μια περιοχή με πολύ χαμηλό δείκτη ανάπτυξης, όπως δείχνουν και τα στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, και στην προσπάθειά της να αναστρέψει τα δεδομένα αυτά και να χαράξει πλέον ανοδική πορεία, χρειάζεται κάθε είδους συνδρομή, ιδιαίτερα από την πλευρά της Πολιτείας.
Η δημιουργία ενός αεροδρομίου, το οποίο θα λειτουργεί καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους τόσο με πτήσεις charter όσο και σε σύνδεση με ένα εμπορευματικό σταθμό στη Βιομηχανική Περιοχή της Τρίπολης, θα συμβάλλει σε πολύ μεγάλο βαθμό στη σύνδεση της Πελοποννήσου με την υπόλοιπη Ελλάδα και το εξωτερικό και στην ανάπτυξη της Περιφέρειας και ειδικότερα: α) στην ανάπτυξη του τουρισμού, ο οποίος δεν είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένος σε σχέση με τις δυνατότητες της Περιφέρειας (περιοχές παραθαλάσσιες και ορεινές εξαιρετικού κάλλους), αφού η πρόσβαση πλέον θα είναι πολύ πιο εύκολη από όλες τις υπόλοιπες περιοχές της Ελλάδος, β) στην ανάπτυξη του εμπορίου, αφού θα διευκολυνθεί και θα τονωθεί αισθητά η μετακίνηση αγαθών. Στο σημείο αυτό πρέπει να σημειωθεί ότι το αεροδρόμιο της Τρίπολης θα μπορεί να εξυπηρετεί, από την άποψη της μεταφοράς εμπορευμάτων, όλη την ευρύτερη λεκάνη της Μεσογείου σε χρόνο λιγότερο από 1,5 ώρα, γ) στην ανάπτυξη της παιδείας, αφού θα δώσει την δυνατότητα σε πολλούς φοιτητές να επιλέγουν για τις σπουδές τους τις σχολές του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, το οποίο αυτή τη στιγμή που αναπτύσσεται αντιμετωπίζει έντονα το πρόβλημα των αυξημένων μεταγραφών από φοιτητές που προέρχονται από μέρη εκτός Πελοποννήσου και έχει ανάγκη από κάθε είδους στήριξη.
Η αξιοποίηση του αεροδρομίου σε συνδυασμό με τη δημιουργία ενός εμπορευματικού σταθμού στην ΒΙΠΕ Τρίπολης και παράλληλη αξιοποίηση των λιμανιών της Καλαμάτας και της Κορίνθου μπορούν να μεταμορφώσουν την Περιφέρειά μας σε εμπορικό και τουριστικό κέντρο όλης της χώρας.
Σημειώνεται ότι η συγκεκριμένη πρόταση δεν εισηγείται σε καμία περίπτωση την κατάργηση ή τον ανταγωνισμό με τα ήδη υπάρχοντα αεροδρόμια της Πελοποννήσου καθώς η ζήτηση και οι ανάγκες της Περιφέρειας συνεχώς αυξάνονται.

ΟΔΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ (ΑΡΓΟΣ – ΑΣΤΡΟΣ – ΛΕΩΝΙΔΙΟ – ΜΟΝΕΜΒΑΣΙΑ / ΟΛΥΜΠΙΑ – ΒΥΤΙΝΑ – ΝΑΥΠΛΙΟ
Αυτά τα έργα θα έχουν ως αποτέλεσμα να ενωθούν επιτέλους σημαντικά κομμάτια της Πελοποννήσου, τα οποία αποτελούν για χρόνια αίτημα των πολιτών και των επαγγελματιών αυτών των περιοχών και όχι μόνο. Με τον τρόπο αυτό θα δημιουργηθούν εκπληκτικές τουριστικές διαδρομές και θα τονωθεί σε σημαντικό βαθμό ο τουρισμός στην Περιφέρεια. Επίσης, τα έργα αυτά θα εξυπηρετήσουν σε τεράστιο βαθμό τις μετακινήσεις των κατοίκων τους και τις εμπορικές μεταφορές.

ΣΥΣΤΑΣΗ ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΥ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΠΡΟΟΡΙΣΜΟΥ
Για την καλύτερη τουριστική ανάπτυξη και προβολή του προορισμού κάτω από τη θεσμική συνεργασία ιδιωτικού και δημόσιου τομέα και τη στελέχωση από έμπειρους τεχνοκράτες είναι επιτακτική η ανάγκη σύστασης ενός Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού.
Σήμερα το ζητούμενο για ένα τουριστικό προορισμό είναι πρωτίστως η συλλογική και αποτελεσματική διαχείριση του προορισμού και δευτερευόντως το τουριστικό του προϊόν. Αν δε το τουριστικό προϊόν είναι ποικιλόμορφο και ανταγωνιστικό (όπως αυτό της Αρκαδίας αλλά και όλης της Πελοποννήσου) τότε σαφώς και αυξάνονται οι προσδοκίες για την επίτευξη υψηλότερων στόχων.  

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΟΥ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ
Είναι προφανές ότι οι ιδιωτικές επιχειρήσεις αποτελούν ένα σημαντικό κρίκο στο προσφερόμενο τουριστικό προϊόν του προορισμού. Οι παρούσες οικονομικές συνθήκες επιβάλουν: 
την επικέντρωση των επιχειρηματιών στη βελτίωση των προσφερόμενων υπηρεσιών και προϊόντων,
 καθώς και την επίτευξη του πολυσυζητημένου value for money - ορθή συσχέτιση τιμής και υπηρεσιών/προϊόντος 
τη διερεύνηση συνεργειών και δικτύωσης τουριστικών επιχειρήσεων λαμβάνοντας όμως υπόψιν τα αίτια που οδήγησαν στο αποτυχημένο εγχείρημα σύστασης δικτύων τουριστικών επιχειρήσεων (προγράμματα Leader) επιτακτική επίσης και
η ανάγκη συμμετοχής των επιχειρηματιών στα συλλογικά τους όργανα για την ενδυνάμωση των συλλογικών φορέων

Οι νέες τάσεις στο σύγχρονο τουριστικό marketing
Το σύγχρονο τουριστικό marketing περιλαμβάνει: branding προορισμών, το Influential Marketing (κανάλια/μέσα που επηρεάζουν τη γνώμη του δυνητικού επισκέπτη), περιβαλλοντική διαχείριση προορισμού,  web marketing (μηχανές αναζήτησης, ebooking, website κτλ.) αλλά και τη σύνδεση τουριστικού προϊόντος με τα τοπικά προϊόντα και τη γαστρονομία.

Πιστεύουμε ότι οι ενέργειες που πρέπει να γίνουν άμεσα και οι οποίες περιλαμβάνουν 3 άξονες είναι: 
Άξονας 1
Διεργασίες για τη σύσταση Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού.
Η ενέργεια αυτή περιλαμβάνει  χρονοβόρες διαδικασίες (νομοθετικό πλαίσιο Καλλικράτη, διαβούλευση με τους φορείς, καταστατικό, οικονομοτεχνική μελέτη βιωσιμότητας  κλπ)  και απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό ώστε να αποφευχθούν τα λάθη υπαρχόντων τουριστικών οργανισμών.      
Άξονας 2
2α.Άμεση καταγραφή και αξιολόγηση υφιστάμενου επικοινωνιακού υλικού, ενεργειών τουριστικής προβολής  κτλ.  
2β. Άμεση σύνταξη ενός βραχυπρόθεσμου πλάνου για το 2011 που θα στηρίζεται : Στην αξιοποίηση του υφιστάμενου υλικού, στο διαθέσιμο προϋπολογισμό και στην υλοποίηση καινοτόμων & αποτελεσματικών ενεργειών  τόσο για τη βελτίωση των υπηρεσιών όσο και την τουριστική προβολή του προορισμού.
Άξονας  3
Eκπόνηση μελέτης Marketing Plan για την τουριστική ανάπτυξη και προβολή του προορισμού 


Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου ανακοίνωσε την πρόθεση του να προχωρήσει στην δημιουργία του "Πελοποννησιακού Οργανισμού Διαχείρισης Προορισμού",  ενώ σημειώνεται ότι ανάμεσα στις προτάσεις του Επιμελητηρίου Αρκαδίας, που είχε αποστείλει στην Περιφέρεια Πελοποννήσου πριν από τις εκλογές ήταν και η πρόταση για το Οδικό Δίκτυο (Αργος – Αστρος – Λεωνίδιο – Μονεμβασιά / Ολυμπία – Βυτίνα – Ναύπλιο, όπου  ο κ. Τατούλης τάχθηκε υπέρ της κατασκευής του νοτιοανατολικού οδικού άξονα που θα ξεκινάει από το Κρανίδι, θα έρχεται σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα στο Ναύπλιο, θα πηγαίνει στο Λεωνίδιο και θα καταλήγει στην Καρδαμύλη και στη Στούπα.
blogger hit counter