… αν δεν αυξηθούν άμεσα οι ταχύτητες και δεν μειωθεί αισθητά ο χρόνος απόστασης ανάμεσα σε Τρίπολη, Ναύπλιο και Κόρινθο
Μήπως τελικά αυτό θέλουν στην Κυβέρνηση για να βρουν αφορμή να «κόψουν» οριστικά τη γραμμή ως ασύμφορη;
Δεν είναι δα και για να βγούμε στους δρόμους να πανηγυρίζουμε, επειδή δίνεται στην κυκλοφορία η σιδηροδρομική γραμμή «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα»… Να πανηγυρίσουμε δηλαδή επειδή ένα έργο το οποίο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2006, παραδίδεται τελικά σήμερα, με τρία χρόνια καθυστέρηση; Η μήπως να πανηγυρίσουμε επειδή ξεκινά η επαναλειτουργία της γραμμής με τα λιγότερα δυνατά δρομολόγια; Επιπλέον, η χρονική απόσταση από την Τρίπολη έως το Ναύπλιο και από την Τρίπολη έως την Κόρινθο είναι τόσο μεγάλη που μόνο αποτρεπτικά μπορεί να λειτουργήσει για τον απλό πολίτη!
Είναι δυνατόν να ζητάμε από κάποιον να πάρει το τρένο και να πάει μέχρι την Κόρινθο σε πάνω από τρεις ώρες, όταν με το αυτοκίνητο ή με το λεωφορείο θα είναι εκεί το πολύ σε μία ώρα; Αυτή είναι η πικρή αλήθεια.
Και το ερώτημα είναι: Για ποιο λόγο έγιναν τα έργα αναβάθμισης της συγκεκριμένης γραμμής; Δεν έγιναν για να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια και για να μειωθεί ο χρόνος, ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστικό το τρένο απέναντι σε άλλα μέσα μεταφοράς; Αυτός ήταν ο στόχος. Εκ του αποτελέσματος όμως προκύπτει ότι οι χρόνοι είναι ίδιοι με τους χρόνους που ίσχυαν πριν την ανακαίνιση της γραμμής!
Βέβαια, ο ΟΣΕ λέει –δεξιά και αριστερά, γιατί επίσημα δεν έχει πει τίποτα, ούτε έχει δεσμευτεί για το παραμικρό- ότι θα διορθωθούν κάποιες αστοχίες κατασκευαστικές και μετά οι ταχύτητες του τρένου θα αυξηθούν και θα βελτιωθεί αισθητά ο χρόνος απόστασης ανάμεσα σε Τρίπολη , Ναύπλιο και Κόρινθο. Αλήθεια, όμως, ποιος μπορεί να πιστέψει κι άλλες υποσχέσεις για το τρένο; Πλέον, κανείς ... Μάθαμε να κρατάμε μικρό καλάθι…
Η ουσία είναι ότι το τρένο πρέπει να στηριχθεί από την τοπική κοινωνία. Τα γεμάτα βαγόνια θα στείλουν το μήνυμα στην Κυβέρνηση και στον ΟΣΕ ότι η γραμμή πρέπει να συνεχίζει να λειτουργεί και να αναβαθμιστεί περαιτέρω. Όμως, και να θέλει η τοπική κοινωνία να στηρίξει το τρένο, πώς να το κάνει, όταν ισχύουν αυτές οι αποστάσεις; Αυτό το δίμηνο θα είναι δύσκολο. Όσο θα ισχύουν οι χαμηλές ταχύτητες, δεν πρόκειται να εμπιστευθεί εύκολα ο κόσμος το τρένο.
Γι’ αυτό λοιπόν επισημαίνουμε από τώρα και το υπογραμμίζουμε ότι αυτό το δίμηνο, έως ότου υποτίθεται ότι θα αυξηθούν οι ταχύτητες, δεν μπορεί να θεωρηθεί από το Υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΣΕ ως ένα ενδεικτικό διάστημα για να βγουν συμπεράσματα περί της βιωσιμότητας τα γραμμής.
«Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ»
Για όλα αυτά, καταθέτει την άποψη του σήμερα στη στήλη «Καλημέρα Αρκαδία» ένας άνθρωπος ο οποίος είναι άριστος γνώστης του σιδηροδρόμου, ο κ. Χρήστος Χαρβα΄της, ο οποίος επισημαίνει:
“Η πολιτεία δεν επιθυμεί ουσιαστικά την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, σε πείσμα τόσο της γενικότερης τάσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και σε πείσμα τεχνοκρατικών προτάσεων για ανάπτυξη νέου δικτύου στον άξονα Καλαμάτα-Αθήνα συμβατού σε εύρος με το δίκτυο κανονικής γραμμής (1,435m) της υπόλοιπης Ελλάδας, έναντι 1,00m του τωρινού δικτύου. Πρόκειται για μια πρόταση ανάπτυξης νέου λιμένα στην Καλαμάτα εκφόρτωσης βαρέων φορτίων και σιδηροδρομικής/οδικής μεταφοράς στην Κεντρική Ευρώπη, στα πλαίσια της πολιτικής συνδυασμένων μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Πελοπόννησος αποτελεί το νοτιότερο σημείο εκτελωνισμού στην Ε.Ε και εμείς δεν μπορούμε να το εκμεταλλευθούμε, διότι και ευρωπαϊκά κονδύλια θα εξασφαλίζονταν, και οι επενδύσεις σε δρόμους/σιδηροδρόμους/λιμάνια-υποδομές logistics, θα καθίσταντο αποδοτικές επενδυτικά με βάση τον όγκο των φορτίων που θα διακινούνταν.
Πιστεύω ότι το τρένο, παρά την προβληματική του λειτουργία με την επανέναρξη των δρομολογίων, πρέπει να ενισχυθεί από την τοπική κοινωνία, ώστε να διατηρηθεί λειτουργικό και σε μια πιο ευνοϊκή συγκυρία να διεκδικήσουμε καλύτερες σιδηροδρομικές υποδομές”.
ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ;
Εν τω μεταξύ, χθες, ο εισηγητής του ΚΤΕ Μεταφορών και Επικοινωνιών του ΠΑΣΟΚ, Χάρης Τσιόκας, σχετικά με τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων που θα επιβάλλει η κυβέρνηση από 1/9/2009 στα τρένα, δήλωσε ότι «δυστυχώς η κυβέρνηση αμετανόητα και μετά το μήνυμα των πρόσφατων εκλογών συνεχίζει να μεταφέρει βάρη και επιπτώσεις στους πολίτες της περιφέρειας. Καταργεί γραμμές συγκοινωνίας και φορτώνει με πολλαπλάσιες αυξήσεις τους χρήστες των μέσων σταθεράς τροχιάς για να κρύψει τις ευθύνες της από τα ελλείμματα που δημιούργησε. Καλούμε την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες και να αποσύρει επιλογές που φορτώνουν άδικα βάρη στους πολίτες και βάζουν ταφόπλακα στην αναγέννηση του ελληνικού σιδηροδρόμου».Και σε αυτό το σημείο προκύπτει το ερώτημα: Οι αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΣΕ θα ισχύσουν και για τη γραμμή «Κόρινθος –Τρίπολη- Καλαμάτα» από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο; Διότι αν ισχύσουν, πως είναι δυνατόν να περιμένει κάποιος να στηρίξει ο κόσμος το τρένο στην Πελοπόννησο, όταν εκτός από απαράδεκτες και αποτρεπτικές ταχύτητες, θα πρέπει να πληρώνει αυξημένα κόμιστρα για μία γραμμή που έκλεισε για 5,5 χρόνια, ώστε να αναβαθμιστεί και τελικά επαναλειτουργεί χωρίς καμία μείωση των αποστάσεων στα δρομολόγια της;
Μήπως τελικά αυτό θέλουν στην Κυβέρνηση για να βρουν αφορμή να «κόψουν» οριστικά τη γραμμή ως ασύμφορη;
Δεν είναι δα και για να βγούμε στους δρόμους να πανηγυρίζουμε, επειδή δίνεται στην κυκλοφορία η σιδηροδρομική γραμμή «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα»… Να πανηγυρίσουμε δηλαδή επειδή ένα έργο το οποίο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2006, παραδίδεται τελικά σήμερα, με τρία χρόνια καθυστέρηση; Η μήπως να πανηγυρίσουμε επειδή ξεκινά η επαναλειτουργία της γραμμής με τα λιγότερα δυνατά δρομολόγια; Επιπλέον, η χρονική απόσταση από την Τρίπολη έως το Ναύπλιο και από την Τρίπολη έως την Κόρινθο είναι τόσο μεγάλη που μόνο αποτρεπτικά μπορεί να λειτουργήσει για τον απλό πολίτη!
Είναι δυνατόν να ζητάμε από κάποιον να πάρει το τρένο και να πάει μέχρι την Κόρινθο σε πάνω από τρεις ώρες, όταν με το αυτοκίνητο ή με το λεωφορείο θα είναι εκεί το πολύ σε μία ώρα; Αυτή είναι η πικρή αλήθεια.
Και το ερώτημα είναι: Για ποιο λόγο έγιναν τα έργα αναβάθμισης της συγκεκριμένης γραμμής; Δεν έγιναν για να υπάρχει μεγαλύτερη ασφάλεια και για να μειωθεί ο χρόνος, ώστε να γίνει πιο ανταγωνιστικό το τρένο απέναντι σε άλλα μέσα μεταφοράς; Αυτός ήταν ο στόχος. Εκ του αποτελέσματος όμως προκύπτει ότι οι χρόνοι είναι ίδιοι με τους χρόνους που ίσχυαν πριν την ανακαίνιση της γραμμής!
Βέβαια, ο ΟΣΕ λέει –δεξιά και αριστερά, γιατί επίσημα δεν έχει πει τίποτα, ούτε έχει δεσμευτεί για το παραμικρό- ότι θα διορθωθούν κάποιες αστοχίες κατασκευαστικές και μετά οι ταχύτητες του τρένου θα αυξηθούν και θα βελτιωθεί αισθητά ο χρόνος απόστασης ανάμεσα σε Τρίπολη , Ναύπλιο και Κόρινθο. Αλήθεια, όμως, ποιος μπορεί να πιστέψει κι άλλες υποσχέσεις για το τρένο; Πλέον, κανείς ... Μάθαμε να κρατάμε μικρό καλάθι…
Η ουσία είναι ότι το τρένο πρέπει να στηριχθεί από την τοπική κοινωνία. Τα γεμάτα βαγόνια θα στείλουν το μήνυμα στην Κυβέρνηση και στον ΟΣΕ ότι η γραμμή πρέπει να συνεχίζει να λειτουργεί και να αναβαθμιστεί περαιτέρω. Όμως, και να θέλει η τοπική κοινωνία να στηρίξει το τρένο, πώς να το κάνει, όταν ισχύουν αυτές οι αποστάσεις; Αυτό το δίμηνο θα είναι δύσκολο. Όσο θα ισχύουν οι χαμηλές ταχύτητες, δεν πρόκειται να εμπιστευθεί εύκολα ο κόσμος το τρένο.
Γι’ αυτό λοιπόν επισημαίνουμε από τώρα και το υπογραμμίζουμε ότι αυτό το δίμηνο, έως ότου υποτίθεται ότι θα αυξηθούν οι ταχύτητες, δεν μπορεί να θεωρηθεί από το Υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΣΕ ως ένα ενδεικτικό διάστημα για να βγουν συμπεράσματα περί της βιωσιμότητας τα γραμμής.
«Η ΠΟΛΙΤΕΙΑ ΔΕΝ ΕΠΙΘΥΜΕΙ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΤΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΣΤΗΝ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟ»
Για όλα αυτά, καταθέτει την άποψη του σήμερα στη στήλη «Καλημέρα Αρκαδία» ένας άνθρωπος ο οποίος είναι άριστος γνώστης του σιδηροδρόμου, ο κ. Χρήστος Χαρβα΄της, ο οποίος επισημαίνει:
“Η πολιτεία δεν επιθυμεί ουσιαστικά την ανάπτυξη του σιδηροδρόμου στην Πελοπόννησο, σε πείσμα τόσο της γενικότερης τάσης στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όσο και σε πείσμα τεχνοκρατικών προτάσεων για ανάπτυξη νέου δικτύου στον άξονα Καλαμάτα-Αθήνα συμβατού σε εύρος με το δίκτυο κανονικής γραμμής (1,435m) της υπόλοιπης Ελλάδας, έναντι 1,00m του τωρινού δικτύου. Πρόκειται για μια πρόταση ανάπτυξης νέου λιμένα στην Καλαμάτα εκφόρτωσης βαρέων φορτίων και σιδηροδρομικής/οδικής μεταφοράς στην Κεντρική Ευρώπη, στα πλαίσια της πολιτικής συνδυασμένων μεταφορών της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η Πελοπόννησος αποτελεί το νοτιότερο σημείο εκτελωνισμού στην Ε.Ε και εμείς δεν μπορούμε να το εκμεταλλευθούμε, διότι και ευρωπαϊκά κονδύλια θα εξασφαλίζονταν, και οι επενδύσεις σε δρόμους/σιδηροδρόμους/λιμάνια-υποδομές logistics, θα καθίσταντο αποδοτικές επενδυτικά με βάση τον όγκο των φορτίων που θα διακινούνταν.
Πιστεύω ότι το τρένο, παρά την προβληματική του λειτουργία με την επανέναρξη των δρομολογίων, πρέπει να ενισχυθεί από την τοπική κοινωνία, ώστε να διατηρηθεί λειτουργικό και σε μια πιο ευνοϊκή συγκυρία να διεκδικήσουμε καλύτερες σιδηροδρομικές υποδομές”.
ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΑΥΞΗΣΕΙΣ ΣΤΑ ΕΙΣΙΤΗΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ 1η ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ;
Εν τω μεταξύ, χθες, ο εισηγητής του ΚΤΕ Μεταφορών και Επικοινωνιών του ΠΑΣΟΚ, Χάρης Τσιόκας, σχετικά με τις αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων που θα επιβάλλει η κυβέρνηση από 1/9/2009 στα τρένα, δήλωσε ότι «δυστυχώς η κυβέρνηση αμετανόητα και μετά το μήνυμα των πρόσφατων εκλογών συνεχίζει να μεταφέρει βάρη και επιπτώσεις στους πολίτες της περιφέρειας. Καταργεί γραμμές συγκοινωνίας και φορτώνει με πολλαπλάσιες αυξήσεις τους χρήστες των μέσων σταθεράς τροχιάς για να κρύψει τις ευθύνες της από τα ελλείμματα που δημιούργησε. Καλούμε την κυβέρνηση να αναλάβει τις ευθύνες και να αποσύρει επιλογές που φορτώνουν άδικα βάρη στους πολίτες και βάζουν ταφόπλακα στην αναγέννηση του ελληνικού σιδηροδρόμου».Και σε αυτό το σημείο προκύπτει το ερώτημα: Οι αυξήσεις στα εισιτήρια του ΟΣΕ θα ισχύσουν και για τη γραμμή «Κόρινθος –Τρίπολη- Καλαμάτα» από τον ερχόμενο Σεπτέμβριο; Διότι αν ισχύσουν, πως είναι δυνατόν να περιμένει κάποιος να στηρίξει ο κόσμος το τρένο στην Πελοπόννησο, όταν εκτός από απαράδεκτες και αποτρεπτικές ταχύτητες, θα πρέπει να πληρώνει αυξημένα κόμιστρα για μία γραμμή που έκλεισε για 5,5 χρόνια, ώστε να αναβαθμιστεί και τελικά επαναλειτουργεί χωρίς καμία μείωση των αποστάσεων στα δρομολόγια της;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου