Τρίτη 21 Ιουλίου 2009
Θα τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων του ΟΣΕ για το τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα;
ΕΡΩΤΗΣΗ
Προς τον κ. Υπουργό
-Μεταφορών και Επικοινωνιών
ΘΕΜΑ: Οι πολίτες ζητούν αναβάθμιση και όχι κατάργηση των δρομολογίων του ΟΣΕ στην Πελοπόννησο
Σύμφωνα με τις εξαγγελίες του Υπ. Μεταφορών, είναι στις προθέσεις της κυβέρνησης - στα πλαίσια της απαράδεκτης δραστικής μείωσης των δρομολογίων του ΟΣΕ πανελλαδικά- η μεγάλη μείωση των δρομολογίων στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου και ειδικότερα στους Νομούς Μεσσηνίας και Αρκαδίας. Συγκεκριμένα, προτείνονται να διατηρηθούν μόνο 3 από τα 16 δρομολόγια του τμήματος Καλαμάτα - Μεσσήνη - Καλαμάτα, 6 από τα ισχύοντα 17 που διέρχονται από το Τ.Ε.Ι. Καλαμάτας, 3 εκ των 8 από Καλαμάτα προς Κυπαρισσία, 2 εκ των 7 από Καλαμάτα - Πύργο -Πάτρα και 1 από τα 5 από Καλαμάτα - Πύργο - Πάτρα - Κιάτο - Αθήνα ενώ δε γίνεται καμία αναφορά για την πορεία των έργων της γραμμής Καλαμάτα - Τρίπολη - Αθήνα.
Οι προτάσεις αυτές «δολοφονούν» κυριολεκτικά τον ελληνικό σιδηρόδρομο και οδηγούν σε μαρασμό την ελληνική περιφέρεια, αφού ουσιαστικά «σφαγιάζεται» το 70% των σημερινών δρομολογίων. Φορείς και κάτοικοι των Νομών Μεσσηνίας και Αρκαδίας αντιδρούν και ζητούν να μη γίνει καμία περικοπή στα υπάρχοντα περιφερειακά δρομολόγια, αλλά αντίθετα να ενισχυθούν, να εκσυγχρονιστούν και να αναβαθμιστούν.
Επειδή περιορίζεται δραματικά η πετυχημένη προαστιακή συγκοινωνία με σιδηρόδρομο εντός του νομού Μεσσηνίας (Καλαμάτα - Μεσσήνη, Καλαμάτα - Τ.Ε.Ι. Κυπαρισσία), όπου διακινούνται 2.000 επιβάτες την ημέρα.
Επειδή τα ελλείμματα στο σιδηρόδρομο δημιουργήθηκαν λόγω της διαχρονικής άρνησης των ελληνικών κυβερνήσεων να εκπληρώσουν τις νόμιμες οικονομικές τους υποχρεώσεις απέναντι στον Ο.Σ.Ε.
Επειδή είναι τραγικό σε μια εποχή όπου όλη η Ευρώπη επενδύει στους σιδηροδρόμους και τους αναπτύσσει κατά προτεραιότητα λόγω των μεγάλων συγκριτικών τους πλεονεκτημάτων η κυβέρνηση να «εκτελεί» εν ψυχρώ τον ελληνικό σιδηρόδρομο.
Ερωτάται ο κ. Υπουργός:
1. Θα διατηρηθούν, θα εκσυγχρονιστούν και θα ενισχυθούν όλα τα ισχύοντα, μέχρι πρότινος, δρομολόγια του ΟΣΕ εντός και από το Νομό Μεσσηνίας, όπως ζητούν οι φορείς και οι κάτοικοι της περιοχής;
2. Θα τηρηθεί το ισχύον χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης των έργων για το τμήμα Κόρινθος - Τρίπολη - Καλαμάτα και η επίσπευση των διαδικασιών για την ανακαίνιση του τμήματος Πύργου - Κυπαρισσίας - Ζευγολατιού;
3. Θα υπάρξει άμεση προώθηση των έργων αναβάθμισης του Μηχανοστασίου Καλαμάτας, ώστε να γίνεται αποτελεσματικά η συντήρηση του τροχαίου υλικού της Πελοποννήσου;
4. Πότε θα κατασκευαστούν με άμεσες διαδικασίες τα Συστήματα Σηματοδότησης - Τηλεδιοίκησης σε πρώτη φάση στην Προαστιακή Περιοχή της Καλαμάτας (τμήμα Καλαμάτα - Ασπρόχωμα - Ζευγολατιό, όπου παρατηρείται η μεγαλύτερη κυκλοφορία συρμών) και στη συνέχεια σε όλο το Δίκτυο της Πελοποννήσου για την αύξηση της ασφάλειας και της χωρητικότητας του Σιδηροδρομικού Δικτύου;
5. Πότε θα ξεκινήσουν οι διαδικασίες προμήθειας σύγχρονου μετρικού τροχαίου υλικού μεσαίων αποστάσεων με κλιματισμό;
6. Πότε θα εκπονηθούν οι μελέτες κανονικοποίησης της γραμμής Κόρινθος - Άργος - Ναύπλιο - Τρίπολη - Καλαμάτα και της κατασκευής του τμήματος Κόρινθος - Άργος - Ναύπλιο, καθώς και της γραμμής Πάτρα- Πύργος- Κυπαρισσία - Καλαμάτα στα πλαίσια της Δ΄ Προγραμματικής Περιόδου;
Ο ΕΡΩΤΩΝ ΒΟΥΛΕΥΤΗΣ
ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου