Το προηγούμενο καλοκαίρι θέταμε το εξής ερώτημα: «Έψαξε η Κομισιόν να βρει πως αξιοποιήθηκαν τα λεφτά που έδωσε για το σιδηρόδρομο στην Πελοπόννησο;»
Η ανακοίνωση ότι αναστέλλονται τα δρομολόγια του τρένου από την Κόρινθο προς την Αργολίδα και την Τρίπολη, δεν προκάλεσε έκπληξη σε κανέναν. Κι αυτό συνέβη, διότι πολύ απλά, όσοι παρακολουθούν την εξέλιξη αυτής της υπόθεσης, ήξεραν, ότι θα καταλήξουμε σε μία τέτοια απόφαση. Είναι κάτι σαν το χρονικό ενός … προαναγγελθέντος «θανάτου».
Ψάχνοντας κείμενα τα οποία έχουν γραφτεί σε αυτή τη στήλη, πολύ καιρό πριν ανακοινωθεί η αναστολή των δρομολόγιων στην Πελοπόννησο, διαπιστώνει κανείς ότι .. προφητικά είχαμε προβλέψει την εξέλιξη των πραγμάτων.
Τον Ιούλιο του 2009 γράφαμε: «Δεν είναι δα και για να βγούμε στους δρόμους να πανηγυρίζουμε, επειδή δίνεται στην κυκλοφορία η σιδηροδρομική γραμμή «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα»… Να πανηγυρίσουμε δηλαδή επειδή ένα έργο το οποίο θα έπρεπε να είχε ολοκληρωθεί από το 2006, παραδίδεται τελικά σήμερα, με τρία χρόνια καθυστέρηση; Η μήπως να πανηγυρίσουμε επειδή ξεκινά η επαναλειτουργία της γραμμής με τα λιγότερα δυνατά δρομολόγια; Επιπλέον, η χρονική απόσταση από την Τρίπολη έως το Ναύπλιο και από την Τρίπολη έως την Κόρινθο είναι τόσο μεγάλη που μόνο αποτρεπτικά μπορεί να λειτουργήσει για τον απλό πολίτη!»
Και πιο κάτω, αναφέραμε: «Τα γεμάτα βαγόνια θα στείλουν το μήνυμα στην Κυβέρνηση και στον ΟΣΕ ότι η γραμμή πρέπει να συνεχίζει να λειτουργεί και να αναβαθμιστεί περαιτέρω. Όμως, και να θέλει η τοπική κοινωνία να στηρίξει το τρένο, πώς να το κάνει, όταν ισχύουν αυτές οι αποστάσεις; Αυτό το δίμηνο θα είναι δύσκολο. Όσο θα ισχύουν οι χαμηλές ταχύτητες, δεν πρόκειται να εμπιστευθεί εύκολα ο κόσμος το τρένο.
Γι’ αυτό λοιπόν επισημαίνουμε από τώρα και το υπογραμμίζουμε ότι αυτό το δίμηνο, έως ότου υποτίθεται ότι θα αυξηθούν οι ταχύτητες, δεν μπορεί να θεωρηθεί από το Υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΣΕ ως ένα ενδεικτικό διάστημα για να βγουν συμπεράσματα περί της βιωσιμότητας τα γραμμής.»
Γι’ αυτό λοιπόν επισημαίνουμε από τώρα και το υπογραμμίζουμε ότι αυτό το δίμηνο, έως ότου υποτίθεται ότι θα αυξηθούν οι ταχύτητες, δεν μπορεί να θεωρηθεί από το Υπουργείο Μεταφορών και τον ΟΣΕ ως ένα ενδεικτικό διάστημα για να βγουν συμπεράσματα περί της βιωσιμότητας τα γραμμής.»
ΟΣΟ ΑΚΡΙΒΑΙΝΕΙ Η ΧΡΗΣΗ ΤΟΥ Ι.Χ., ΤΟΣΟ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΑΙΝΟΥΜΕ ΤΗΝ ΑΝΑΓΚΗ ΕΝΟΣ ΓΡΗΓΟΡΟΥ ΚΑΙ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ
Ακολούθησε ένα άλλο κείμενο ,τον Ιούνιο του 2010. τότε, τονίζαμε… «Εκ του αποτελέσματος, δυστυχώς προκύπτει ότι τα έργα αυτά έγιναν πάνω σε μία εντελώς λανθασμένη βάση. Η «νέα» γραμμή λειτουργεί με απίστευτα χαμηλές ταχύτητες και σοβαρά λειτουργικά προβλήματα που ουσιαστικά καθιστούν το τρένο μη λειτουργικό. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να υπάρχουν άδεια βαγόνια, αφού ο κόσμος προτιμά άλλα μέσα μεταφοράς και αποφεύγει την ταλαιπωρία ενός ταξιδιού με το τρένο. Αυτό με τη σειρά του κατατάσσει τη γραμμή «Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα» στις λεγόμενες «ζημιογόνες» και το επόμενο βήμα είναι να κλείσει οριστικά.»
Και θέταμε ένα εύλογο ερώτημα που αφορούσαν τα έργα. Αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής στην περιφέρεια μας: «Για άλλες περιπτώσεις, η Ευρωπαϊκή Ένωση κάνει εξονυχιστικούς ελέγχους. Σε αυτή την περίπτωση, δεν δείχνει να ενδιαφέρεται για το αν το έργο έγινε σωστά κι αν με αυτή την παρέμβαση εξασφαλίστηκε η ανταγωνιστικότητα του τρένου. Δείχνει αδιάφορη κι αυτό προκαλεί ερωτηματικά.
Δεν είναι τυχαίο ότι ο Τρεμόπουλος των «Οικολόγων Πράσινων» μίλησε για «ευρωπαϊκό σκάνδαλο».
Και το κείμενο κατέληγε… «Μπορεί μέχρι σήμερα, ο κόσμος να θεωρούσε το τρένο ως ένα ξεπερασμένο μέσο μεταφοράς που άνηκε σε άλλη εποχή. Αυτό συνέβαινε, προφανώς διότι δεν είχε επαρκή ενημέρωση και δεν γνώριζε πως λειτουργούσε το τρένο σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες.
Πλέον, όμως, τα δεδομένα έχουν αλλάξει. Η χρήση του αυτοκινήτου γίνεται πανάκριβη. Η τρομακτική αύξηση των καυσίμων, τα διόδια, οι αυξήσεις στα ασφάλιστρα και η συντήρηση ενός Ι.Χ. οδηγεί στην ελάττωση της χρήσης του, αφού πλέον μιλάμε για ένα μέσο μεταφοράς το οποίο είναι ασύμφορο οικονομικά.
Σε μία τέτοια εξέλιξη, ένας σύγχρονος σιδηρόδρομος θα μπορούσε να παίξει πολύ σημαντικό ρόλο ως ένα εναλλακτικό, φθηνό, ασφαλές και φιλικό προς το περιβάλλον μέσο μεταφοράς».