• Να συγκρίνουν, μετά από έρευνα ή ενημέρωση, τις αναγραφόμενες στα πρατήρια της περιοχής τους τιμές (τα πρατήρια καυσίμων υποχρεούνται να αναγράφουν τις τιμές των καυσίμων σε φωτεινές πινακίδες εμφανείς στους καταναλωτές). Έτσι αξιοποιώντας την εμπειρία τους να επιλέγουν την οικονομικότερη τιμή, συμβάλλοντας με τη συμπεριφορά τους αυτή και στην ενίσχυση του ανταγωνισμού.
• Να υπολογίζουν επακριβώς πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής. Να αναθέτουν την παραλαβή του πετρελαίου θέρμανσης μόνο σε άτομα που γνωρίζουν πως πρέπει να το
παραλάβουν.
• Να τηρούνται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας κατά την παραλαβή του πετρελαίου, προς αποφυγή ατυχημάτων. Να προσέχουν το χρώμα του πετρελαίου να είναι ζωηρό κόκκινο και όχι θολό. Το χρώμα αποτελεί ένδειξη της ποιότητας του πετρελαίου. Να καταγράφουν οι ίδιοι την ποσότητα του πετρελαίου που υπάρχει στη δεξαμενή πριν και μετά την παραλαβή, πάντοτε παρουσία του βυτιοφορέα.
• Να μην εμπιστεύονται το μετρητή του βυτιοφόρου, αλλά να χρησιμοποιούν και το δικό τους διαγραμμισμένο μέτρο. Δηλ. να γνωρίζουν πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής.
• Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίζουν τις διαστάσεις της δεξαμενής τους. Για να μάθουν πόσα λίτρα αντιστοιχούν, σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής, πολλαπλασιάζουν το μήκος της (π.χ.2,00 μέτρα ) επί το πλάτος της (π.χ. 1,25 μέτρα ) επί το ύψος της (π.χ. 1 μέτρο ), δηλαδή: 2 x 1,25 x 1 = 2,5 m3 ή 2.500 λίτρα . Επομένως, σε κάθε εκατοστό ύψους της συγκεκριμένης δεξαμενής αντιστοιχούν 25 λίτρα (2.500 : 100 = 25). Όλες οι προαναφερόμενες διαστάσεις αφορούν τις εσωτερικές διαστάσεις της δεξαμενής.
• Να μετρούν την ανύψωση της στάθμης του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή, αφού κατασταλάξει ο αφρός και έχουν πρώτα παρέλθει 5-6 λεπτά. Η μέτρηση γίνεται, εύκολα, με μια ευθύγραμμη βέργα και ένα μέτρο: βάζουμε κάθετα στη δεξαμενή τη βέργα. Βγάζουμε τη βέργα και μετράμε το ύψος, μέχρι το σημείο, που είναι βρεγμένη. Αυτό είναι το ύψος του πετρελαίου, μέσα στη δεξαμενή.
• Να πληρώνουν εφόσον αναγράφεται στην απόδειξη παραλαβής- πληρωμής το ύψος που μετρήθηκε πριν και μετά την παραλαβή και όχι μόνο τα λίτρα. Καθώς και να υπάρχουν συμπληρωμένα όλα τα απαιτούμενα από το νόμο στοιχεία (όπως ονοματεπώνυμο και διεύθυνση του πελάτη, ποσότητα, ώρα παράδοσης κ.λ.π.). Σε κάθε άλλη περίπτωση να σημειώσουν τις λέξεις «με κάθε επιφύλαξη».
• Πρέπει να πραγματοποιούν τουλάχιστον μια φορά το χρόνο συντήρηση- ρύθμιση του συστήματος της κεντρικής θέρμανσης (έτσι καταναλώνεται λιγότερο πετρέλαιο, επιτυγχάνεται εξοικονόμηση χρημάτων και υπάρχει αποφασιστική συμβολή στη δημιουργία καθαρότερου περιβάλλοντος). Ο καταλληλότερος χρόνος για τη συντήρηση της εγκατάστασης είναι αμέσως μετά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης (δηλ. Απρίλιο-Μάιο) ώστε να μη μείνουν τα κατάλοιπα της καύσης, κατά την περίοδο του καλοκαιριού, οπότε είναι πιο δύσκολος ο καθαρισμός της.
• Να μην αφήνουν τον καυστήρα πετρελαίου να λειτουργεί χωρίς καύσιμα, γιατί έτσι καταστρέφεται η αντλία και το μπεκ. Επομένως, πρέπει να είναι ανοιχτός ο διακόπτης παροχής της δεξαμενής και να υπάρχει πετρέλαιο σε αυτήν.
• Σε περίπτωση διαπίστωσης οποιουδήποτε τεχνάσματος κατά την παραλαβή του πετρελαίου, συνιστάται στους καταναλωτές να καλούν άμεσα στα τηλέφωνα των οικείων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων πριν την υπογραφή του σχετικού παραστατικού και την απομάκρυνση του βυτιοφόρου, και να καταγγέλλεται το περιστατικό στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο τηλεφωνικό νούμερο 1520
• Να υπολογίζουν επακριβώς πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής. Να αναθέτουν την παραλαβή του πετρελαίου θέρμανσης μόνο σε άτομα που γνωρίζουν πως πρέπει να το
παραλάβουν.
• Να τηρούνται όλα τα ενδεδειγμένα μέτρα ασφαλείας κατά την παραλαβή του πετρελαίου, προς αποφυγή ατυχημάτων. Να προσέχουν το χρώμα του πετρελαίου να είναι ζωηρό κόκκινο και όχι θολό. Το χρώμα αποτελεί ένδειξη της ποιότητας του πετρελαίου. Να καταγράφουν οι ίδιοι την ποσότητα του πετρελαίου που υπάρχει στη δεξαμενή πριν και μετά την παραλαβή, πάντοτε παρουσία του βυτιοφορέα.
• Να μην εμπιστεύονται το μετρητή του βυτιοφόρου, αλλά να χρησιμοποιούν και το δικό τους διαγραμμισμένο μέτρο. Δηλ. να γνωρίζουν πόσα λίτρα πετρελαίου αντιστοιχούν σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής.
• Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να γνωρίζουν τις διαστάσεις της δεξαμενής τους. Για να μάθουν πόσα λίτρα αντιστοιχούν, σε κάθε εκατοστό ύψους της δεξαμενής, πολλαπλασιάζουν το μήκος της (π.χ.
• Να μετρούν την ανύψωση της στάθμης του πετρελαίου μέσα στη δεξαμενή, αφού κατασταλάξει ο αφρός και έχουν πρώτα παρέλθει 5-6 λεπτά. Η μέτρηση γίνεται, εύκολα, με μια ευθύγραμμη βέργα και ένα μέτρο: βάζουμε κάθετα στη δεξαμενή τη βέργα. Βγάζουμε τη βέργα και μετράμε το ύψος, μέχρι το σημείο, που είναι βρεγμένη. Αυτό είναι το ύψος του πετρελαίου, μέσα στη δεξαμενή.
• Να πληρώνουν εφόσον αναγράφεται στην απόδειξη παραλαβής- πληρωμής το ύψος που μετρήθηκε πριν και μετά την παραλαβή και όχι μόνο τα λίτρα. Καθώς και να υπάρχουν συμπληρωμένα όλα τα απαιτούμενα από το νόμο στοιχεία (όπως ονοματεπώνυμο και διεύθυνση του πελάτη, ποσότητα, ώρα παράδοσης κ.λ.π.). Σε κάθε άλλη περίπτωση να σημειώσουν τις λέξεις «με κάθε επιφύλαξη».
• Πρέπει να πραγματοποιούν τουλάχιστον μια φορά το χρόνο συντήρηση- ρύθμιση του συστήματος της κεντρικής θέρμανσης (έτσι καταναλώνεται λιγότερο πετρέλαιο, επιτυγχάνεται εξοικονόμηση χρημάτων και υπάρχει αποφασιστική συμβολή στη δημιουργία καθαρότερου περιβάλλοντος). Ο καταλληλότερος χρόνος για τη συντήρηση της εγκατάστασης είναι αμέσως μετά τη λήξη της περιόδου θέρμανσης (δηλ. Απρίλιο-Μάιο) ώστε να μη μείνουν τα κατάλοιπα της καύσης, κατά την περίοδο του καλοκαιριού, οπότε είναι πιο δύσκολος ο καθαρισμός της.
• Να μην αφήνουν τον καυστήρα πετρελαίου να λειτουργεί χωρίς καύσιμα, γιατί έτσι καταστρέφεται η αντλία και το μπεκ. Επομένως, πρέπει να είναι ανοιχτός ο διακόπτης παροχής της δεξαμενής και να υπάρχει πετρέλαιο σε αυτήν.
• Σε περίπτωση διαπίστωσης οποιουδήποτε τεχνάσματος κατά την παραλαβή του πετρελαίου, συνιστάται στους καταναλωτές να καλούν άμεσα στα τηλέφωνα των οικείων Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων πριν την υπογραφή του σχετικού παραστατικού και την απομάκρυνση του βυτιοφόρου, και να καταγγέλλεται το περιστατικό στη Γενική Γραμματεία Καταναλωτή στο τηλεφωνικό νούμερο 1520