
Χαρακτηριστικό της προχειρότητας με την οποία συντάχθηκε ο προϋπολογισμός, είναι πως δεν παρουσίαζε κανένα στοιχείο της απογραφής, που έπρεπε να έχει ολοκληρωθεί μέχρι 28/02/2011, με αποτέλεσμα τα στοιχεία των εξόδων να υπολείπονται των πραγματικών. Αντίστοιχα, τα στοιχεία των προβλεπόμενων εσόδων είναι μετέωρα, αφού και υπέρμετρα αισιόδοξα εμφανίζονται αλλά είναι και αμφίβολο στο κατά πόσο θα εισπραχθούν στο ποσοστό που περιγράφεται. Και αυτό είναι κάτι που επισημαίνουν και οι αρμόδιες υπηρεσίες του γενικού λογιστηρίου του κράτους.
Η μη κατανομή από το αρμόδιο υπουργείο των φετινών Κεντρικών Αυτοτελών Πόρων που αφορούν την τοπική αυτοδιοίκηση, η πρόβλεψη για αύξηση των εσόδων από ίδιες πηγές, σε μια περίοδο κρίσης και βαθιάς ύφεσης, όταν το ίδιο του υπουργείο Οικονομικών παραδέχεται μεγάλη υστέρηση εσόδων και απόκλιση από τους στόχους του, τον κάνουν ανεφάρμοστο και μη ρεαλιστικό.
Ο ισοσκελισμός του προϋπολογισμού είναι υποχρέωση βάσει Νόμου. Ο συγκεκριμένος όμως προϋπολογισμός είναι σαφέστατα αντιαναπτυξιακός, αφού δεν υπάρχει Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με αντίστοιχες προβλέψεις , ενώ αναπαράγει την παθογένεια του συστήματος, που υπήρχε στην τοπική αυτοδιοίκηση και υποτίθεται ότι θεράπευσε ο «Καλλικράτης».
Είναι βέβαιο ότι πολύ σύντομα, θα χρειαστεί αναμόρφωση και ότι πριν το καλοκαίρι δεν θα γνωρίζουμε τα ακριβή μεγέθη του, αφού τότε προβλέπεται να ολοκληρωθεί η έκδοση των σχετικών αποφάσεων, για τις πιστώσεις του οικ. έτους 2011 από τα αρμόδια Υπουργεία.
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμένουμε, στο προσεχές μέλλον, το νέο σχέδιο προϋπολογισμού καθώς και την πραγματική πρόταση για την δημιουργία αναπτυξιακών προϋποθέσεων. Μόνο η ανάπτυξη θα προσδώσει και νέους πόρους στην περιφέρεια Πελοποννήσου, ώστε να μειώσουμε την απόλυτη εξάρτιση από τις πηγές χρηματοδότησης της κεντρικής εξουσίας , αλλά και πραγματικά θα βάλει σε νέα τροχιά την Περιφέρεια μας και την Αρκαδία»